از امام علی تا سید علی
از امام علی تا سید علی

.
دراین نوشتار به تبیین اجمالی اولین های امیرالمومنین علی (ع) و اولین های امام سید علی خامنه ای پرداخته شده است .
*
دکترسیدجواد هاشمی فشارکی

امام علی (ع) اولین های جهان خلقت و سید علی اولین های زمان خود می باشند . درشان و منزلت امام نخستین مطالب بسیار است ، امیر مومنان ؛ حقیقت امیرالمومنین حقیقی است ؛ نه اعتباری ؛  امیر امنوا وعملوا الصالحات است ؛  انکه ۳۰۰ ایه در خصوص وی در قرآن امده ، سوره نبا در شان امیر المومنین، و به روایتی نبا عظیم ایشان است ، مصداق “ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم ” ( اسراء، ۹) ، عنده ام الکتاب ؛ هادی به ولایت ، علی مع القران و القران مع علی و عدم جداشدن این دو تا قیامت از یکدیگر ، قسط وعدل در پرتو امامت علی بودن ؛ و برای بسط امامت وی باید ان تقوموا مثنی و فرادی و…. داشته باشیم و…. گرچه بین امام سید علی خامنه ای ؛ که فرزند و پیرو و پرچمدار ولایت امیرالمومنین علی (ع) در جهان حاضر می باشد؛ با آنحضرت فاصله بسیار است ، ولی اولین های ایندو قابل تامل هست .

اولین های امام علی (ع)

اولین موحد

اولین مسلمان

اولین کسی که نماز تکلیف خواند

اولین مجاهد

اولین مهاجر الی الله

اولین حامی و یار و همراه پیامبر (ص)

اول کسی که گفت : من چیز هایی که در آسمان است را بهتر از زمین می شناسم

اولین مظلوم عالم درغصب مقام خلیفه الهی

اولین مظلوم عالم در مواجهه با فتنه مسلمانان  برعلیه خویش جنگ اول (جمل)، جنگ دوم(صفیّن) و سوم ( خوارج نهروان)

اولین شهید در محراب نماز

اول بنیان گذار حکومت اسلامی پس از پیامبرالهی

اولین مبارز صحنه های رزم نبوی

اول شکست در اسلام هم عدول از امامت وی بود.

و….

یگانه بودن های امام علی (ع)

تنها مولود کعبه

تنها فاتح درب قلعه خیبر

تنها شمشیردار ذوالفقار

ساقی کوثر

قسیم نار و جهنم

تنها کسی که دربرابر فتنه دشمنان جای پیامبر (ص) خوابیده

تنها کفو حضرت زهرا (س)

تنها کسی که به خصم خویش شمشیر بخشید

فروخوردن غضب در هنگام اب دهان انداختن دشمن به وی در هنگام سربریدن وی در صحنه جنگ

کامل کننده دین مبین اسلام و مصداق ایه اکمال دین ( اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً… امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم، و اسلام را برای شما [به عنوان] آیینی برگزیدم. مائده:۳)

کسی که با ابلاغ ولایتش دشمنان مایوس شدند (الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلاتخشوهم و اخشون :  امروز کافران از دین شما نومید شده‌اند . آیه ۳ سوره مائده)

تنها باب علم ( انا مدینه العم وعلی بابها )

تنها فردی  که در شکم با مادر خود ( فاطمه بنت اسد) سخن گفته است

تنها فردی که سه روز اول عمر را بهمراه مادر در اندرون کعبه بوده است .

تنها کسی که هاتفی از غیب مادرش را ندا کرد که:‌ای فاطمه! این فرزند بزرگوار را علی نام کن، به درستی که منم خداوند علی أعلی و او را آفریده‌ام از قدرت و عزت و جلال خود و بهره کامل از عدالت خویش به او بخشیدم و نام او را از نام مقدس خود اشتقاق نموده‌ام

ذکر علی عباده

و….

سید علی اولین های رهبر زمان حاضر

کسی که پس از انتصابش به جانشینی امام خمینی ؛ دشمنانی که دنبال شکست سیاسی رهبری در ایران بودند مایوس شدند . یکبار دیگر این ایاه تکرار شد : (الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلاتخشوهم و اخشون :  امروز کافران از دین شما نومید شده‌اند . آیه ۳ سوره مائده)

رهبر ایران یک متفکر استراتژیک طراز اول است که با صبوری و از طریق مذاکره، اهداف ایران را دنبال می کند. ( روزنامه واشنگتن پست ؛ «ری تکیه» (Takeyh))

– ولادیمیر پوتین که به رغم انضباط شدید مدیریتی مکرر پیگیر دیدار با رهبر ایران بوده، پس از اولین دیدارش می‌گوید: «من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبر ایران دیدم».

– خانم کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه اسبق امریکا که نمی‌تواند عصبانیتش را از قدرت رهبری ایران پنهان کند، می‌گوید: «رهبر ایران می‌تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهن‌ها، با صرف بیش‌ترین بودجه‌ها، در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک‌ساعته خنثی کند.

– بنی صدر اولین رئیس‌جمهور پس از انقلاب که پس از عزل، همراه با منافقین به فرانسه گریخت نیز مبهوت اقتدار و توانمندی مقام معظم رهبری قرار گرفته و می‌گوید: «اگر ایشان [امام خمینی (ره)]زنده بود، صد‌ها بار به (حضرت آیت‌الله) آقای خامنه‌ای احسنت می‌گفت. دلیل این تحسین این است که آقای خامنه‌ای به خوبی توانسته نظامی را که آقای خمینی ایجاد کرد حفظ کند.

– سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان: «ما با شخصیتی عظیم و استثنایی روبه‌رو هستیم که بسیاری در میان امت، چیزی درباره او نمی‌دانند.»

واشنگتن‌ پست: دستاوردهای امروز ایران، نتیجه‌ای احترام‌آمیز از نبوغ رهبر آن است

اندیشکده گیت استون: ‌”محبوبیت آقای خامنه ای و سپاه ایران در حال افزایش است”.

تیتر فارین پالیسی : «چگونه رهبر عالی ایران، ترامپ را پشت سرگذاشت». گرشت در چندین جای مصاحبه اعتراف می کند که مقام معظم رهبری، با کیاستی خاص با آمریکا روبرو شده و آنها را مقهور خود کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست : نبوغ استراتژیک رهبر عالی ایران. [آیت الله] خامنه ای، یک نابغه درجه اول استراتژیک بوده که با صبر و حوصله مذاکرات را به سمت اهداف خود پیش برده. در حالی که وی محکم روی مواضع خود ایستاده است، قدرت های بزرگ جهانی لرزان و با مواضع متغیر عمل می کنند.

اولین کسی که با سخنرانی خود طرحهای دشمنان خارجی و فتنه های داخلی را خنثی میکند . به اذعان بسیاری سیاست مداران ، مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای موجب شکست طرح‌های کشور‌های غربی و امریکا شده است.

اولین رهبر جانباز از دست توسط منافقین

اولین رهبرپاکدست و بصیر جهانی

اولین رهبری که علمای جهان از وی تمجید داشته و دشمنان وی نیز ایرادی از وی ندیده و اذعان نیز دارند

اولین رهبر همه جانبه نگردر امور سیاست و فرهنگ و …..

اولین کسی که در هر جمع متخصص و هنرمندی سخن میگوید ، بهترین تحلیلها و راهبردها را ارایه میدهد.

کسی که سیاستهای کلی اش برای نظام ؛ بهترین هاست .

کسی که بهترین سند راهبردی برای کشور را تحت عنوان بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کرده است .

و….

 

سخن پایانی

فقط حیدر امیرالمومنان است و فقط خامنه ای امام امت جهان است . ونمی توان گفت که محب علی علیه السلام بوده ولی محب و پیرو قائد زمان خویش نبود .

شکست انقلاب، شکست اسلام و سیطره دشمنان اسلام است و بدین سبب حفظ نظام از اوجب واجبات است. چرا که دندان‌های تیزشده دشمنان اسلام بر نابودی کامل اسلام است. لذا چاره‌ای و راهی بهتر از تبعیت از رهبر انقلاب اسلامی نداریم.

ما مکلف به تحقق اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم در تبعیت از سیاستها و هدایتگری های وی که همانا تحقق شعائر علوی وزمینه سازی ظهور مهدوی (عج) است ؛ هستیم .