یوم الله ۲۲ بهمن ؛ عید غدیر انقلاب
یوم الله ۲۲ بهمن ؛ عید غدیر انقلاب

همه ساله در ۲۲ بهمن راهپیمایی بصورت جشن ملی در سراسر کشور وحتی در برخی نقاط جهان برگزار میشود؛ بگونه ای که حتی در دو سال بحران کرونا نیز علاوه برچراغانی ، نصب پرچم ؛ بصورت موتوری وخودرویی و مجازی و…. نیز پرشور برگزارشد . مزیت شیرینی که داشت این بود که دیگر افراد واداده غربی بردولت حاکم نبودند.
دکترسیدجواد هاشمی فشارکی

براساس ایه ۳  سوره مبارکه المائدة  همانند روز تعیین جانشینی پیامبر رحمت بر روزی زمین در عید غدیرکه این ایه نازل شد :” امروز، کافران از (زوال) آیین شما، مأیوس شدند؛ بنابر این، از آنها نترسید! و از (مخالفت) من بترسید! امروز، دین شما را کامل کردم؛ و نعمت خود را بر شما تمام نمودم؛ و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم.” اليَومَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِن دينِكُم فَلا تَخشَوهُم وَاخشَونِ اليَومَ أَكمَلتُ لَكُم دينَكُم وَأَتمَمتُ عَلَيكُم نِعمَتي وَرَضيتُ لَكُمُ الإِسلامَ دينًا ؛ پس از ۲۲ بهمن ۵۷ دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی براشفته شدند و رضایت الهی در برقراری حکومت اسلامی مبتنی برآخرین دین جهانی برای مردم روزی زمین خشنود گردیده و براین اساس نیز همواره عنایات خویش را در طوفانهای انقلاب سرازیر نموده است .

انقلاب کبیر و شکوهمند اسلامی ایران در حالی یک جله پرافتخار خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه‌ پنجم و چله دوم حیات پرافتخار خود نهاد، که فراز و نشیب‌های فراوانی را طی کرده و شیرینی‌ها و تلخی‌های گوناگونی را چشیده و اگرچه دشمنان مستکبرش و عناصر نفوذی‌شان گمان‌های باطلی در نابودی این حکومت الهی را در سر داشتند، اما امام امت و یاران انقلابی‌اش همواره در تلاش و مجاهدت بوده و دوستانش در سراسر جهان، امیدوارانه آن را در گذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند و سرافراز دیده‌اند.

محصول تلاش چهل‌ساله، اکنون برابر چشم ما است: کشور و ملّتی مستقل، آزاد، مقتدر، با عزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گرانبها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفتهای علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانشها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزه‌های جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیّت جوان کارآمد، و بسی ویژگی‌های افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه‌ی جهت‌گیری‌های انقلابی و جهادی است. ( مقدمه هفت سرفصل توصیه ها ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی )

دستاوردهای حماسه ۲۲ بهمن  :

جمع شدن بساط سیطره دایمی استبداد دربار پهلوی بر همه امورکشور و بجای ان حاکمیت مردم سالاری دینی

جلوگیری ازتبدیل به لاییک شدن هویت شیعی ایران توسط پهلوی ؛ و تبدیل به قلب تپنده جهان

خروج  اجباری ۵۰ هزار مستشار امریکایی از کشور که حق توحش میگرفتند و برکشور حکمرانی میکردند و انگلیسی هایی که جولان داشتند و به عزت مان توهین میکردند .

دیگر مانند بحرین و… را ازدست ندادیم

از جمع شدن کاباره‌ها و قمارخانه‌ها و فاحشه‌خانه‌ها

از جمع شدن مافیای بین‌المللی مواد مخدر اشرف پهلوی وکاهش اعتیاد

از بی سوادی و عقب ماندگی و فقر  علمی‌مان و تبدیل به جهش علمی

از بی عدالتی و فقرمطلق اکثر مردم ایران درروستاها وشهرها

از شدت پایین بودن سلامتی  و بهداشت‌‌ مردممان

نجات از شر چنگال آهنین  ساواک و حبس و شکنجه های ازادیخواهان

رشد و توسعه مراکز نمازخانه و فضاهای فرهنگی و مذهبی و طنین انداز شدن اذان وندای اسلام

تغییررادیو وتلوزیون فحشا به سمت صدا وسیمای اسلامی

تغییردانشگاه مروج سبک علوم غربی به سمت دانشگاه علوم اسلامی انسانی

ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران

مجذوب کردن دل‌ها و ارتقاء رویکردهای دینی و اخلاقی

بی نظیرشدن مشارکت سیاسی مردم ؛ مسابقه‌ی خدمت‌رسانی به محرومین

ارتقاء بینش سیاسی آحاد مردم

ارتقای معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه

دمیدن روحیه مقاومت و ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان

برخورداری از عزت ملی

دستاوردهای شگفت‌آور در رستاخیز علمی کشور

توزیع و تقسیم امکانات عمومی در سطح کشور

حمایت از محور مقاومت ومظلومین جهان

چهل سال پر از افتخارات درخشان و شگفت‌آور؛ و جهاد ومبارزه

ورود به گام دوم انقلاب :گام دوم انقلاب بیانیه‌ای است راهبردی که برای استمرار راه انقلاب اسلامی و به منظور تجربه‌اندوزی و عبرت‌آموزی به تبیین دستاوردهای چهل سال گذشته می‌پردازد. ایشان در این بیانیه با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» توصیه‌هایی ارائه می‌دهند. مخاطب اصلی این بیانیه به دولت و سازمان‌ها نبوده و بلکه ملت ایران و به ویژه جوانان عزیز که امید امام و اسلامند را مورد خطاب قرار می‌دهد و به توضیح و روشن کردن مسئله برداشتن «گام دوم» به سوی آرمان‌های انقلاب اسلامی در ۷ فصل راهبردی (علم و پژوهش، معنویّت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی) می‌پردازد. افتخارات چله اول انقلاب و لزوم نداوم آن درگام دوم انقلاب چنین می باشد .

سخن پایانی :

براساس بیان رهبر انقلاب ،  بیست و دوم بهمن، عید حقیقی ملت ماست و بایستی این یوم الله را تبریک گفته و به درخت ۴۳ ساله  انقلاب افتخار کرده و خدا بابت نعمات بیکرانش شاکرباشیم و اکنون که در سال چهارم گام دوم انقلاب پای نهاده ایم .

گام دوم انقلاب ، انقلاب را «به آرمان‌های والایش که همانا ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع و ظهور خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) هست در جهان ظلمت‌زده» هموار خواهد کرد. برای تشکیل تمدن نوین اسلامی تلاش کرده و برای انتظار ظهور ولایت عظمی (عج) مهیا شویم .

 پیوست :

“امام، راه آزاد زیستن، کامل شدن، ساختن زندگی به شکلی که مورد رضای خدا و دستور اسلام است، سازندگی حقیقی زندگی و عدم سازش با قدرتهای ضداسلامی را به ما نشان داد. اینها، برای ما درسهای بیست و دوم بهمن است.

بیست و دوم بهمن، عید حقیقی برای ملت ماست. بیست و دوم بهمن، برای ملت ما در حکم عید فطری است که ملت در آن، از یک دوران روزه‌ی سخت خارج شد؛ دورانی که محرومیت از تغذیه‌ی معنوی و مادّی را بر ملت ما تحمیل کرده بودند. بیست و دوم بهمن، در حکم عید قربان است؛ زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که ملت ما اسماعیلهای خودش را قربانی کرد.

بیست و دوم بهمن، در حکم عید غدیر است؛ زیرا در آن روز بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران صورت عملی و تحقق خارجی گرفت.

مسؤولان برگزار کننده‌ی دهه‌ی فجر، باید تا آن‌جا که در وسعشان است، با برنامه‌های خوب و متنوع و پُرمغز و پُرمعنا، مردم را با حقیقت این دهه آشنا کنند.” ( بیانات امام خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم در ۱۳۶۸/۱۱/۰۴)