۱۲ یار «حاج احمد»
۱۲ یار «حاج احمد»

یکی از تصاویری که از حضور نیروهای «قوای محمد(ص)» در کشور لبنان و سوریه منتشر شده است و بسیار هم در فضای مجازی قابل مشاهده است به این سخرانی حاج احمد متوسلیان اختصاص دارد.

به نقل از ایسنا، امروز یکشنبه چهاردهم تیرماه، سالروز ربایش حاج‌احمد متوسلیان(فرمانده لشکر۲۷) به همراه سه دیپلمات کشورمان در منطقه «بُرباره» لبنان است. مزدوران «حزب فالانژ» در این روز که مصادف با ماه جولای ۱۹۸۲ و ۱۴ تیرماه ۱۳۶۱ بود اتومبیل هیأت نمایندگی دیپلماتیک کشورمان را هنگام ورود به شهر بیروت و در حین عبور از پست ایست و بازرسی متوقف کردند و چهار سرنشین خودرو را به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط آدم ربایان دست نشانده رژیم تروریستی «تل آویو» گروگان گرفتند.

غروب روز بیست و یکم خرداد ۱۳۶۱، یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که متشکل از بخشی از تیپ «محمد رسول‌الله(ص)» و نیز بخشی از نیروهای تیپ «۵۸ تکاور ذوالفقار» ارتش به فرماندهی حاج احمد متوسلیان بودند در فرودگاه دمشق به زمین نشست و این آغاز حضور «قوای محمد(ص)» برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و مقدمه‌ای برای تحمل ۳۳ فراق و تحمل انتظار برای بازگشت حاج احمد متوسلیان، کاظم اخوان، تقی رستگارمقدم و سید محسن موسوی شد.

حاج احمد در حال سخنرانی برای قوای محمد (ص)

یکی از تصاویری که از حضور این نیروها در لبنان و سوریه بسیار در فضای مجازی قابل مشاهده است به سخرانی جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان اختصاص دارد. تصویر پیش رو مربوط به سخنرانی این فرمانده در اردوگاه «زَبدانی» سوریه است و به ترتیب اسامی افراد حاضر در آن از سمت راست عبارتند از:

۱-ناشناخته

۲-شهید علی اکبر حاجی‌پورامیر

۳-شهید کاظم نجفی رستگار

۴-ناشناخته

۵-شهید مرتضی سلمان‌طرقی

۶-شهید ناصر شیری

۷-منصور کوچک محسنی

۸-شهید علی میر رییس‌اسکویی

۹- حسن شاه‌حسینی

۱۰-جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان

۱۱-جعفر جهروتی‌زاده

۱۲-ناشناخته.