دهه‌ مبارک‌ فجر تجلی حکومت «الله» در روی زمین است
دهه‌ مبارک‌ فجر تجلی حکومت «الله» در روی زمین است

دهه مبارک فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه است که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد شد و در نهایت در بیست و دوم بهمن با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ که […]

دهه مبارک فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه است که طی آن سید روح‌الله خمینی بعد از تبعید پانزده ساله در دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ به ایران وارد شد و در نهایت در بیست و دوم بهمن با اعلام بی‌طرفی ارتش شاهنشاهی، سلطنت پهلوی منقرض شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ که به نام دهه فجر نامگذاری شده و بهترین اسمی است که از قرآن گرفته شده است.

همه لحظاتش خاطره انگیز است. بخصوص آن روز‌هایی که در نهایت فشار و سختی‌ها، یک مرتبه این انفجار نور پدیدار شد. شاه در ۱۳۵۷/۱۰/۲۶ از ایران فرار کرد.

این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی‌ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی‌تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله» که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.

در ایام دهه‌ی فجر، جشنواره فجر که بزرگترین جشنواره دولتی فیلم، تئاتر و موسیقی ایران است معمولاً در طول دهه فجر برگزار می‌شود.

در روز ۱۲ بهمن زنگ مدارس به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای آیت‌الله خمینی به ایران، در ساعت ۹ و ۳۳ دقیقه نواخته می‌شود. در روز ۲۲ بهمن، آخرین روز از دهه فجر نیز که به عنوان تعطیل رسمی در تقویم رسمی کشورمان ثبت شده است، راهپیمایی عظیمی در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

دهه فجر انقلاب اسلامی، دهه فجر چه روزی است

یادآوری‌ ایام‌الله‌ دهه‌ فجر و یوم الله ۲۲ بهمن؛ یعنی، یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌ها و شهادت طلبی‌های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری که با ایثار خون خود ثابت کرد که «خون بر شمشیر و حق بر باطل پیروز است.»

یادآوری‌ دهه‌ مبارک‌ فجر و ۲۲ بهمن؛ یعنی، یادآوری تجلی حکومت الله در روی زمین، روزی که برنده‌ترین سلاح معنوی؛ یعنی، ایمان، پیروزی آفرید.

روزی که کلمه توحید در وحدت کلمه به دست آمد و در نتیجه اعتصام به «حبل الله» رژیم ستمشاهی دوهزار و پانصد ساله طاغوتیان به زباله‌دانی تاریخ سپرده شد و ثابت کرد آوای «الله اکبر» از رگبار «مسلسل» قوی‌تر و نیرومندتر است.

۲۲ بهمن به ما آموخت که در مبارزه با دشمنان اسلام، فقط باید بر خدا تکیه داشت گرچه دست از سلاح تهی باشد؛ و وابستگی به شرق و غرب هرچند به سلاح‌های مدرن مجهز باشند، در برابر نیروی هماهنگ مردمی که با سلاح ایمان مبارزه می‌کنند، بی‌اثر است.

یاد آن روزی که بهمن گل به بار آورده بود
و آن زمستانی که با خود نوبهار آورده بود

یادداشت/ حجت‌الاسلام عیسی رضایی

انتهای پیام/