شهر تعالی بخش درگام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر است .
شهر تعالی بخش درگام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه بعنوان فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر است .

جشن پیروزی انقلاب در دهه فجر ۱۴۰۰ در مسجد جامع شهر ملایر با رعایت دستور العمل های بهداشتی کرونایی برگزارشد و سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود. آنگاه خطبه های باصلابت نمازجمعه توسط حجت الاسلام محمدباقر برقراری خوانده و سپس نمازجمعه باشکوه شهر ملایر به امامت ایشان اقامه شد.

 دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ملایر گفت : یکی از عنایاتی که خداوند مشمول ما کرده،  اینست که در بین الطوعین فجر انقلاب اسلامی فیمابین بهمن ۵۷ و فجر ظهور مهدوی  و در کشور قائم به نایب به قائم ال محمد(ص) قرارداده و از این بابت بایستی بسیار شاکر باشیم تا نعمتمان افزون شود و اینکه در پیچ تاریخی و ایجادتمدن نوین اسلامی و زمینه سازی حضرتش قرار داریم و اگر سختی هایی نیز در این پیچ بزرگ تاریخ جهان هست، ولی ارزش سهیم بودن در این شکل گیری ارزشمند و ماجور بوده و تحمل پذیری سختی ها را شیرین میکند.

بیانیه گام دوم انقلاب یک سند راهبردی برای اینده انقلاب

وی در ادامه چکیده ای از ساختار و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کردند و چنین گفت: بیانیه دارای یک مقدمه در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی بوده،  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات ذکر کرده، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و در عین حال افتخار افرین دانسته و در آن علل برخی مشکلات کشور بیان شده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی بیان شده است و برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه،  ۲۳ رهنمود عملیاتی و ۱۲۳ راهکار اجرایی بسیار راهگشا تبیین شده است.این بیانیه که خطاب به مردم ولی تاکید بر جوانان مومن انقلابیست، یک سند راهبردی بوده،  که گذشته و حال را ترسیم کرده و راهبرهایی برای اینده،  برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است،  که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران قرارگیرد.

شهر تعالی بخش درگام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه بعنوان فرمانده فرارگاه فرهنگی شهر

دکتر هاشمی فشارکی افزود:  از انجا که رهبر انقلاب، امام جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی ، بصيرتی و سياسي نامیده اند، و با توجه به اینکه هر قرارگاهی لازمه اش این است که امور حوزه ماموریت خویش را رصدکرده، سپس تحلیل نموده و فرامین عملیاتی صادر کرده و جهت اجرای ان نظارت و پیگیری نماید،  لذاضرورت دارد، زیر نظر امام جمعه شهر ملایر، چند گروه تخصصی متناسب با محورهای بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد شده و به رصد،  پایش و اجرای ان در محدوده شهر و روستاهای پیرامونش دنبال نماید . تا ان شالله شهر و گرانه هایش به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب که همانا اهداف عالیه انقلاب دست یابد .

این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت : سهم هر شهر در افزایش اقتدار و قدرت ملی در مولفه های علمی و فناوری ، سیاسی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی و اقتصادی بسیار حائر اهمیت بوده و بایستی ارتقای این مولفه ها درحد اعلای آن در شهر ایفا شود . و از انجاکه رهبر انقلاب براساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی بیش از ۴۰ سیاست کلان را طی دو ونیم دهه اخیر ابلاغ نموده اند ، قطاعی از این سیاستها مشمول شهرها خواهد بود که ادارات وسازمانهای هرشهر بایستی انرا در برنامه های سالانه خود اجرا نمایند . وبا توجه به اینکه ، امام جمعه هرشهر، فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر میباشد ، و ضرورت قرارگاه ، رصد ؛ پایش و اعلام تدابیر می باشد ؛ لذا ادارات شهر بایستی برمدار امام جمعه شهر ، امورات خویش را پی ریزی و اجرا نمایند و شهروندان نیز بایستی بعنوان یک شبکه گسترده اجتماعی ؛ تدابیر فرمانده را رعایت کرده و اجرای انرا از مسولان شهر مطالبه کنند ، تا شهر از آفتهای موجود رهایی یافته و راه تعالی شهر شتابان گشته و شهر تعالی بخش درگام دوم انقلاب با محوریت امام جمعه بعنوان فرمانده فرارگاه فرهنگی شهر  محقق شود .

همه مکلف به تلاش به میزان استطاعت در جهادتبیینی برای حفظ نظام در برابر جریان تحریف

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن گفت : از انجا که جریان تحریف، بعنوان مکمل ابزار تحریم دشمنان غربی و غبری ، در سالهای اخیر بشدت فعال شده و بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی ، تهاجم فرهنگي وترویج سبک غربی ، تشدیدمعظلات اجتماعي و مشکلات اقتصادي و…. می باشد ، لذا رهبر انقلاب جهاد تبیین را اعلام کردند ، و همه مکلفیم که به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام داشته باشیم که این یکی از جنبه های مهم «حفظ نظام که اوجب واجبات است» میباشد و همه بایستی از انقلاب اسلامی که خیر کثیر بوده و جمهوری اسلامی که حرم مرکزی همه حرمها وهمه عتبات است ، با تمام توان حمایت و پشتیبانی داشته باشیم و باقیات صالحاتی برتر از کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی و هرچیزی که به بقا و ارتقای آن کمک کند ؛ نیست. و بدانیم که هرلطمه فیزیکی و معنوی به آن وتزلزل در ارکان آن جز سیئات کبیره می باشد. لذا تحمل و صبوری در برابر مشکلات جامعه ؛ عندالله ماجوریت را بهمراه دارد . چراکه ارمان این انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است ، پس بانیان وحامیان انقلاب جز منتظران واقعی مهدی (عج) هستند.و خدای بزرگ را شاکریم که درچنین پیچ تاریخی قرارداریم وان شالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته در حداعلای توان خویش توفیق زمینه سازی ظهورحضرتش (عج) را داشته باشیم .