دیدارصمیمانه با کوه صحنه های رزم سخت و تخت
دیدارصمیمانه با کوه صحنه های رزم سخت و تخت

جانباز قطع نخاع ؛ امیر دلاور ارتش ؛ حاج حسن مهرپویا ؛ کوه راسخ صحنه های دفاع مقدس و جراحتهای شدید و مکرر و انبوه عمل های جراحی ؛ ساکن در شهرک زینبیه در شرق تهران و ……
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

در روز یوم الله ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ بهمراه  اقایان دکتر حسین  اورکی و دکتر حسین ابوالقاسم گرجی و برادر موسوی با جانباز سرافراز حسن مهرپویا  در شهرک زینبیه در شرق تهران ؛ توفیق دیدارصمیمی حاصل شد داشته باشیم  .

جانباز قطع نخاع ؛ حسن مهرپویا  از امرای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی می باشد . وی از سال ۱۳۵۸ در کردستان و سپس در عملیات ها و صحنه های گوناگون دفاع مقدس حضور داشته و درچندین عملیات مجروح و شیمیایی شدند. ولی با وجود جراحتهای متعدد وممانعتهایی که از ایشان در عدم حضور مجدد در جبهه می شدند ، باز مشتاقانه در جبهه حق علیه باطل حضور می یافته است و در مرحله آخر با اصابت ۱۲۳ترکش خمپاره قطع نخاع و شیمیایی میشود .

علیرغم نامساعد بودن شرایط عمومی وی ، ایشان بنا درخواست ، خلاصه ای از سیرحضورخود از کردستان وجبهه های نبرد و مجروحیت های خود وپس از جنگ را بیان کردند .

ایشان به درجه رفیع ایثارگری و ۷۸ %جانبازی نایل شده اند. و علاوه بر تحمل عوارض ناشی از ضایعه قطع نخاعی و سالیان سال دراز کش بودن بر تخت ، با مشکلات شدید تنفسی ناشی از عوارض شمیمایی نیز مواجه می باشد .

امیرجانباز در سال ۱۳۹۵ موفق به اخذ مدرک کار‌شناسی علوم سیاسی از دانشگاه ازاد واحد رودهن و در سال ۱۳۹۸ نیز کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی از همان دانشگاه گردیده و سپس تحصیلات عالیه را تا مقطع دکتری علوم راهبردی ادامه می دهند . وی پس از جانبازی با دختر عموی خود ازدواج کرده و دارای چهار دختر و دو داماد می باشند .

اطاق سه در سه متری وی علاوه بر تخت متحرک و کپسول هوا ، پر از انواع و اقسام داروهای مصرف نشده و شده  بود . روبروی ورودی درب ورودی اطاق تصویر امامین انقلاب ؛ امام خمینی و امام خمینی نصب شده و بر دیوار روبروی وی تلویزیون نصب بوده و در اوقات کثیر تنهایی ؛ علاوه بر عبادت ؛ به تماشای سیمای جمهوری اسلامی می پردازد و از همه اخبار روز ایران و دنیا باخیر و از ما نیز سوال میکردند .

علیرغم شرایط سخت وی ؛ روحیه شان بسیار عالی بود و هیچ پشیمانی در راه انتخاب کرده خود نه تنها مشاهده نمی شد ؛ بلکه بسیار شاکر الهی بوده و دعا میکردند که مقبول الهی بوده و عاقبت به خیر شوند . و سفارش به سربازی ولایت  و خدمتگزاری به کشور و مردم را داشتند وتاکید کردند ما باید در هر سنگری که هستیم گوش به فرمان آقا بوده و پشتیبان ولایت فقیه باشیم .

امیرجانباز مهرپویا با یادآوری خاطراتی از دوران دفاع مقدس و ذکر نام برخی از همرزمان شهید خود از حاضرین خواست دعا کنند تا افتخار سربازی ولایت همچنان چون سند افتخاری بر سینه ی جانبازان و ایثارگران بدرخشد. و گفتند: همه باید همواره مطیع امر رهبرانقلاب باشند تا دچار اشتباه و گمراهی نشویم. در کار و زندگی خود به نحوی عمل کنید که همیشه اثر نیک از شما به جای بماند و مرضی خداوند باشد

برای ایشان  وهمه جانبازان سرافراز آرزوی شفای عاجل و سلامتی داریم . اینان مصداق جبل راسخ ایمان و صبر و استقامت هستند و با ایثار خود عزت امت اسلامی را بیمه کرده اند . وبایستی الگوی همگان قرار گیرند .