گنجینه‌های دفاع مقدس باید به‌عنوان گفتمان به جامعه عرضه شود
گنجینه‌های دفاع مقدس باید به‌عنوان گفتمان به جامعه عرضه شود

امیر سرتیپ «سهرابی» گفت: باید گنجینه‌های دفاع مقدس را به‌عنوان گفتمان به جامعه عرضه کنیم تا جوانان و نوجوانان این گفتمان فرهنگی را در زندگی به کار بگیرند.

امیر سرتیپ «نبی سهرابی» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین تحول قرن بیستم بود، با بیان اینکه پیش از انقلاب تمام تحولات دنیا زمینه کمونیستی و چپ گرایی داشت و از کشورهای ماتریالیستی سرچشمه می‌گرفت و اسلام منشأ انقلابی نشده بود، اظهار داشت: با تفکر امام، انقلابی بی‌بدیل در ایران رخ داد که به ابرقدرتان غرب و شرق می‌تاخت.

وی با اشاره به اینکه همه برای برخورد با جمهوری اسلامی متحد بودند زیرا انقلاب اسلامی در پی حفظ استقلال خود بود، عنوان کرد: تمام دنیا علیه انقلاب اسلامی متحد شد و جنگ تحمیلی راه افتاد اما در دفاع مقدس همه مردم پشت امام حرکت کردند و پیروز شدند.

امیر سرتیپ سهرابی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید پیام پیروزی‌های دوران جنگ تحمیلی را به نسل حاضر و آینده منتقل کند.

تکمیل ۹۰ درصد موزه دفاع مقدس گیلان

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: شاهد بودم که مردم عزتمند و شجاع گیلان در منطقه جنگی فاو حضور داشتند و روزی که مقر استان مورد حمله شیمیایی قرار گرفت، ده‌ها متخصص گیلانی مجروح و شیمیایی شدند.

وی با تاکید بر اینکه باید گنجینه‌های دفاع مقدس را به عنوان گفتمان به جامعه عرضه کنیم تا جوانان و نوجوانان این گفتمان فرهنگی را در زندگی به کار بگیرند، ادامه داد: این کار باید در موزه‌های دفاع مقدس به مردم نشان داده شود.

سهرابی با اشاره به اینکه برای حفظ کشور و انقلاب راهی بهتر از ارائه گفتمان و افتخارات دفاع مقدس به نسل آینده نیست، گفت: باید درباره رشادت یگان‌های نظامی گیلان و پیروزی‌هایی که برای کشور به ارمغان آوردند صحبت کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تکمیل حدود ۹۰ درصد از موزه دفاع مقدس گیلان، عنوان کرد: هدفگذاری ما در ساخت این موزه‌ها، نوجوانان، جوانان و کودکان هستند زیرا نسل آینده نیاز به داشتن غرور و افتخار دوران دفاع مقدس را دارد.

انتهای پیام/