پرستوی مهاجر دیگری باز آمد !
پرستوی مهاجر دیگری باز آمد !

شهید جاوید الاثری که بردوش ملائک به معراج رفت و بعد از شش سال به موطن خود باز میگردد و بردوش مردم انقلابی ایران تشییع شد .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

پیکر مطهر شهید مدافع حرم، مصطفی چگینی بعد از گذشت ۶ سال از شهادتش در روز جمعه اول بهمن ماه ۱۴۰۰ از منزلش تا مسجد فاطمه زهرا(س) و سپس گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تشییع شد. آنگاه در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به خاک سپرده و مزارش محل دیدار جاودان عاشقان وعلاقمندان انقلاب اسلامی شد .

فیلم نمایش دیدار خانواده با پیکرنازنین شهید مبین آن است که گو اینکه جنازه مربوط به آسمانی شدن شهید در ساعاتی پیش می باشد و آثاری از شش سال بی جان بودن پیکر وی مشاهده نشد .

مصطفی چگینی دردوم آبان ۱۳۵۵ چشم به جهان گشود و ساکن تهران بود. و جوانی مومن وانقلابی با فعالیتهای مذهبی و انقلابی و راهیان نور بود . وی توسط یگان فاتحین عازم جبهه سوریه شد و در عملیات منطقه خان‌طومان در جنوب غربی شهر حلب شرکت داشت . و به همراه ۱۲ تن از همرزمان ایرانی‌اش در روز ۲۱ دی ماه ۱۳۹۴ در ۳۹ سالگی به شهادت رسید. امکان به عقب آوردن پیکر مطهر تعدادی از شهدا به خاطر آتش دشمن میسر نشد و شش سال در انجا آرمید .

طی عملیات تفحص توسط تیم تفحص ایثارگران سپاه در سوریه پیکر شهید کشف گردید و هویتش از طریق آزمایش دی ان ای شناسایی شد. و همسر و فرزندان شهید ؛ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰  از چشم انتظاری درآمدند.

این شهید مدافع حرم حدود ۱۰ روز قبل از شهادتش روی تخته‌ای نوشته بود: «هرکس مهر امام خمینی‌ (ره) و مقام معظم رهبری در دل نداشته باشد، مطمئن باشد اگر در زمان یکی از امامان معصوم هم باشد، مهر آن‌ها را در دل نخواهد داشت.»

مدافعان حرم مظلومانه رفتند وغریبانه به شهادت رسیدند تا ملت مسلمان مظلوم سوریه از چنگال داعش وحشی نجات یابند وکشورمان نیز مثل سوریه نشود ، لذا به گردن احاد جامعه حق دارند و بایستی یاد آنان را گرامی و راه و اهداف آنان در جامعه جاری شود .