وحدت بین‌المللی؛ لازمه‌ی شکست رژیم صهیونیستی
وحدت بین‌المللی؛ لازمه‌ی شکست رژیم صهیونیستی

دولت‌ها و ملت‌های جهان با حفظ اتحاد در عرصه‌های بین‌المللی می‌توانند دست استکبار مخصوصا مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس را در کلیه‌ی عرصه‌های بین‌المللی خلع ید کنند.

مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و در ابعاد بزرگتر آن صهیونیسم بین‌الملل و مستکبرین عالم وظیفه و رسالت اصلی همه‌ی مسلمانان، دولتها و کشورهای عدالتخواه و استکبارستیز است.

در این راستا، همبستگی و یکپارچگی به عنوان یکی از ارکان مهم به شمار می‌رود. دولت‌ها و ملتهای جهان دست در دست یکدیگر و با اتحادی مثال زدنی می‌توانند دست استکبار بالاخص مثلث آمریکا، اسراییل و انگلیس را در کلیه‌ی عرصه‌های بین‌المللی خلع ید کنند.

در همین راستا برگزاری همایش ها و کنفرانسهای بین‌المللی و همفکری‌ها در قالب جلساتی با حضور کشورهای اسلامی و البته کشورهای غیر اسلامی اما عدالتخواه می تواند راهگشای نیل به این هدف مهم باشد. تعیین روزی در تقویم بین المللی به عنوان روز حمایت از مردم ظلم دیده و ستم کشیده‌ی فلسطین یکی از حرکت‌های فرهنگی است که می‌تواند عرصه‌های فرهنگ نیز رژیم صهیونیستی را به تنگنا بکشاند.

قطعا همانگونه که سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،  طی روزهای اخیر گفتند، دشمنان اسلام در عرصه‌های بین‌المللی بسیار مجهزتر و کارآمدتر از جبهه‌ی مقاومت هستند و این ایمان و اتکا به وحدت موحدین عالم به ویژه مسلمانان است که می‌تواند به عنوان سلاح اصلی مبارزه با استکبار جهانی مورد استفاده قرار بگیرد.

بسیاری از کشورهای اسلامی که در ظاهر داعیه‌ی مبارزه با صهیونیسم دارند چه به صورت پنهانی چه به صورت آشکار با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده و عملا برنامه‌ها و اندیشه‌ی شیطانی را عملیاتی می‌کنند. برخی از کشورهای اسلامی و عربی منطقه عملا پروازهای مستقیم خود را با تل آویو آغاز کرده اند و این حرکت عملا دهن کجی به مظلومین فلسطینی به شمار می‌رود.

در همین اوضاع و احوال بسیاری از شهروندان رژیم اسراییل به سیاستهای غلط و مزورانه ی دولتهای صهیونیست اعتراض داشته‌اند. برخی از سران همین رژیم صهیونیستی با بی آبرویی هر چه تمامتر صحنه‌های سیاسی را ترک کردند. به گونه‌ای که حتی حامیانشان نیز تمایلی به پشتیبانی از این مهره‌های سوخته نداشتند.

جمهوری اسلامی ایران، اما اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از مظلومین عالم بالاخص فلسطینیان داشته است. از سال ۱۳۵۸ واپسین آدینه‌ی ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس نامگذاری شد. نامگذاری این روز در مخالفت با نامگذاری روز اورشلیم در ماه می ۱۹۶۸ از سوی دولت اسراییل است. همچنین روز ۲۹ دی نیز به خاطر رشادت‌ها و مقاومت مردم غزه در جنگ ۲۲ روزه در سال ۱۳۷۸ هجری خورشیدی، در فرهنگ کشورمان روز غزه نامگذاری شد.

چه در کشور ما چه در دیگر کشورها و ممالک اسلامی فیلم و سریالهایی ساخته و پرداخته شد که نشانگر مظلومیت ملت درد کشیده‌ی فلسطین بوده است.

به صورت کلی باید اذعان داشت، همه‌ی کشورهای ظلم ستیز و آزادیخواه جهان باید در کلیه‌ی عرصه‌های نظامی، استراتژیک و حتی فرهنگی و رسانه‌ای، باید دست در دست یکدیگر علیه ظلم رژیم صهیونیستی و همدستانشان همپیمان شوند.

انتهای پیام/۱۳۳

علی عبدالصمدی