عاشورایی که نیرو‌های علی تجلایی در سوسنگرد رقم زدند/ دفاع با زبان روزه و مجروحیت
عاشورایی که نیرو‌های علی تجلایی در سوسنگرد رقم زدند/ دفاع با زبان روزه و مجروحیت

«داوود احمدپور» از راویان دفاع مقدس در قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) روایتی از عملیات شکست حصر سوسنگرد را بیان کرد.

«داوود احمدپور» راوی دوران دفاع مقدس مهمان این هفته گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران در برنامه «با این ستاره‌ها» بود و خاطرات خود را از دوران جبهه و جنگ روایت کرد.

در این برنامه که با حضور راویان دفاع مقدس و مداحان اهل بیت (ع) هر هفته در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران برگزار می‌شود، زائران شهدا دقایقی را به شنیدن از سیره شهدا و حماسه آفرینی دلاورمردان روز‌های جنگ و استقامت می‌نشینند.

این راوی دوران دفاع مقدس با یادآوری خاطراتی از طریق القدس اظهار داشت: عملیات طریق القدس در منطقه رملی انجام شد، یک چیز عجیبی بود، دشمن بیداد می‌کرد، مرتضی قربانی و احمد کاظمی در کنار بچه‌هایی که با احمد بودن شروع کردن تن به تن جنگیدند تا عملیات را نگه دارند.

وی بیان کرد: احمد را فرمانده تیپ کردند. احمد شریک کاری‌اش را پیدا کرد، مهدی باکری را آورد. مهدی باکری و احمد کاظمی با هم بودند. مهدی غوغا کرد و علی تجلایی، مرتضی یاغچیان و حمید باکری را آورد. مرتضی یاغچیان در حصر سوسنگرد زخمی شد، گوشه بیمارستان بود بچه‌ها رفتند سر بزنند مرتضی گفت چه خبر؟ گفتند فقط آنقدر بگوییم نه راه به بیرون داریم نه کسی می‌تواند داخل بیاید. لشکر ۹ زرهی عراق با فرماندهی «خلیل الدوری» گفته فردا صبح زیر شنی‌ها له می‌کنند. گفت امشب شب عاشورای ماست، با بچه‌ها قرار گذاشتیم فردا را روزه بگیریم عاشورایی که به پا می‌شود با زبان روزه باشیم. مرتضی با تن مجروح گفت اسلحه بدهید ما هم بیاییم.

احمدپور گفت: علی تجلایی جوری صحبت کرد که بچه‌ها دست به دست هم دادند و قرار گذاشتند یا شهادت یا پیروزی. مقاومت کردند محاصره شکسته شد و سوسنگرد از حصر درآمد.

انتهای پیام/ ۱۴۱