متولد مارس
متولد مارس

«مارس را هم «روح جنگ» دانسته‌اند و هم «محافظ صلح». مارس نماینده همه باورهای آدمیانِ کهن بود درباره «جنگ و صلح». محبوب‌ترین و نام‌آورترین نظامیان تاریخ، آنانی بوده‌اند که برای «صلح» شمشیر می‌زدند؛ و حاج قاسم سلیمانی، در ماه «مارس» متولد شد.»

کتاب «متولد مارس»، جستاری در خاطرات دوستان و هم‌ رزمان شهید حاج قاسم سلیمانی است که به اهتمام علی اکبر مزدآبادی گردآوری و توسط انتشارات «یا زهرا» منتشر شده است. در این کتاب با شخصیت حاج قاسم سلیمانی بیشتر آشنا می‌شویم.

تفاوت کتاب «متولد مارس» با سایر کتاب ‌هایی که درباره حاج قاسم نوشته شده در دو نکته است: نکته اول این است که مطالب این کتاب جدید و معاصر در چند سال اخیر است. نکته دوم چیدمان تصاویر است که به صورت متنوع بوده و عکس‌ها در چهار رنگ در کادر چیده و طراحی شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: «مارس را هم «روح جنگ» دانسته‌اند و هم «محافظ صلح». مارس نماینده همه باورهای آدمیانِ کهن بود درباره «جنگ و صلح». محبوب‌ترین و نام‌آورترین نظامیان تاریخ، آنانی بوده‌اند که برای «صلح» شمشیر می‌زدند؛ و حاج قاسم سلیمانی، در ماه «مارس» متولد شد.»

شهید حاج قاسم سلیمانی که به نام سردار سلیمانی شناخته می‌شود، ۲۰ اسفند ۱۳۳۵ در کرمان متولد شد. او در جوانی ازدواج کرد و دو فرزند پسر و دو دختر حاصل این ازدواج است. او فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان شهادتش به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی در حمله پهپاد آمریکایی به فرودگاه بغداد در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ به شهادت رسید. در این حمله ابومهدی المهندس از فرماندهان گروه شبه‌ نظامی عراقی حشد شعبی به ‌همراه ۱۰ تن دیگر هم به شهادت رسیدند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده‌است.

برای دانلود و خریدکتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید …