امسال صداوسیما و فضای مجازی برای انتقال فرهنگ مقاومت سنگ تمام گذاشتند
امسال صداوسیما و فضای مجازی برای انتقال فرهنگ مقاومت سنگ تمام گذاشتند

عضو شورای نگهبان گفت: خدا را شکر امسال در عرصه تجلیل و تکریم از شهید سلیمانی هم صداوسیما هم فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند و این یک مقدمه برای انتقال این فرهنگ است.

به گزارش روابط عمومی رادیو مقاومت، حضرت آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای نگهبان در برنامه سلام سردار خطاب به برنامه سازان رادیو مقاومت گفت: از شما تشکر می کنم که رادیو مقاومت را راه اندازی کردید و در این یک ماه با برنامه های خوبی آن را اداره کردید.

وی ادامه داد: مقاومت واژه عزت و سربلندی است. ما به سمت روزهای انقلاب و سالگرد پیروزی انقلاب می رویم. آنها که آن روزهای افتخار آمیز را درک کردند مروری به خاطره هایشان داشته باشند که بعد از سقوط دولت آموزگار، دولت شریف امامی، ازهاری، بختیار و همه اینها. نمی گویم دولت طاغوت، بلکه دنیای استکبار تلاش داشتند بر ایران مسلط بمانند و همچنان ایران را به عنوان برده خود داشته باشند، انواع حیله ها را به کار بردند که ملت بزرگ ایران عقب نشینی کند اما این ملت به رهبری امام راحل عظیم الشان امام خمینی ره ایستاد و گفت مرگ بر شاه و شاه باید برود و نتیجه آن مقاومت ها پیروزی در ۲۲ بهمن ۵۷ شد.

وی افزود: از آن زمان تا کنون هم ۴۳ سال می گذرد در این ۴۳ سال راز و رمز عزت ملت بزرگ ایران باز همین مقاومت است. در تولد انقلاب با مقاومت این مولود جان گرفت و در ادامه اش باز همین فرهنگ بود. یک نگاهی به گذشته کنیم که چه توطئه هایی علیه ملت بزرگ ما تدارک دیده شد. از گروهک ها گرفته تا توطئه کودتاها گرفته تا توطئه جنگ تحمیلی و توطئه فتنه گرفته همه توطئه ها با عنصر مقاومت خنثی شد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی عزیز ما سمبل مقاومت بود. آنها که ۸ سال جنگ تحمیلی را درک کردند و دیدند نام شهید سلیمانی لرزه بر صدامیان می انداخت و در این سال های اخیر نام شهید سلیمانی لرزه بر اندام جنایتکاران سران آمریکا داشت. این که اینها آمدند برای شهادت شهید سلیمانی یک پروژه تعریف کردند که اول پهباد بزند، نشد، بالگرد نشد، یک هواپیما از کشورهای منطقه راه انداختند و این عملیات را انجام دهند. این نشان دهنده آن است که شخص شهید سلیمانی برای اینها یک لشکر بود. این مکتب باید بماند و این مکتب تداوم بخش انقلاب اسلامی است.

خاتمی ادامه داد: نسخه های مختلفی پیچیده شده، نسخه های سازش را مدام برخی ها می گفتند اما جواب نداد. آنکه جواب داده مقاومت است و ان شاء الله نتیجه نهایی از رهگذر این مقاومت که شهید سلیمانی نماد آن بود جواب خواهد داد.

وی درباره چگونگی انتقال این فرهنگ به نسل های آینده نیز گفت: راهش آن است که اول پدر مادرها این فرهنگ را باور داشته باشند و به فرزندانشان منتقل کنند. دوم، آموزش و پرورش ما از بسم الله آموزش این فرهنگ را باور داشته باشند و به تدریج به نسل بعد بگویند. سوم آموزش متوسطه ما که جوان های به سن رشد رسیده را آموزش می دهند. چهارم آموزش عالی. پنجم صداوسیمای ما. ششم فضای مجازی ما. هفتم رسانه های مکتوب شنیداری گفتاری همه بسیج شوند برای انتقال این فرهنگ به نسل بعد و راهی جز این نیست و نخواهد بود و خدارو شکر امسال احساس ما این بود که در عرصه تجلیل و تکریم از شهید سلیمانی هم صداوسیما هم فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند و این یک مقدمه برای انتقال این فرهنگ است.

خاتمی با اشاره به سبک و سیره فرماندهی و مدیریت سردار سلیمانی که در مقاطع مختلف باعث موفقیت شد و اینکه امروز این نگاه مدیریتی شان چقدر می تواند در کشور راهگشا باشد؟، گفت: این نگاه مدیریتی را مقام معظم رهبری در دو کلمه بیان فرمودند. صدق و اخلاص. صدق یعنی دین مداری، شهید سلیمانی به جد دین مدار بود نه دین شعار. نشانه دین مداری اش تعبیر مقام معظم رهبری بود. سردار سلیمانی بیش از صدبار در معرض شهادت قرار گرفت شاید مردم ما کم شنیده باشند یا نشنیده باشند. یک بار ایشان در جبهه مجروح می شود و برای درمان به بیمارستان شهید قائم مشهد منتقلش می کنند و آنجا یک پزشکی که با منافقین رابطه داشت می خواست سردار عزیز ما را به شهادت برساند. یعنی تنها صدامیان نبودند که دشمن سردار عزیز ما بودند و منافقین هم بودند. اما این بزرگ ما آماده فداکاری در راه خدا بود و مومن بود و دین را در عرصه زندگی به صحنه آورد.

وی ادامه داد: آنجا که دفاع مقدس بود آنجا که دفاع از حرم بود و آنجا که خدمتگذاری به مردم بود ایشان حضور داشتند. این عنصر صداقت در ایمان، راهبردی است و آنگاه عنصر اخلاص یعنی برای خدا. برخی از مسئولان صداوسیمای استان کرمان می گفتند که شهید سلیمانی جان ما را به لب می رساند که اجازه دهید فیلمی از شما بگیریم و پخش کنیم و می گفت چه لزومی دارد که شما عکس و فیلم من را نشان دهید؟ و این یعنی اخلاص. این دو عنصر صدق و اخلاص راز و رمز پیروزی دیروز و امروز و فردا و فرداها بود.

انتهای پیام/