بیانیه گام دوم باید به گفتمان ملی تبدیل شود
بیانیه گام دوم باید به گفتمان ملی تبدیل شود

حجت‌الاسلام محمدحسنی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید با برگزاری همایش‌های متعدد و بهره‌گیری از ابزار هنر و رسانه به گفتمان ملی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش سیاسی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که صبح امروز (دوشنبه) در دافوس آجا برگزار شد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است و محتوای آن، ریشه در سخنان راهبردی حضرت علی (ع) دارد.

وی افزود: حضرت علی (ع) در خطبه‌ای می‌فرمایند «خداوند رحمت کند کسی را که می‌داند از آمده، در کجا قرار گرفته و به کجا خواهد رفت»؛ حضرت علی (ع) سه مقطع گذشته، حال و آینده را در این روایت از ملزومات هر انسان هدفمندی در زندگی ترسیم کرده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه انسان هدفمند مسیر کمال را طی می‌کند و از ملزومات زندگی غفلت نمی‌ورزد، تأکید کرد: ما باید در زندگی اجتماعی نیز این‌گونه باشیم و به این سه مقطع نگاهی کارشناسانه و علمی داشته باشیم تا  دچار خسران نشویم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در ادامه با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر کلام نورانی مولای متقیان و مطلبی راهبردی و کارگشاست، گفت: این بیانیه فوق‌العاده، استادانه، کارشناسانه و نخبگانی عنوان شده است به نحوی که وقتی آن را می‌خوانیم، فکر نمی‌کنیم که این بیانیه کار یک فرد است و تصورمان این است که یک جمع در کنار یکدیگر با اندیشه‌ورزی، آن را به رشته تحریر درآورده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر کسی چند بار این بیانیه را بخواند به ژرفای آن دست می‌یابد، عنوان کرد: این بیانیه بسیار هنرمندانه تبیین شده و رهبر انقلاب اسلامی در آن گذشته، حال و آینده انقلاب را به تصویر کشیده‌اند. در حقیقت این بیانیه، آینه تمام‌نمایی است که گذشته، حال و آینده در آن کاملاً رؤیت می‌شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: این بیانیه هدف، راه و راهبرد رسیدن به اهداف انقلاب را از یک راه درست مطرح می‌کند؛ لذا باید تلاش کنیم تا این بیانیه به گفتمان ملی تبدیل شود؛ چرا که اکنون فقط جامعه نخبگانی کشور به آن می‌پردازند و عامه مردم اطلاع چندانی از آن ندارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تأکید بر اینکه این‌گونه همایش‌ها تا تبدیل شدن این بیانیه به گفتمان ملی باید ادامه یابد، افزود: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این زمینه پیشتاز است و امسال سال سوم برگزاری همایش در این رابطه است؛ از این رو باید با همت و برگزاری همایش‌های متعدد و بهره‌گیری از ابزار هنر و رسانه، این بیانیه را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم و اینکه برخی دوست دارند موفقیت‌های انقلاب مکتوم بماند، گفت: برخی علاقه دارند تا جامعه از موفقیت‌های انقلاب بی خبر بماند و آن‌ها را سیاه‌نمایی کرده و کتمان می‌کنند و برخی در بیان مشکلات چنان آن را مطرح می‌کنند که گویی هیچ موفقیتی در جمهوری اسلامی رخ نداده است و موفقیت‌ها را کتمان می‌کنند در حالی که شجره طیبه نظام اسلامی در این ۴۳ سال بسیار پربحران، موفقیت‌هایی به دست آورده که قابل مقایسه با موفقیت سایر انقلاب‌ها نیست که از جمله آن‌ها می‌توان به سر پا بودن انقلاب اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه بسیاری از انقلاب‌ها امروز در موزه‌ها قابل رؤیت هستند، اظهار داشت: این در حالی است که انقلاب اسلامی با قدرت ایستاده و بسیاری از رقبای خود را از صحنه خارج کرده است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تأکید کرد: این همایش‌ها باید از موفقیت‌های شگفت‌انگیز انقلاب اسلامی رونمایی کنند، غبار غفلت را از آن کنار بزنند و نسل جوان را نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاه کنند.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین المللی تصریح کرد: هر کشوری اگر به این موفقیت‌ها دست می‌یافت، گوش فلک را از آن پر می‌کرد تا دنیا بداند که آن‌ها چه بوده‌اند و به کجا رسیده‌اند، اما ما در این زمینه و انتقال این موفقیت‌ها به شکل شایسته‌ای عمل نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی احیای اسلام به‌عنوان مکتب جامع و جهانی را از دستاورد‌های انقلاب اسلامی برشمرد و یادآور شد: شبی که مکتب شوروی را پایین کشیدند، کمونیست‌ها گفتند اشتباه ما این بود که در این مدت خدا و معنویت را نادیده گرفته بودیم. قبل از انقلاب، فکر آن‌ها این بود که دین افیون و مخدر جامعه است؛ اما امروز تنها راه نجات جامعه را دین و خداباوری می‌دانند که این از پیامد‌های انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بسترسازی برای خیزش مستضعفان علیه مستکبران را از دیگر دستاورد‌های انقلاب دانست و گفت: روزی فقط ما شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادیم، اما امروز جریاناتی در کنار گوش سردمداران کاخ سفید این شعار را سر می‌دهند و این از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است که در حال بیدار کردن ملت‌های آزاده جهان است.

انتهای پیام/ ۲۲۱