بسیجی والامقام شهید محمد تقی قدوسی
بسیجی والامقام شهید محمد تقی قدوسی

در این نوشتار خلاصه ای از زندگی نامه بسیجی شهید محمد تقی قدوسی و والدین گرامی آنان تبیین شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

بسیجی شهید محمد تقي قدوسي ، در نهم اسفند ۱۳۴۱ در مشهد چشم به جهان گشود . فرزند این والدین مومن انقلابی بوده و تاپایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. وی کارمند بود. به عنوان بسیجی در چندین نوبت توسط لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) در جبهه ها حضور یافت. پنجم دی ۱۳۶۵، در عملیات بیت المقدس۶ بعنوان تیربارچی گردان پیاده لشکر در ام الرصاص عراق ( بهمنشير) بر اثر بمباران هوایی در ۲۴ سالگی به شهادت می رسد . مزار او در گـلزار شـهدا بهشت زهرای تهران قـطعـه :۵۳ ، ردیـف :۳۵ ؛ شـماره :۱۲ واقع است.

پدر شهید ، حجت الاسلام دکتر محمد مهدی قدوسی، فرزند عبدالکریم متولد ۱۳۱۳ بوده و نماینده رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه علم وصنعت ایران از سال ۱۳۵۹ تا زمان رحلت و امام جماعت مسجد حضرت علی (ع) واقع در خیابان مقداد پیروزی ؛ از زمان انقلاب اسلامی تا هنگام رحلت یعنی در سال ۱۳۷۲بوده اند . مجالس وعظ وی با خلوص و صفایی داشتند ؛ بسیار دلنشین بوده و برایمان همچنان ماندگار است .

بنا بر نقل بسیجی مرحوم حاج لطف الله عباسی ؛ حجت الاسلام دکتر محمد مهدی قدوسی در هنگام خرید از میدان تره بار پیروزی سکته کرده و همانجا رحلت کردند و هفت سال بعد به فرزند شهید خویش ملحق می شوند .

مادر شهید حاجیه خانم زهرا شریفی متولد ۱۳۱۵ بوده و پس از ۳۳ سال‌ صبر و بردباری و همگامی با انقلاب و اهداف شهدا ، در سال ۱۳۹۸ به انان ملحق میشود .

این والدین انقلابی درقطعه خانواده شهدای بهشت زهرا ؛ قطعه ۵۵ ، ردیف ۷ ، شماره ۱ بخاک سپرده شده اند .

به روح این سفرکردگان به ملکوت اعلی و ارواح تابناک فرزند شهید والامقش درود می‌فرستیم.و یادش را گرامی وراهش را پاس میداریم .

روحشان شاد و نامشان جاودان و راهشان پررهرو

 

تصویرجشن حنابندان در منطقه بستان در تابستان ۱۳۶۳

   شهید کاظم قدوسی  –    سید جواد هاشمی فشارکی

 جیبپ مرحوم حاج بخشی ، در حال پخش حنای صلواتی

تصویر مزار والدین بسیجی شهید محمد تقي قدوسي

سرچهارراه اصلی ، مقابل حسینیه ام البنین ؛ سر نبش قطعه خانواده شهدای بهشت زهرا ؛ قطعه ۵۵ ، ردیف ۷ ، شماره ۱

موقعیت مزار والدین  شهید:

https://balad.ir/#22/35.53884043/51.37314582