دفاع مقدس مصداق بارز غیرت دینی ملت ایران است
دفاع مقدس مصداق بارز غیرت دینی ملت ایران است

اراک – ایرنا – فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: حماسه‌های بسیاری در طول انقلاب اسلامی نشان از غیرت دینی ملت ایران دارد که بزرگترین آن دفاع مقدس بود و در واقع شهدا و رزمندگان در کنار مردم با غیرت دینی بزرگترین سربلندی‌ها را برای ایران کسب کردند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی چهارشنبه در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای کارمند استان مرکزی در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی افزود: مقام معظم رهبری مهمترین شاخصه مکتب شهید سلیمانی را صداقت و اخلاص عنوان کردند و این یک پیامد مهمی دارد که در طول ۴۲ سال گذشته هرکجا که با صدق و اخلاص پیش رفتیم بزرگترین موفقیت‌ها را کسب کردیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با مردم قم از اهمیت غیرت دینی سخن گفتند که مطرح کردن آن نشان از اهمیت موضوع دارد و در مجموع می‌توان گفت غیرت دینی عامل نجات کشور در بحران ها و کسب توفیقات بزرگ بوده است.

سردار کریمی ادامه داد: دفاع مقدس همچون گنجی گران بهاست که هر میزان از این گنج عظیم بهره می‌بریم راه و مسیر موفقیت بهتر باز می‌شود و علاوه بر این بسیاری از دستاوردهای انقلاب، برگرفته از الگوی دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: فرهنگ و روحیه بسیجی از شاخصه‌های مهم دفاع مقدس بود و فرهنگ بسیج توانست در دفاع مقدس کارآمدی خود را اثبات کند و در طول ۴۲ سال گذشته فرهنگ بسیجی علاوه بر خلق دستاوردهای بسیار در بخش‌های مختلف بزرگترین تهدیدات علیه نظام اسلامی را خنثی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز به برکت فرهنگ و تفکر عاشورایی و ایثارگری ملت ایران، انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است،گفت: تفکر عاشورا و شهادت طلبی در هر جامعه ای طنین انداز شود آن جامعه شکست نخواهد خورد.

سردار کریمی با اشاره به اینکه در چهل سال نخست انقلاب با جهادهای مختلف سطح استراتژیک را با موفقیت گذرانده ایم، افزود: امروز در گام دوم انقلاب اسلامی باید سطح ایدئولوژیک را با قوت ادامه دهیم و باید جهاد تمدنی رقم بخورد که لازمه آن تشکیل دولت اسلامی است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم در جهان اسلام به نماد امید و استقامت تبدیل شده، گفت: یکی از بزرگترین اقدامات شهید سلیمانی امت سازی برای پیشبرد اهداف و اعتلای مکتب اسلام ناب محمدی بود و حاج قاسم با تشکیل هسته های مقاومت انقلاب اسلامی را به نقاط مختلف دنیا صادر کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به وظایف مهم بسیجیان در چهل سال دوم انقلاب بیان کرد: در گام دوم انقلاب مهمترین وظایف بسیجیان عملیاتی کردن مولفه‌های بیانیه گام دوم و دغدغه های مقام معظم رهبری است و بسیجیان با تشکیل و تقویت هیات‌های اندیشه ورز باید برای ترسیم و عملیاتی کردن چشم انداز و آینده‌ای درخشان برای انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیج در کلیه ماموریت‌ها به دنبال الگو سازی است و راه آن با عملیاتی کردن بیانیه گام دوم و تحقق ارزش‌های اسلامی در بخش های مختلف کشور است.