شهدای فاتح مظلوم خان طومان
شهدای فاتح مظلوم خان طومان

.
درمیان شوک وحشت حمله وجنایات داعش ، دفاع مقدس دیگری توسط مدافعان حرم شکل گرفته
و در میانه این کارزار در حین عملیات ازاد سازی حومه حلب سوریه در ۲۱ دی ۱۳۹۴ سیزده تن از انان به شهادت میرسد .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی
.

پس از فتنه غربیها برای کپی سازی بهار عربی در سوریه ، با ایجاد شورش های داخلی علیه حکومت قانونی اسد ، که نخست گروههای تکفیری بخشهایی از کشور را اشغال کرده و سپس داعش وارد شده و با حملات وحشیانهسوریه و عراق را در کام وحشت برده بود ؛ نیورهای مدافع حرم شکل گرفته و موازنه برعکس شده و موج ازاد سازی مردم مظلوم از چنگال دشمنان بوقوع می پیوندد ودر این کارزار ، در سال ۱۳۹۴ نبرد خان طومان درحومه شهر مهم حلب میکشد .

خان طومان نام یک شهرک واقع در یک تپه ای در شرق رودخانه قویق در فاصله ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرحلب سوریه واقع شده است و به خاطر نزدیکی به بزرگراه حلب-دمشق از اهمیت راهبردی برخوردار است و پیش از شروع جنگ ۲۷۸۱ نفر سکنه داشته است .

عملیات خان طومان نام عملیاتی است که در مراحل اولیه عملیات، جنوب غربی ریف ( حومه ) در فروردین ۱۳۹۵ توسط نیروهای محور مقاومت ازاد شد و مرحله نهایی در نهمِ بهمن سال ۱۳۹۸ ، این شهرک بطور کامل از دست گروهک تروریستی جبهه النصره آزاد گردید.

با طراحی امریکایی ها و برقراری آتش بس فریبنده ؛ در پی سوءاستفاده تکفیری‌ها از فرصت ایجاد شده از آتش‌بس کوتاه و موشک باران ناجوانمردانه منطقه و حمله خودروهای انتحاری تروریستی در روز ۲۱ دی ۱۳۹۴ سیزده تن از مدافعان حرم مازندرانی مظلومانه به شهادت رسیده و پیکر مطهر آنان نیز در کربلا‌ی‌ خان طومان برجای ماند وتعداد ۲۱ نیز مجروح  و ۶ نفر نیز اسیر شدند  .

شهدای روز ۲۱ دی ماه ۹۴ عبارتند از شهید حسین امیدواری، شهید مصطفی چگینی، شهید امیر علی محمدیان، شهید مجید قربانخانی، شهید مرتضی کریمی، شهید عباس آسمیه، شهید محمد آژند، شهید میثم نظری، شهید رضا عباسی، شهید علیرضا مرادی، شهید مهدی حیدری، شهید محمد اینانلو و شهید عباس آبیاری.

کمی پس از ازاد سازی خان طومان عملیات تفحص نیروهای به شهادت رسیده صورت گرفته ، آنان کشف گردیده و بعد از ازمایش دی ان ای  هویت شان شناسایی و تایید شد، و سپس پیکرهای آنها به ایران اسلامی بازگشت . وطی مراسم با شکوهی تشیع و به خاک سپرده شدند .

به فرموده رهبر معظم انقلاب امتیاز این شهیدان مدافع حرم که حکایت از مظلومیت آنها دارد، “شهادت در غربت” است. که رسالتی سنگینی برای همگان که از امنیت دفع موجودات خبیثی بنام داعش رهایی یافتند ، را بهمراه دارد .