دفاع مقدس مصداق عینی غیرت دینی بود/ اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه اثربخش است
دفاع مقدس مصداق عینی غیرت دینی بود/ اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه اثربخش است

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه دفاع مقدس مصداق عینی غیرت دینی بود، گفت: اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه اثربخش است.

سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور در همایش مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که امروز (سه‌شنبه) در موزه ملی انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای چهار و پنج، اظهار داشت: مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنام کم‌نظیر بود، این حرکت، یک حرکت مردمی بود که واقعا قابل تقدیر و تحسین است.

سردار اشتری با اشاره به اینکه پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مراسم تشییع پیکر‌های مطهر شهدا عظمت بخشید، گفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم جامعه را از آسیب‌ها و تهدید‌ها مصون می‌کند و هم موجب رشد و شکوفایی کشور می‌شود. فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ غنی و ارزشمندی است که سال‌های زیادی می‌توان از آن استفاده کرد و هر چقدر از این گنج استخراج کنیم کم نخواهد شد.

وی در ادامه با تقدیر از ریاست و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولیت خطیری است که اثربخشی زیادی در جامعه دارد.

سردار اشتری با اشاره به فرمایشات رهبری در جمع مردم قم که معظم‌له به غیرت دینی تاکید داشتند، تصریح کرد: ما مصداق غیرت دینی را در دفاع مقدس به عینه درک کردیم؛ رزمندگان ما اعم از ارتشی‌ها، سپاهی‌ها، بسیجی‌ها، انتظامی‌ها و عموم مردم کسانی بودند که با غیرت دینی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کردند و پیروز شدند.

وی با تاکید بر اینکه غیرت دینی دوران دفاع مقدس باید به نسل آینده به نحو احسن منتقل شود، اظهار داشت: دفاع مقدس بزرگترین افتخار ایران اسلامی چه بعد از انقلاب و چه قبل از انقلاب است؛ البته در حوزه‌هایی همچون پزشکی، دفاعی، هسته‌ای افتخاراتی کسب شده است، اما دفاع مقدس بی‌نظیر است و قابل قیاس نیست. این افتخار باید به صورت کاملا منسجم منعکس شود.

سردار اشتری با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد ابهام در ارزش‌های دوران دفاع مقدس است و قصد دارد این افتخار را از ما بگیرد، گفت: دوران دفاع مقدس همانند تابلویی است که هرچقدر به این تابلو نزدیک می‌شویم به زوایای پنهان آن پی می‌بریم. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید این تابلو را برای نسل جوان و آینده به زیبایی ترسیم کند.

وی گفت: مسئولان و جوانان ما در هر عرصه‌ای به تاسی از دوران دفاع مقدس ورود پیدا کردند، موفق شدند. موفقیت‌های ما در حوزه دفاعی علاوه بر هدایت‌های امام خامنه‌ای به تاسی از شهدایی هم‌چون باکری، همت، خرازی، سلیمانی، طهرانی‌مقدم و … صورت گرفته است.

سردار اشتری موفقیت‌های امروز جبهه مقاومت را برگرفته از دوران دفاع مقدس دانست و افزود: شهید ابومهدی المهندس می‌گفت، ما در جبهه مقاومت هر کاری که انجام می‌دهیم به فرماندهان شهید دوران دفاع مقدس اقتدا می‌کنیم.

وی در ادامه به اهمیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و افزود: تولید محتوا در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی می‌تواند بسیاری از آسیب‌هایی که امروزه در جامعه گرفتار آن هستیم، را خنثی کند.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: خدمات‌رسانی در راهپیمایی عظیم اربعین و راهیان نور را برکت کار خود می‌دانیم و خوشحال می‌شویم که در این دو حرکت عظیم مسئولیت‌هایی به انتظامی سپرده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان و خانواده ناجا به راهیان نور اعزام خواهند شد، گفت: حضور کاروان‌های دفاع مقدس در یادمان‌های دفاع مقدس شور و حال زیادی در کشور ایجاد می‌کند.

سردار اشتری افزود: انتظامی کشور آمادگی دارد در حوزه برگزاری راهیان نور اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/۲۴۱