سی و سه سالگی ولادت شهید مدافع حرم
سی و سه سالگی ولادت شهید مدافع حرم

سی و سومین سالروز ولادت شهيد مدافع حرم حميد رضا باب الخانی ؛ سی و سومین شهید مدافع حرم اصفهان و شصت و نهمین شهید جامعه فشارکی ها گرامی باد و راهش پر رهرو !
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

سالروز ولادت شهيد عزيز مدافع حرم حميد رضا باب الخانی بعد از نماز مغرب و عشاء مورخ  ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ علاوه بر برپایی روضه حضرت زهرا سلام الله علیه که مصادف با ایام فاطمیه بوده ، در مسجد شهدای اسلام ( فشارکی ها ) با حضور خانواده محترم اين شهيد بزرگوار و علاقمندان ياد و خاطره آن شهيد والا مقام را گرامی داشته شد .

نوزادی که در  هفدهم دی ماه سال ۱۳۶۷ هجری شمسی در یک خانواده فرهنگی – مذهبی در اصفهان چشم به جهان گشود ، حمید رضا نام نهاده شد . وی مقاطع تحصیلی خود را با نمرات ممتاز طی کرده  و در رشته‌ی ریاضی فیزیک موفق به اخذ دیپلم شد.

فعالیت های ورزشی شهید حمید رضا باب الخانی از سن کودکی در رشته های مختلف نظیر ژیمناستیک و کشتی آغاز شد و سپس در رشته‌ی والیبال به طور حرفه‌ای ادامه داشت، از طرفی فعالیت‌های مذهبی او از همان مقطع ابتدایی با شرکت در کلاس‌های قرآن و تواشیح و مداحی شروع شد و به موازات آن در پایگاه‌های بسیج فعالیت میکرد و سپس در اردو‌های راهیان نور به عنوان خادم الشهدا در جبهه‌های جنوب و غرب خدمت میکرد. رشد معنوی و عشق به شهادت در او در همین پایگاه های بسیج و مجالس روضه خوانی و سینه زنی و خادمی شهدا شعله ور شد.

مهندس حمید رضا در رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد امام خمینی شهر اصفهان قبول و در سال ۱۳۹۱ فارغ التحصیل شدند. در همان سال وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مالک اشتر تهران در رشته پدافند غیرعامل (طراحی) شد و در سال ۱۳۹۳ با نمره عالی فارغ التحصیل شد.

سپس چند ماهی به خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی مشغول بود و به موازات آن جهت استخدام در استانداری و شهرداری اقداماتی را انجام داد تا اینکه از طرف شهرداری دعوت به همکاری شد . ولی به یک باره تصمیم خود را تغییر داد و سپاه پاسداران را برای خدمت انتخاب کرد. بنابراین مدارک خود را به سپاه ارائه نمود و طی چندین مرحله گزینش و تحقیقات در سال ۱۳۹۴ از طرف سپاه دعوت به خدمت شد. و از ادامه سربازی ترخیص و به سپاه پاسداران ملحق شد، و سپس آموزش های عمومی و تخصصی را به خوبی طی نمود و بنا به دعوت نیروی قدس و نیاز جبهه مقاومت به عنوان مدافع حرم در سال ۱۳۹۵ به طور موقت به سوریه اعزام شد.

بعد از اتمام مأموریت موقت، داوطلبانه به طور رسمی وارد نیروی قدس سپاه شد و جهاد در سوریه را ادامه داد، گویا تازه به خواسته و جایگاهش رسیده و حاضر نبود آن را با هیچ چیز دیگری عوض کند، در همان سال با خانواده‌ای فرهنگی مذهبی آشنا شده و تقدیر و قسمت این شد که در سال ۱۳۹۶ ازدواج این شهید صورت گیرد و چند روز بعد از عروسی دوباره عازم سوریه شد. به دلیل تخصص و تجربه جهادی که داشت میتوانست در ایران به فعالیت در دانشگاه سپاه بپردازد اما جهاد و مبارزه علیه تروریست‌ها و تکفیری‌ها را ترجیح داد. او همواره به خانواده می‌گفت که در سوریه به تخصص و وجودم بیشتر نیاز است.

سرانجام پس از گذشت حدود ۳ سال نبرد علیه تروریست‌های تکفیری و دشمنان اهل بیت (ع) در صبحگاه ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در غرب شهر حلب سوریه در، منطقه شیخ عقیل در حین مأموریت مورد اصابت ترکش موشک قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود نائل گردید.

پیکر خونین وی از حلب به دمشق منتقل و در روز  ۲۹ بهمن مراسم وداع رزمندگان مدافع حرم با پیکر شهید با حضور خانواده اش در دمشق برگزار شد و سپس پیکر مطهر وی در  روز ۳۰ بهمن یعنی درست در روزی که بعد از هشت سال در فرودگاه حلب  پرواز مسافری بر زمین نشست ، هواپیمای حامل پیکر این شهید عزیز به بهمراه خانواده اش از دمشق به هوا برخواست و به موطن خود بازگشت . مراسم وداع اقوام ودوستان با پیکرش در مسجدشهدای فشارکی ها و نیز مسجد امام حسن (ع) صورت گرفت. در ظهر جمعه ۲ اسفند پیکر این شهید عزیز پس از نماز جمعه اصفهان تشیع میشود و سپس مراسم تشیع و تدفین وی عصر روز شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ صورت گرفت وسی وسومین شهیدمدافع حرم اصفهان با نماد سی و سه پل ، در گلستان شهدای اصفهان ، ماوا گزید . واینک محمد حسن باب الخانی فرزند ندیده پدر ، در دوسالگی گام نهاده و در راه رشد برای پیماش راه پدر بزرگوارش می باشد .