خدمت‌رسانی ۴۰۰ گروه جهادی در ۵ استان سیل زده جنوب کشور
خدمت‌رسانی ۴۰۰ گروه جهادی در ۵ استان سیل زده جنوب کشور

سردار زهرایی گفت: ۴۰۰ گروه جهادی در استان‌های سیل زده اقدام به کمک و خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند و علاوه بر آن گروه‌های دیگری نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور همزمان با حضور در منطقه سیل زده شهرستان میناب استان هرمزگان با اشاره به آمادگی و حضور گروه‌های جهادی در همه عرصه‌ها به اقدامات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در استان‌های درگیر سیل اشاره کرد و اظهار داشت: استان‌های سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس درگیر سیل و سیلاب شدند که در همه این استان‌ها گروه‌های جهادی پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در مجموع این استان‌ها اقدام به کمک و خدمت‌رسانی به مردم کرده‌اند، گفت: این گروه‌ها در استان‌های درگیر سیل در حال خدمت رسانی به مردم عزیز هستند و علاوه بر آن گروه‌های دیگری نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گفته زهرایی، همچنین توزیع بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی، لایروبی بیش از ۲۰۰۰ واحد مسکونی، توزیع بیش از ۲۰۰ چادر و اسکان موقت، توزیع حدود ۱۰۰۰ تخته پتو و پخت روزانه هزاران غذای گرم از دیگر اقدامات خدمت رسانی به مردم عزیز این ۵ استان بود که از اولین ساعات وقوع سیل با حضور به موقع جهادگران و بسیج سازندگی رقم خورد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه؛ فرقی نمی‌کند شرایط به چه شکل باشد، سیل باشد یا زلزله یا حتی کرونا آنچه مهم است حضور جهادگران و گروه‌های جهادی در کنار مردم است، عنوان کرد: گروه‌های جهادی و جهادگران کسانی هستند که برای خدمت به مردم همیشه و در همه حال آماده هستند.

به گفته زهرایی، این افراد نه تنها در شرایط امن و بدون خطر بلکه در شرایطی مانند سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط دیگری به امر خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند. بارش‌های اخیر علاوه بر اینکه مایه خوشحالی و مسرت مردم و کشاورزان شد، در برخی از استان‌ها منجر به سیل، سیلاب و آبگرفتگی معابر و منازل مردم شد که باز هم گروه‌های جهادی وارد میدان شدند و به کمک مردم شتافتند.

عزیمت ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

در همین راستا سرهنگ مولایی، رئیس بسیج سازندگی استان سیستان و بلوچستان درباره عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق درگیر سیل گفت: از همان لحظات ابتدایی وقوع سیل گروه‌های جهادی پای کار آمدند که از جمله می‌توان به اعزام ۳۰ گروه به چابهار، ۲۰ گروه به کنارک، ۲۰ به دشتیاری، ۱۰ گروه به فنوج، ۱۰ گروه به نیک شهر و ۱۰ گروه به دلگان اشاره کرد.

سرهنگ مولایی از توزیع چهار هزار بسته معیشتی در میان مردم این استان خبر داد و افزود: توزیع ۸۰۰ پتو و ۵۰ تشک از دیگر اقداماتی است که برای کمک به مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

آماده باش و عزیمت جهادگران بوشهری به مناطق سیل زده

سرهنگ عباسی‌فر، رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر نیز به اقدامات ارزشمند انجام شده بسیج سازندگی این استان در مقابله با سیل و بارندگی اشاره کرد و اظهار داشت: برای ساماندهی بهتر خدمات قرارگاه مرکزی در استان به ریاست فرمانده سپاه و به دبیری بسیج سازندگی تشکیل شد.

وی با اشاره به جزئیات عزیمت گروه‌های جهادی گفت: بیش از ۱۵ گروه جهادی به مراکز آسیب‌دیده جهت تخلیه آب منازل و معابر و یک گروه جهادی نیز به اسکله بندر دیر استان بوشهر برای جابه‌جایی ۵۰ فروند قایق موتوری در کنار ساحل اعزام شدند.

سرهنگ عباسی‌فر از آماده‌باش بیش از ۱۰۰ گروه جهادی نیز خبر داد و افزود: با توجه به آسیب سیل به دام‌های مردم یک گروه جهادی دامپزشکی نیز برای ارائه خدمات به دامداران آسیب دیده اعزام شدند.

برگزاری میز خدمت با همکاری منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان دشتی استان بوشهر از دیگر اقداماتی است که رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر به آن اشاره کرد.

لایروبی یک هزار و ۹۲۵ واحد مسکونی توسط جهادگران هرمزگان

سرهنگ باوقار رئیس بسیج سازندگی استان هرمزگان نیز از اقدامات گروه‌های جهادی برای کمک به مردم در سیل خبر داد که از جمله آن‌ها امداد‌رسانی برای تخلیه چاه روستا، تهیه ۲۰۰ چادر، احداث اردوگاه برای اسکان موقت ۲۰۰ خانوار و توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی اشاره کرد.

وی همچنین به لایروبی یک هزار و  ۱۲۵ واحد مسکونی در این استان اشاره کرد که توسط گروه‌های جهادی انجام شده است.

رئیس بسیج سازندگی استان هرمزگان همچنین به حضور و اعزام ۱۰۰گروه جهادی جهت کمک به سیل‌زدگان اشاره و عنوان کرد که گروه‌های جهادی تا برگشت زندگی مردم به شرایط عادی در کنار آن‌ها خواهند بود.

عزیمت ۱۰۰ گروه جهادی در منطقه جنوب استان فارس و پخت هزارن پرس غذای گرم ویژه مناطق سیل زده

سرهنگ اسماعیل قزل سفلی، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس نیز با اشاره به خسارتی که سیل به شهرستان‌های جنوبی استان وارد کرده است، گفت: تعداد ۱۰۰ گروه جهادی در منطقه جنوب استان فارس به استعداد هزار نفر در شهرستان‌های مهر، لامرد، خنج، لارستان و دیگر مناطق جنوبی مشغول ارائه خدمت هستند.

وی با بیان جزئیات این اقدامات افزود: در شهرستان‌های مهر شهر وراوی و خوزی و روستا‌های نورآباد و چهارگزی؛ در شهرستان لامرد بخش چاوَرز اشکنان علامرودشت و کَرزا و قسمت جزئی از خود لامرد؛ بخشی از شهرستان خنج و در شهرستان لارستان بخش بیرم، صحرای باغ، عمادشهر و بنارویه دچار آسیب ناشی از سیل شده بودند.

رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه جهادگران در این مناطق مشغول کار هستند، بیان کرد: از لحظه شروع بارش گروه‌ها در منطقه آماده بودند و حضور آنان سبب کنترل وضعیت و کمتر شدن خسارات شد.

وی با بیان اینکه برای کمک به مردم یک قرارگاه پهنه‌ای در جنوب استان فعال شد، تصریح کرد: در شهرستان مهر در ۴ روز هزار پرس غذای گرم پخت و تحویل سیل‌زدگان شده همچنین شهرستان لامرد حدود ۹۰۰ بسته معیشتی در حال توزیع است.

قزل‌سفلی با اشاره به آمادگی دیگر گروه‌های جهادی برای حضور در مناطق سیل زده بیان کرد: ۱۰ گروه نیز به استعداد ۳۰۰ نفر هم آماده هستند که در صورت ضرورت اعزام می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه با کمک ستاد اجرایی نیز حدود هزار شل آب معدنی، مقادیری گوشت گوسفندی و چادر تهیه و ارسال شده است، افزود: همچنین در صدد تهیه و ارسال تجهیزاتی برای تخلیه منازل مردم هستیم که شامل پمپ کف‌کش، لجن کش، بیل، فرغون و … می‌شود.

امداد رسانی به مردم سیل زده استان کرمان

سرهنگ پاسدار جواد جلالی رئیس بسیج سازندگی استان کرمان عنوان کرد: در پی وقوع سیل در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان سپاه ثارالله استان و بسیج سازندگی با تشکیل چهار قرارگاه پشتیبانی و اعزام ۵۴ گروه جهادی با محوریت شهرستان‌های کرمان، جیرفت، بم و کهنوج به کمک مردم سیل زده رفتند.

به گفته وی با عزیمت گروه‌های جهادی از شهرستان‌های معین شهرستان‌های سیل زده، امداد رسانی به مردم سیل زده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: سازمان بسیج سازندگی با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی خود در کنار سایر نیرو‌های خدمت رسان در مناطق سیل زده حضور دارند و در حال تخلیه وسایل منازل و تخلیه آب از خانه‌های مردم و معابر عمومی هستند ان شاءالله بتوانیم از ظرفیت‌هایی که از شهرستان‌های مجاور به این مناطق گسیل داده خواهد شد بتوانیم مسائل و مشکلات مردم را برطرف کنیم مسئول بسیج سازندگی استان کرمان گفت: بسیج سازندگی تا امداد رسانی کامل و برطرف شدن مشکلات در کنار مردم خواهد بود تا بتوانیم بخش عمده مشکلات را با هم افزایی و کمک مجموعه‌ها امداد رسان ادارات و ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در مجموعه‌ها برطرف کنیم.

انتهای پیام/ ۱۱۲