مکتب حاج قاسم با ترور از بین نمی‌رود
مکتب حاج قاسم با ترور از بین نمی‌رود

رئیس جمهور گفت: مکتب حاج قاسم در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای عزیز است و این مکتب با ترور و موشک از بین نمی‌رود؛ چراکه مکتب می‌ماند و بقاء دارد.

 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که ظهر امروز (دوشنبه) در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، اظهار داشت: در همین مکان مقدس، مقتدای بصیرت‌آفرینمان عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی را مطرح فرمودند.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم نه به‌عنوان یک فرد، بلکه به عنوان یک فرهنگ، راه و مکتب معرفی شد، گفت: اگر شخصیت وجودی یک فرد توسعه یابد دیگر یک شخص حقیقی نیست. وقتی فردی توسعه وجودی یابد از او به‌عنوان امت و ملت یاد می‌شود.

رئیس‌ جمهور ادامه داد: حاج قاسم با پیروی از آیات و آموخته‌های خاندان عصمت و طهارت و تأسی از ولایت دارای وسعت وجودی و شرح صدری شد که دیگر یک شخص نبود و مکتب شد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه مکتب نه با ترور و نه موشک از بین نمی‌رود، عنوان کرد: مکتب می‌ماند و بقا دارد. راه و مکتب حاج قاسم در امتداد مکتب امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای عزیز است. این مکتب با ترور و موشک از بین نمی‌رود چراکه مکتب می‌ماند و بقاء دارد.

وی تصریح کرد: او اهل صدق بود و به خداوند دلدادگی داشت. اولین نکته در مکتب حاج قاسم اندیشیدن و عمل کردن در مسیر خدا و ایستادگی در این راه است.

رئیس‌ جمهور با اشاره به این مطلب که در انجام کار‌های بزرگ فقط خشیت الهی می‌تواند کمک‌کننده باشد تا از هیچ چیز و هیچ کس هراس نداشته باشیم، گفت: رمز موفقیت حاج قاسم هم همین خشیت الهی بود. او با علم به قدرت ظاهری آمریکا و همپیمانانش، از عمق جان عقیده داشت که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

تخصص حاج قاسم در فتح دل‌ها
حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی یک سردار بود و یک شخصیت نظامی داشت، اما نباید او را فقط به‌عنوان شخصیت نظامی دید؛ او دارای فرهنگ بود و تخصصش در فتح دل‌ها بود.

وی تصریح کرد: او تخصص فتح سرزمین‌های اشغال شده و تخصص فتح دل‌ها را هم داشت. اما فتح دل‌ها مهمتر از فتح سرزمین‌هاست. فتح دل‌ها با پول و قدرت اتفاق نمی‌افتد.

رئیس قوه مجریه افزود: حاج قاسم روح بزرگی داشت که به تعبیر قرآن درباره یاران رسول الله (ص) دربرابر دشمنان سخت بود، اما در مقابل دوستان و مظلومان «رحما بینهم» بود.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه تبدیل شدن حاج قاسم به‌عنوان مرد میدان به دلیل وجود ظرفیتش بود، گفت: او در منطقه ظرفیت‌سازی کرد و جوانان منطقه را برای دفاع از دین، منطقه و کشورهایشان بسیج و به خط کرد که نتیجه‌اش مرگ داعش و پیروزی جبهه مقاومت شد.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: دشمن از وجود حزب‌الله نگران بود، اما حزب‌الله به یک جبهه مقاومت در منطقه تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه تفکر و نگاه حاج قاسم انقلابی بود و به وضع موجود قانع نبود، بیان کرد: نگاه او تمدنی و تشکیل مدنیتی به نام دین در منطقه بود و همین نگاه، دشمن را شکست داد. او هم شجاعت داشت و هم عقلانیت.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی یک بن‌بست‌شکن بود، هیچ مانعی را پیش روی خود به رسمیت نمی‌شناخت و دارای بصیرت بود. دشمن تصور کرد که روز ۱۳ دی روز پایان حاج قاسم است، اما زهی خیال باطل؛ این روز شد روز تولد دیگر حاج قاسم و تا زمین، زمین است و تا زمان، زمان است، عمر او ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور ادامه داد: می‌خواستند عاشورا پایان امام حسین (ع) باشد، اما عاشورا روز تولد کربلاییان شد. رهبری درست فرمودند که «شهید سلیمانی بسیار خطرناک‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود».

لزوم توجه بیشتر به وصیت‌نامه شهید سلیمانی
وی با اشاره به لزوم توجه به وصیت‌نامه حاج قاسم، اظهار داشت: وصیت‌نامه سردار سلیمانی به‌عنوان منشور انقلاب اسلامی باید در جامعه جلوه بیشتری یابد.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: باید در حفظ نظام جمهوری اسلامی بکوشیم؛ زیرا این نظام، خیمه همه حرم‌هاست و اگر به آن خدشه‌ای وارد شود، همه حرم‌ها و جهان در خطر خواهد بود؛ پس باید تلاش کنیم تا نظام حفظ شود؛ زیرا سعادت ما در حفظ نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس جمهور با اشاره به خدمات متعدد شهید سلیمانی در عرصه خدمت‌رسانی به مردم اظهار داشت: سردار سلیمانی همه جا دنبال حل مشکلات مردم بود.

وی سردار سلیمانی را یک دیپلمات مقتدر و یک میدان‌دار دانست که در انجام وظیفه‌اش خوش درخشید.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: او فردی انقلابی و فراجناحی بود و مسئله‌اش نجات اسلام و دفع شرّ، فساد و ظلم بود. سردار سلیمانی از سنی، شیعه، فلسطینی، لبنانی، یمنی، ایزدی و مسیحی دفاع می‌کرد و نگاهش دفع شرّ دشمن و آزادسازی منطقه بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: این شهید هم ظرفیت داشت و هم در جهان اسلام ظرفیت‌سازی کرد؛ او این ظرفیت را از عبودیت پروردگار پیدا کرد.

ضرورت محاکمه و قصاص قاتلان حاج قاسم
وی در ادامه در خصوص لزوم مجازات عاملین ترور سردار سلیمانی، گفت: رئیس جمهور وقت آمریکا که دستور ترور شهید سلیمانی را صادر کرد، باید در دادگاه محاکمه و قصاص و حکم خدا درباره او اجرا شود. اگر سازوکار محاکمه ترامپ، پمپئو و دیگران در دادگاه فراهم شد و آن‌ها مجازات شدند فبها؛ در غیر این‌صورت، دست انتقام از آستین ملت بیرون می‌آید.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان خطاب به مسئولان نظام بیان کرد: پیام شهید سلیمانی برای همه ما این است که باید در مسیر خدمت به مردم گره‌گشایی از زندگی آنها، نجات اقتصاد کشور و پیشبرد اهداف انقلاب هیچ مانعی را به رسمیت نشماریم و با فرهنگ «ما می‌توانیم» و با تمام قوت کار‌ها را پیش ببریم و رضایت خدا و شاد کردن دل مردم را پیشه کنیم.