اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند
اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند

امروز باید همگی خود را سرباز جنگ روایت‌ها بدانیم اگرچه جنگ روایت‌ها در میدان رسانه شکل می‌گیرد، اما عینیت و بروز آن در کف میدان و زندگی روزمره مردم است.

امروز عرصه‌ «نبرد اراده‌ها» و «جنگ روایت‌ها»‌ است و به بیان رهبر معظم انقلاب «در جنگ نامتقارن اراده‌ها هستند که با هم می‌جنگند؛ هر اراده‌ای غلبه پیدا کرد، پیروز خواهد شد. در میدان، اراده را ضعیف نکنید؛ در میدان نبرد، اراده را دچار تزلزل نکنید؛ اگر یک طرفِ جنگ در میدان نبرد اراده‌اش سست شد، قطعاً شکست خواهد خورد. نگذارید اراده‌تان سست بشود، نگذارید تبلیغات دشمن و وسوسه‌های دشمن، در اراده و عزم راسخ شما تزلزل ایجاد کند؛ این اراده‌ مستحکم را نگه دارید؛ این ضامن پیروزی است

«شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند».

این جملات رهبر انقلاب خطاب به جوانان در دیدار اخیرشان با خانواده‌ شهدای سلامت در واقع طرحِ یک مسئولیت و تکلیفِ مهم بود.

ایشان در همین سخنرانی با اشاره به مجاهدت‌های حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بار دیگر موضوع «جهاد تبیین» را مورد تأکید قرار دادند: «این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند

سربازان جنگ روایت فقط اهالی رسانه نیستند

کسی نباید تصور کند که سربازان جنگ روایت فقط اهالی رسانه هستند این تصور غلطی است امروز همه اقشار مردم به ویژه نیروهای انقلابی سربازان این میدان هستند باید این باور را در میان مخاطبان خود گسترش دهیم تا به احساس مسئولیت عمومی منجر شود.

جریان تحریف با ابزار جنگ روایت و با بهره‌برداری وسیع از شبکه‌های بین المللی در عرصه فکری و ذهنی برای تصاحب افکار عمومی و تحمیل القائات تولید محتوای رسانه‌ای می‌کند و به این ترتیب با روایت جعلی و دروغین، اما باورپذیر برای خود تولید قدرت می‌کند در واقع جنگ روایت‌ها قطعه‌ای مهم از پازل دشمن در تصویر کلان جنگ نرم می‌باشد جریان تحریف با این ابزار بسیار تاثیر گذار، قدرت نرم نظام اسلامی را نشانه گرفته است همان قدرتی که نظام اسلامی توانسته به وسیله آن در ۴۱ سال گذشته از تمامی گردنه‌ها و عقبه‌های صعب العبور با موفقیت عبور کند و در بیانیه گام دوم انقلاب برای ۴۰ سال پیش رو نقش ممتازی ایفا کند که آن اتکاء نظام اسلامی به مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی پایان ناپذیر بوده است و امروز نظام سلطه در جنگ روایت‌ها این سرمایه اجتماعی را نشانه گرفته است.

نفوذ، ناامیدسازی، تعمیم ناکارآمدی در بخش‌هایی از نظام به کل سیستم، القاء در پیش رو بودن تابستان داغ همه و همه با یک هدف کلیدی انجام می‌شود و آن گرفتن پشتوانه اصلی نظام یعنی مردم می‌باشد.

جنگ روایت‌ها، ابزار جریان تحریف

چون پیروزی در این جنگ یعنی پیروزی در جنگ تحریف و پیروزی در جنگ تحریف یعنی پیروزی در جنگ تحریم و شکست دادن دشمن.

شناخت درست و دقیق این جنگ و ابعاد و تطبیق آن در میدان و عرصه زندگی روزانه کمک زیادی به موضع گیری دقیق رفتار‌های عقلانی و انقلابی می‌کند در واقع جنگ روایت‌ها قدرت تولید معنا و محتوا و تبیین آن در زمان مناسب با روایت اول و جذاب و هنرمندانه است در این جنگ دشمن به انتشار هدفمند اخبار و گزارشات می‌پردازد.

بخشی از اخبار یا گزارش را درست می‌نمایاند مانند وضعیت نابسامان اقتصادی یا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی که کسی آن‌ها را انکار نمی‌کند، اما در این ارائه به سیاه‌نمایی و دروغ‌سازی و زیر سؤال بردن اصل نظام می‌پردازد.

طراحی نظام سلطه امروز بر پایه جنگ هیبریدی با محوریت جنگ روایت‌ها به عنوان ابزار راهبردی جریان تحریف قرار گرفته و تحریف با هدف ناامید سازی و سیاه‌نمایی از کارآمدی نظام اسلامی در افکار عمومی و قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی عمل می‌کند؛ خواب پریشان و آشفته‌ای که با هوشیاری و درایت و بیداری امام جامعه و اطاعت پذیری مردم با بصیرت و ولایی هرگز تعبیر نخواهد شد و از همین رو است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان فرمودند: «من به شما بگویم اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد، زیرا که عرصه، عرصه جنگ اراده‌ها است وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده ملت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی بماند قطعاً بر اراده دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.»