ضرورت تبیین چرایی محبوبیت شهید سلیمانی در اقشار مختلف مردم
ضرورت تبیین چرایی محبوبیت شهید سلیمانی در اقشار مختلف مردم

تبیین سیره عملی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان الگوی مدیریت جهادی در تراز انقلاب اسلامی باید مد نظر باشد، تا با عمل مدیران به آن شیوه، اعتماد و اقبال عمومی به مسئولان بازیابی شود.

تبیین سیره عملی سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی مدیریت جهادی در تراز انقلاب باید مد نظر باشد، لذا به بعضی از خصوصیات بارز ایشان که باید سرلوحه مدیران ما قرار گیرد و لازم است بیان گردد، اشاره می‌شود؛

۱. ولایتمداری ایشان نه‌فقط در حرف و شعار، بلکه در عمل و اقدام تا جایی که در نماز میت توسط مرجع شیعیان جهان و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) بر پیکر پاک و مطهر این شهید بزرگوار نظر همه را به خود جلب می‌کرد حائز همین مطلب است.

۲. اخلاص که بعنوان بارزترین ویژگی رفتاری حاج قاسم بود یعنی تقدم رضایت الهی و کار برای خدا را برهر عامل دیگری مقدم دیدن، که این عامل جذابیت و وعده الهی است که خداوند محبت انسان‌های مخلص را در دل دیگران قرار می‌دهد.

۳. تکلیف‌گرایی و انقلابی‌گری حاج قاسم عزیز که مقام معظم رهبری فرمودند: شهید سلیمانی اهل حزب و جناح و گروه نبود به شدت انقلابی و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود این را بعضی‌ها سعی نکنند کمرنگ کنند؛ این واقعیت او بود و ذوب در انقلاب بود.

۴. توجه ویژه به رفع مشکلات مردم و در مکتب اسلام خوب یاد گرفته بود خدا و مردم را مقابل هم نبیند و باور داشت که برجسته‌ترین عبادت که انسان را به خدا نزدیک می‌کند خدمت به مردم است.

۵. ‎‌شجاعت و مدیریت بحران و فراجناحی بودن حاج قاسم که خود را متعلق به مردم می‌دانست و همین درک مردم باوری سبب شده بود که به حفظ وحدت داخلی و پرهیز از اختلافات جریانی و سیاسی حساسیت داشته باشد.

۶. زمان‌شناسی و عملگرایی و مرزبندی خود با دشمنان که در شعار کاری و در وصیت‌نامه شهید حاج قاسم ذکر شده است. عزیزان هر رقابتی با هم می‌کنید و هر جدلی با هم دارید اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌های‌تان به نحوی تضعیف‌کننده دین و انقلاب بود، بدانید شما مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید و مرز‌ها را تفکیک کنید.

پرهیز از روحیه اشرافی‌گری ورعایت حدود شرعی و الهی و تکریم خانواده معظم شهدا از خصوصیات بارز این شهید عزیزمان بوده که خوب است همه مدیران هم یاد بگیرند و در نهایت شهادت‌طلبی حاج قاسم بود که او را به آرزوی دیرینه اش و هم لیاقت الهی و سید شیعیان مقاومت بودنش در این زمانه وانفسا قرار داده و تا قیامت هم این روح عظیم الهی مسیر را به عاشقان ولایت و دوستداران دیانت و اسلام ناب محمدی ارائه خواهد داد.

فراموش نکنیم و باز فراموش نکنیم وتوجه داشته باشیم که شهید سپهبد حاج قاسم عزیز در مکتب ولایی، با شناخت کامل از ولایت فقیه و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به این نتیجه و این شهادت دست یافته است و محور اساسی و اصلی، اصل ولایت فقیه و پایبندی به این سلسله است که اگر فراموش شود عاشورا‌هایی دیگری رقم خواهد خورد و غدیر‌هایی دیگری به فراموشی سپرده خواهند شد و این مسیر با موفقیت طی نخواهد گردید مگر با اطاعت‌پذیری خالصانه اعتقادی و عملی از خط حکیمانه ولایت.

حجت‌الاسلام حمیدرضا محمدیاری، رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

انتهای پیام/ ۱۱۲