ابتکاری زیبا از بچه های مسجد نجفیه
ابتکاری زیبا از بچه های مسجد نجفیه

مراسم معرفی کتاب ناجی در روز هنر انقلاب اسلامی

اگر می خواهیم شهدای شهرمان را بشناسیم و بشناسانیم، بهتر از کتاب راهی نمی بینم. حتی در این عصر تکنولوژی و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کسب معارف انگار بیشتر از طریق کتاب میسر می شود.

کتاب معجزه می کند و اگر ما شهدایمان را کتاب کنیم و اسوه هایمان را در قالب کتاب معرفی کنیم، یقیناً حوزه ی تکثیر و تأثیرآنان بیشتر می شود.

متأسفانه دزفول در حوزه کتاب دفاع مقدس در سطح ملی ، حرفی برای گفتن ندارد. با آن همه مقاومت هشت ساله و رزومه ای سرشار از شاخصه های مقاومت و پایداری، از بسیاری از استان های کشور که سهمشان در دفاع مقدس ، کمتر بوده است، عقب تریم.

در این بین نمی خواهم به بررسی علل و عوامل و دلایل این اتفاق تلخ بپردازم.  فقط می خواهم بگویم، دزفول کتاب خوب کم ندارد، اما یکی از مهمترین دلایلی که کتاب های حوزه دفاع مقدس دزفول و شهدای دزفولی ناشناخته می مانند، عدم تبلیغ و شناساندن کتاب به مخاطبان است. چه همشهری هایمان و چه هم استانی ها و هم وطنانمان در اقصی نقاط میهن اسلامی.

در جایی که رهبر معظم انقلاب که شخص اول مملکت است سالانه چندین کتاب به مردم معرفی می کند، متاسفانه  نخبگان ملی دزفول چه نخبگان نظامی و چه مدیران عالی رتبه دزفولی به این مهم نمی پردازند.

از نخبگان در سطح ملی تا مسئولین شهرستان و معتمدین و منبری ها و پایگاه های بسیج مساجد و هیات ها و مردم عادی ، انگار نمی خواهند سهمی در ترویج کتب دفاع مقدس داشته باشند و این نقص مهم ، یکی از اصلی ترین عوامل عدم معرفی کتب شهدای دزفول به جامعه است.

در این بین ابتکار بچه های مسجد نجفیه دیدنی و ستودنی بود. بچه های مسجد نجفیه در روز هنر انقلاب اسلامی علاوه بر اینکه کتب مربوط به شهدای دزفول و همچنین کتب ارزشمند نویسندگان دزفول همچون کتاب گرانسنگ معراج السعاده نوین جناب آقای ریاضی را به مدت سه شب در قالب نمایشگاه کتاب در مسجدنجفیه ارائه دادند، طی مراسمی به معرفی و رونمایی کتاب «ناجی» هم پرداختند.

در این مراسم  ابتدا نماهنگ مربوط به شهید والامقام حسین ناجی پخش شد و سپس سرهنگ پاسدار حاج غلامحسین سخاوت از پیشکسوتان سپاه دزفول و از همرزمان شهید حسین ناجی، به خاطره گویی از شهید پرداخته و مراسم به صورت آنلاین در فضای مجازی نیز به نمایش گذاشته شد.

در این مراسم کتاب «ناجی» زمانه و زندگی شهید ناجی که به تازگی از انتشارات سوره مهر به دنیای نشر راه یافته است ، معرفی گردید.

پس از ابتکار زیبای سپاه ناحیه دزفول در برگزاری برنامه رونمایی از کتاب ناجی ، این دومین مراسم معرفی و رونمایی کتاب ناجی به همشهریان عزیز بود که پنج شنبه شب گذشته به همت بسیجیان و اعضای جلسات قرائت قرآن مسجد نجفیه صورت گرفت.

جا دارد که از این کار ارزشمند بچه های مسجد نجفیه در راستای معرفی و ارج نهادن به کتب حوزه دفاع مقدس دزفول تقدیر و تشکر به عمل آورم . امید که چنین برنامه هایی الگویی سازنده برای سایر مساجد، هیات ها و ارگان ها در راستای معرفی کتاب های دفاع مقدس شهرستان دزفول باشد.