راهیان نور باید سفری زیارتی سیاحتی شود
راهیان نور باید سفری زیارتی سیاحتی شود

یکتا گفت: سرمایه اجتماعی راهیان نور در کمک به مردم خرمشهر است؛ فعالان راهیان نور باید خرمشهر را بسازند و آباد کنند.

حسین یکتا مسئول جمعیت مردمی امام رضایی‌ها در گردهمایی خادمان و پیشکسوتان راهیان نور که به همت جامعه وارثون در پلاک ۳۱۳ مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه عمده مسئولیت راهیان نور روی دوش سپاه است، اظهار داشت: تجربه امام رضایی‌ها به ما اثبات کرد، اگر پایه یک کار به صورت اساسی، مردمی باشد مردم نیز پای کار خواهند آمد.

رئیس جمعیت مردمی امام رضایی‌ها عنوان کرد: امروز گردشگری جنگی در دنیا پیشرفت داشته است و اگر بتوانیم تجربیات این آژانس‌های بین‌المللی را اسلامی‌سازی کنیم می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری برسیم.

وی با اشاره به اینکه باید راهیان نور را با نذورات بچرخانیم، مطرح کرد: باید مجموعه‌های تخصصی و حرفه‌ای برای امور راهیان نور شکل گیرد تا بتوانیم از آن به عنوان یک حرکت مردمی یاد کنیم.

یکتا با بیان اینکه کار باید به صورت مردمی حرکت کرده و در یک مجمع قانونی نظارت شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز اگر یک خانواده بخواهد به طور شخصی و بدون کمک نهاد‌های دولتی به راهیان نور برود هیچ سرخط و یا امکاناتی در اختیار نخواهد داشت.

رئیس جمعیت مردمی امام رضایی‌ها تصریح کرد: ما هرچه داریم از شهدا داریم و امروز باید خود را با اتفاقات مهم دنیا هماهنگ کنیم و خود را برای شناساندن شهدا و راهیان نور به نسل دهه هشتادی آماده کنیم.

وی افزود: امروز باید راهیان نور مانند سفر به مشهد، زیارت و سیاحت باهم باشد و این مهم بدون مردمی شدن راهیان نور ممکن نخواهد شد.

یکتا با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری دروازه ورود تشیع به ایران خوزستان است، ابراز کرد: افراد راهیان نوری باید خرمشهر را بسازند و آباد کنند، چراکه این ما هستیم که دلمان در خرمشهر گیر کرده است.

رئیس جمعیت مردمی امام رضایی‌ها با اشاره به اینکه مشکل اصلی مشکل مالی نیست، یادآور شد: امروز در راهیان نور اگر فناوری و سرمایه اجتماعی می‌خواهیم باید برویم خرمشهر و غم مردم را بخوریم.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما باید خرمشهر باشد، اظهار داشت: امروز اخبار بد بسیاری در خرمشهر در مورد اعتیاد، فقر، طلاق، زنان سرپرست خانوار، وهابیت و … وجود دارد که نیازمند حضور مردمی برای حل مشکلات در درجه اول و سپس کمک و همراهی سپاه و دولت و … هستیم.

انتهای پیام/ ۱۱۸