شهید «ایرلو» بیش از ۴۰ سال در جبهه مقاومت حضور داشت
شهید «ایرلو» بیش از ۴۰ سال در جبهه مقاومت حضور داشت

سردار فدوی گفت: شهید ایرلو بیش از ۴۰ سال در جبهه مقاومت حضور داشت؛ او عمری را در مجاهدت به سر برد و سرانجام در این راه به شهادت رسید.

سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن که در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، درباره این شهید به خبرنگاران اظهار داشت: شهید ایرلو به همراه برادرانش از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود به نحوی که دو برادرش که از فرماندهان تیپ ۳۳ المهدی (عج) بودند در همان دوران به شهادت رسیدند؛ از آن زمان حسن ایرلو در جبهه مقاومت حضور داشت و حتی در دهه ۶۰ در یکی از جبهه‌های مقاومت در خارج از کشور، او را دیدم.

وی افزود: این موضوع نشان می‌دهد که وی از آن زمان تاکنون بیش از ۴۰ سال در جبهه مقاومت حضور داشت؛ لذا در آخرین مأموریت خود به‌عنوان یک فرد خبره و پیشکسوت سیاسی، دیپلمات و رزمنده و کسی که در جبهه مقاومت، عمری را طی کرده بود به‌عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن فعالیت خود را آغاز کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: او در جایی که بالاترین مظلومیت، ظلم و شرارت آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش وجود داشت، تلاش کرد تا به‌عنوان یک دیپلمات ندای مظلومیت مردم یمن و نیز جنایت آمریکایی‌ها و همپیمانان آن‌ها در این کشور را به مردم سایر کشور‌ها برساند.

وی گفت: به واسطه شیوع کرونا که در همه جهان گسترش یافته، ایرلو هم به کرونا مبتلا شد؛ در حالی که در این زمینه نیز آمریکایی‌ها و هم‌پیماناش جنایت و شرارت را به اوج خود رساندند؛ زیرا اینکه در صورت بیماریِ یک دیپلمات، او را به بیمارستان منتقل کنند، امری بدیهی است، ولی در این موضوع هم آن‌ها تعلل کردند؛ زیرا زمانی که به ایران منتقل شد از زمان ابتلای وی به کرونا مدت زیادی گذشته بود که به همین جهت پزشکان نتوانستند برای وی کاری انجام دهند و ایرلو به شهادت رسید.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: شهید ایرلو عمری را در مجاهدت به سر برد و سرانجام در این راه به شهادت رسید؛ ایرلو در زمان‌ دفاع مقدس هم دچار مجروهیت‌های متفاوتی شده بود که آثار این مجروحیت‌ها و بیماری کرونا بر او اثر گذاشت و این موجب شد تا درمان وی نتیجه‌بخش نباشد.

انتهای پیام/ ۲۳۱