واقعیت‌های دفاع مقدس را باید به صورت علمی و عقلانی به دانشگاه و دانشجویان منتقل کنیم
واقعیت‌های دفاع مقدس را باید به صورت علمی و عقلانی به دانشگاه و دانشجویان منتقل کنیم

امیر سهرابی گفت: تربیت اساتید جوان یکی از وظایف ما در حوزه آموزش است و باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به صورت علمی و عقلانی به دانشگاه و دانشجویان منتقل کنیم.

امیر نبی سهرابی جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه شورای ارزشیابی اساتید دفاع مقدس اظهار داشت: انتقال و ارائه ارزش‌های دفاع مقدس به دانشگاه‌ها وظیفه اساتید حوزه دفاع مقدس است که تدوین کتاب در این حوزه و تدریس آن تنها گردآوری بخشی از گنجینه وسیع دفاع مقدس است.

وی گفت: وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در حوزه آموزش انتقال پیام فرهنگی دفاع مقدس در دانشگاه است و بازتعریف فرهنگ دفاع مقدس برای جوان امروز حائز اهمیت است.

امیر سهرابی ادامه داد: وظیفه بنیاد و مسوولان فرهنگی کشور بازتعریف فرهنگ دفاع مقدس است، از سویی اساتید ما که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند می‌توانند تجربیات خود را به دانشجویان انتقال دهند، اما با گذشت زمان ما از حضور این اساتید محروم می‌شویم.

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: تربیت اساتید جوان یکی از وظایف ما در حوزه آموزش است و باید واقعیت‌های دفاع مقدس را به صورت علمی و عقلانی به دانشگاه و دانشجویان منتقل کنیم.

وی افزود: موضوع چیستی و چرایی دفاع مقدس مهم است، و اینکه چرا باید بعد از ۳۳ سال بدانیم در دفاع مقدس چه گذشت. احساس افتخار و غرور یک ملت برای همه نسل‌ها واجب است و ما باید بدانیم جوانان ما باید به چیزی افتخار کنند؟ به حضور پدران و هموطنان در دفاع مقدس.

امیر سهرابی گفت: اساتید ما باید این احساس غرور را به جوانان منتقل کنند. همه کشور‌ها این موضوع را دارند و دلیل اینکه ما در همه استان‌ها موزه دفاع مقدس راه اندازی کردیم این است که احساس غرور را در جوانان زنده کنیم.

وی عنوان کرد: ما باید احساس افتخار را به نسل بعدی و جوانان در دانشگاه‌ها انتقال دهیم، در حوزه عمومی صدا و سیما باید این موضوع را تقویت کند. ارائه و انتقال حماسه‌های دفاع مقدس باعث ایجاد حس غرور در جوانان می‌شود تا اگر روزی مسوولیت گرفتند بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

امیر سهرابی گفت: اگر بتوانیم درس دفاع مقدس را به خوبی در دانشگاه ارائه دهیم به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی جامه عمل پوشانده‌ایم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز به دنبال بازتولید فرهنگ دفاع مقدس و تربیت اساتید موثر در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام/ ۳۶۱