فرهنگ ایثار و شهادت نباید برای نسل جدید مغفول بماند
فرهنگ ایثار و شهادت نباید برای نسل جدید مغفول بماند

تهران – ایرنا – رییس جمعیت هلال احمر گفت: تمام تلاش خود را می‌کنم تا فرهنگ ایثار و شهادت را در جمعیت هلال احمر بیش از پیش ترویج دهم، این فرهنگ نباید برای نسل جدید مغفول بماند.


به گزارش خبرنگار ایرنا از جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند عصر شنبه میزبان تعدادی از خانواده‌های شهدای امدادگر در ساختمان صلح بود که در این مراسم با اهدای لوح از همسران و والدین شهدای امدادگر، قدردانی کرد و افزود: تکریم از شما وظیفه ما و توصیه‌ موکد رهبر معظم انقلاب است و بی‌احترامی به شما، خیانت به کشور است.

وی اظهار داشت: به دعای خیر شما نیازمندم و مطمئنم که دعای شما مستجاب است و موجب عنایت خدا به زندگی و توفیق در کار من است.

کولیوند تصریح کرد: در کمتر از یک ماه که در هلال احمر مشغول به خدمت شده‌ام؛ سه مرتبه توفیق حضور در جمع خانواده‌های شهدا را داشته‌ام. خدمت به خانواده شهدا موجب کارآمدی نظام اسلامی می‌شود.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: در اولین روزهای همه‌گیری کرونا در کشور، از اولین افرادی بودم که برای جلوگیری از بحران به قم رفتم. در آن روزها، این خانواده‌های شهدا و ایثارگران بودند که بسیار سریع برای کمک به ما و جامعه پیش‌قدم شدند. آن‌ها پرچمداران عزم اجتماعی برای کمک به پیشگیری و حمایت از اولین متاثرین این بیماری بودند.

محمدرضا پورساداتی مشاور رییس جمعیت هلال احمر در امور ایثارگران نیز در این نشست، یک جلد از کتاب «حماسه سرخ» را به هر یک از حاضران تقدیم کرد.

این کتاب در قطع رحلی و با ۴۹۵ صفحه شامل دو بخش است. بخش نخست اقدامات و عملکرد جمعیت هلال احمر در ایام دفاع مقدس و بخش دوم، مشخصات، مختری از زندگی و جملاتی از وصایای شهدای امدادگر است.

کولیوند ضمن قدردانی از انتشار این کتاب گفت: در اغلب وصایای شهدای امدادگر که در این کتاب خواندم؛ عشق به امام (ره) و اهمیت ایثار موج می‌زند و ما را بر خدمت و وحدت توصیه می‌کنند.

جمعیت هلال احمر ۴۹۰ شهید امدادگر را در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و عملیات‌های بشردوستانه پس از جنگ، تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و اکنون ۱۵ درصد از کارکنان این جمعیت در سراسر کشور از ایثارگران دفاع مقدس هستند.