شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده شهداء و ایثارگران تشکیل می‌شود
شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده شهداء و ایثارگران تشکیل می‌شود

رئیس قوه قضاییه با اشاره به پیگیری مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به مشکلات این خانواده‌های محترم خبر داد.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در جلسه دیدار با اقشار مختلف مردم استان گلستان اظهار داشت: کرامتی که خداوند به انسان بخشیده به هیچ موجود دیگری نبخشیده است.

وی ادامه داد: اگر توکل بر خدا کردیم و اگر در مسیری که خدا فرموده حرکت کردیم و آنچه که خداوند راه مستقیم خوانده حرکت کردیم، خداوند ما را مشمول رضوان خود می‌کند.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نام این استان گلستان است و به واقع باید به گلستان تبدیل شود.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: ما باید قله را نگاه کنیم که این استان را می‌توانیم به کجا برسانیم و این مردم را تا کجا می‌توانیم ارتقاء دهیم.

گلستان پیشتاز صلح و سازش است/ ۱۵ میلیون پرونده در گردش قضایی داریم

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم این است که ما به انصاف و عدل قضاوت کنیم، وقتی فرد ببیند عدل در قضاوت وجود دارد و در کوتاه‌ترین زمان و بهترین کیفیت و هزینه کم قضاوت انجام می‌شود حتی اگر نتیجه به نفع فرد نبود قطعا رضایتمندی خواهد داشت.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: نمی‌توان فردی غیرعادل بتواند به عدل قضاوت کند و اگر بخواهیم به عدل قضاوت کنیم باید عادل باشیم.

وی با اشاره به آمار‌های بیان شده در خصوص پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی افزود: ۱۵ میلیون پرونده در گردش داریم که رسیدگی شده و میزان پرونده‌های ما ۱۵ میلیون نیست.

رئیس قوه قضاییه گفت: استان گلستان یکی از استان‌های پیشتاز در صلح و سازش است و ما از اقشار مختلف مردم تقاضا داریم در عرصه صلح و سازش در هر سطحی که هستند وارد شوند و با میانجی‌گری و بزرگواری مسائل را حل و بین افراد مورد اختلاف سازش ایجاد کنند.

محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: حتی اگر پرونده قضایی هم تشکیل شد تلاش کنید مسئله به سازش ختم شود، چون اثری که در صلح و سازش است از حکم قاضی بالاتر است.

وی اضافه کرد: هرچه بتوانید به صلح و سازش کمک کنید هم کمک به قوه قضاییه است هم برکت به زندگی همه ما می‌آید.

رئیس قوه قضاییه درباره اطاله دادرسی تصریح کرد: ما موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم، اما برخی اوقات اتفاقات و مسائلی رخ می‌دهد که سر ریز آن به قوه قضاییه می‌رسد.

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به کمبود آب در کشور گفت: امیدوارم باران رحمت الهی بر کشور نازل شود، اما این نافی این نیست که ما تلاش نکنیم و خیلی از کار‌ها را باید انجام می‌دادیم که انجام نشد، اما مهم این است الان باید چه کنیم.

وی افزود: ما یک میزان آب محدود داریم که همه یعنی دولت و مجلس و مردم باید خود را موظف بدانند که این آب را با مدیریت مصرف کنند.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: دولت به جد دنبال این موضوع است و ما هم دنبال می‌کنیم و اینکه چه کسی باید به‌خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته تعقیب قضایی شود در جای خودش محفوظ است، اما باید به این فکر کنیم امروز برای حفظ و استفاده بهینه آب چه کنیم.

تشکیل شعب ویژه رسیدگی به مشکلات خانواده شهداء و ایثارگران

محسنی اژه‌ای در‌خصوص مشکلات خانواده شهدا بیان کرد: ما مشکلات این عزیزان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و مقرر شد یک کارگروه مشترکی بین بنیاد شهید و خانواده شهدا و ایثار‌گران داشته باشیم و یک یا چند شعبه در استان‌ها داشته باشیم و موضوعات را پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: حتی برای تسریع رسیدگی و حل مشکلات حاضر به تفویض اختیارات به شعب و استان‌ها هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴