تبیین دفاع مقدس در سایه باور قلبی هنرمندان/ هنر تراز انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت است
تبیین دفاع مقدس در سایه باور قلبی هنرمندان/ هنر تراز انقلاب اسلامی نیازمند مجاهدت است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، مقاومت، شهید سلیمانی، شهید حججی‌ها و ایثارگری‌ها را باید با هنر فاخر به جامعه عرصه کرد و این مهم جز با مجاهدت هنرمندان محقق نمی‌شود.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره ملی فانوس که امسال پنجمین دوره خود را پشت سر گذاشت از سال ۱۳۹۶ با ۶۵۰ اثر آغاز به کار کرد و در این دوره قریب به پنج هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این تعداد ۵۰۵ اثر منتخب شده‌اند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در راستای میزبانی خراسان رضوی از اختتامیه این جشنواره، گفت: افتخار جشنواره فانوس در این دوره این است که در جوار بارگاه منور رضوی و میزبانی مردم استان خراسان رضوی مراسم اختتامیه برگزار می‌شود. مردم این استان به حق در انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند و یگان‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند و شهدای والامقامی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند که شایسته تکریم هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به اهمیت هنر در تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: باید به دنبال هنر اسلامی و انقلابی باشیم و در این مسیر از لحاظ تکنیک و محتوا باید در منتهای قوت قرار بگیریم.

سردار کارگر ادامه داد: هنر امروز ما در ایران اسلامی باید هنر مقاومت در مقابل هر تسلیم و سازش باشد. لازمه تحقق هنر اسلامی آگاهی، زمان‌شناسی، شجاعت و جسارت در برابر استکبار و صهیونیست‌هاست.

وی تأکید کرد: باید از هنر اسلامی که برگرفته از اندیشه اسلامی است به‌عنوان ابزاری قوی نهایت بهره را ببریم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اگر بخواهیم ایستادگی و مقاومت را نشان بدهیم بهترین ابزار دفاع مقدس است. دفاع مقدس، مقاومت، شهید سلیمانی، شهید حججی‌ها و ایثارگری‌ها را باید با هنر فاخر به جامعه عرضه کرد و این مهم جز با مجاهدت هنرمندان محقق نمی‌شود.

سردار کارگر ابراز داشت: اقتدار و پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به برکت مجاهدت شهیدان بدست آمده است. برای معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی شهدا، هنرمندان باید به میدان بیایند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: صحنه‌های دفاع مقدس را باید هنرمندان حوزه‌های مختلف هنری با اعتقاد و باور قلبی به تصویر بکشند.

سردار کارگر در پایان گفت: از هنرمندان انتظار داریم که اندیشه دفاع مقدس را با هنر که اثرگذارترین ابزار است ترویج دهند.

انتهای پیام/