جهاد تبیین مطالبه خاص رهبر انقلاب اسلامی از هیئات دانشجویی است
جهاد تبیین مطالبه خاص رهبر انقلاب اسلامی از هیئات دانشجویی است

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویی اربعین امسال مطالبه ویژه‌ای به صورت خاص از هیئات و به صورت عام از جریان انقلابی داشتند که همان جهاد تبیین بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در گردهمایی هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور، اظهار داشت: شما دوستان گرانقدر که خادمان هیئت‌های مذهبی و دانشجویی هستید باید بدانید که آنچه که در مسیر حرکت انسان به سمت خدا ارزشمند است میزان معرفت اوست و صحبت من هم با شما صحبت از عقل و معرفت است. البته قید معرفت مراتب متفاوتی دارد که هر کسی در این مسیر رتبه و جایگاه مختلفی را به همراه دارد اما ملاک عمل معرفت است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه خاطرنشان کرد: شما در این مسیری که قرار دارید باید از اهل بیت (علیهم‌السلام) درخواست ویژه و بزرگی داشته باشید چونکه کار بزرگی بر دوش دارید و اگر در این کار بهره معرفتی و معنوی نداشته باشید لزوماً اثر مطلوبی را به‌همراه نخواهید داشت و این را بدانید که اگر صفای دل و نورانیت و معرفت وجود نداشته باشد خود فرد نمی‌تواند حرکت کند و در مرحله بعدی نمی‌تواند جمعی را به حرکت درآورد و راهبری کند.

وی عنوان کرد: باید بدانید که کارهای بزرگ همت‌های عالی می‌طلبد و باید این را از امام رئوف بخواهید تا بتوانید در هیئات دانشجویی اثرگذاری بالایی داشته باشید و افراد بیشتری را به ائمه و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) متصل کنید و این اتفاق و رفاقت با ائمه و امام قطعاً در محیط هیئت صورت پذیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه تاکید کرد: رهبر انقلاب  اسلامی در دیدار دانشجویی اربعین امسال مطالبه ویژه‌ای به صورت خاص از هیئات و به صورت عام از جریان انقلابی داشتند که همان جهاد تبیین بود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه افزود: امام و شهدا و رهبری تراز هیئت را متفاوت بیان می‌کنند. امام خمینی (قدس سره) هیئت را به محلی برای تربیت انسان نمونه مؤمن و انقلابی تراز تغییر دادند و همانطور که می‌دانید هیئت‌ها در زمان انقلاب کانون تظاهرات بر علیه رژیم پهلوی بود و بعد از انقلاب از دل همین هیئت‌ها رزمندگان برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل آماده شدند.

وی گفت: در جریان فتنه ۸۸ مشاهده کردید که دشمن با تمام توان به میدان آمده بود تا آسیب‌هایی اساسی را به پیکره نظام و انقلاب اسلامی وارد کند و در روز عاشورا دیدیم که چه هتک حرمت‌هایی به ساحت سیدالشهدا (علیه‌السلام) صورت گرفت اما اولین حرکت بصیرتی بزرگ که در مقابله با این جریان اتفاق افتاد همان حرکت هیئت دانشجویی دانشگاه تهران در روز عاشورا بود که از آنجا آغاز شد و تا ۹ دی ادامه داشت و تمام این آلودگی‌ها و پلیدی‌ها را از بین برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی خاطر نشان کرد: دانشجوی مؤمن تراز انقلابی باید در هیئت تربیت شود و هیئات باید برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، هیئت باید مؤمن پرور باشد و این را بدانید که هیئت امام حسین (علیه‌السلام) نمی‌تواند سکولار باشد و باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و این بنیه فکری جوانان هیئتی باید جزو دغدعه های شما عزیزان و خادمان هیئات دانشجویی باشد و این نکته را هم در نظر داشته باشید که دانشجویانی که در فضای هیئت‌های دانشجویی فعالیت دارند باید از لحاظ درسی و آموزشی در رتبه بالایی قرار داشته باشند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه گفت: شما در هیئات باید جریان تربیت تشکیلاتی داشته باشید و در مرحله اول عضوگیری مناسب انجام دهید و افراد بیشتری را به هیئت بیاورید و نکته دوم این است که باید محیط و فضای مناسب و در شأن هیئت امام حسین (علیه‌السلام) انتخاب کنید که افراد بتوانند با آن ارتباط بهتری برقرار کنند.

وی در ادامه افزود: مؤثرترین و بانفوذترین فرد در هیئت باید متواضع‌ترین فرد باشد و لازم است که به تمام اعضای هیئت در تمام عرصه‌ها میدان داده شود و ارتباط بین اعضا همراه با محبت و صمیمیت و اخلاص باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی گفت: موضوع مهم آخر این است که در اشعار و سبک‌ها باید توجه بیشتری داشته باشید و موضوع کرامت و عظمت مصیبت در اشعار و مضامین باید حفظ شود و این حساسیت بر حفظ میراث و سنت‌ها باید در هیئات صورت بگیرد.

انتهای پیام/ ۱۱۸