پرونده آمریکا در ایران سیاه است/ اقدام نیروی دریایی سپاه تحقیر آمریکا بود
پرونده آمریکا در ایران سیاه است/ اقدام نیروی دریایی سپاه تحقیر آمریکا بود

خطیب جمعه تهران با اشاره به ضربه نیروی دریایی سپاه پاسداران به ارتش آمریکا در دزدی نفت ایران در دریای عمان گفت: این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: امنیت از نان شب هم واجبتر است و در قرآن کریم هم آمده که اولین زیرساخت جامعه اسلامی، امنیت است؛ بنابراین همکاری مردم برای ایجاد امنیت بسیار ضروری است.

وی متذکر شد: در اوایل دهه ۶۰ شاهد بودیم که مردم ما با همکاری با یکدیگر با داعشی‌های وطنی یعنی منافقین مقابله کردند و کلک منافقین در کشور کنده شد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه پخش شایعات در فضای مجازی گناه است و نباید این کار انجام شود، بیان کرد: چراغ سبز نشان دادن به دشمنان و همکاری با آنان و امیدوار کردن آنان هم یکی دیگر از مصادیق گناه است و باید از آن پرهیز کرد. اسرار کشور را نباید به دشمنان نظام اسلامی گفته شود.

حجت الاسلام خاتمی گفت: دیروز ۱۳ آبان بود و به حق روز ملی مبارزه با استکبار نام گرفته است و پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است.

وی با بیان اینکه سفارتخانه آمریکا در کشور ما کانون توطئه علیه نظام اسلامی بود که دانشجویان مسلمان آن را تسخیر کردند، تاکید کرد: آمریکایی‌ها از مرداد ۱۳۳۲ تاکنون علیه ملت ایران توطئه می‌کنند. آنان جنگ را بر ایران از سوی صدام به ما تحمیل کردند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین درباره تمایل آمریکایی‌ها برای مذاکرات، تصریح کرد: ما تصمیم خود را گرفتیم و شما هنوز مُردد هستید. ما از برجام بیرون نرفتیم و خود شما آن را برهم زدید.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه ایران اسلامی مذاکره فرسایشی را نمی‌پذیرد، تصریح کرد: ما در مذاکره ابهام و سردرگمی نداریم و آن کشوری که پیمان شکنی کرده است، باید به تعهدات خود بازگردد.

وی تاکید کرد: دزدی نفت ایران از سوی آمریکایی‌ها هم یکی از اقدامات اخیر آنان است که با شیرمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند و پرونده سیاه آمریکا باعث شده است که مردم ما شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهند.