پدر شهید « سید ساعد هاشمی فشارکی» به فرزند شهیدش ملحق شد !
پدر شهید « سید ساعد هاشمی فشارکی» به فرزند شهیدش ملحق شد !

مرحوم حاج سید اسماعیل هاشمی فشارکی پدر شهید سید ساعد هاشمی فشارکی در جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

 

انا لله و انا الیه راجعون

پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار نمودند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری‌اند.

مرحوم « حاج سید اسماعیل هاشمی فشارکی »  از فرهنگیان متعهد و پیش کسوت شهر اصفهان ، پدر شهید سید ساعد هاشمی فشارکی پس از سال‌ها صبر و بردباری و همگامی با انقلاب و اهداف شهدا ، ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت اعلی و ارواح تابناک فرزند شهید والامقش درود می‌فرستیم . و یادش را گرامی میداریم .

پدر وی مرحوم حجت السلام حاج سید محمد هاشمی فشارکی ، امام جماعت مسجد جامع فشارک ، بزرگ مردی بود که قریب به شصت سال، خالصانه عمر شریفش را صرف حل و فصل امور مسلمین و ترویج شریعت محمدی (ص) نمود.

شهید مهندس سید ساعد هاشمی فشارکی معروف به سید مسعود ، در بیستم بهمن سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مشهور به علم و تقوا در فشارك دیده به جهان گشود. ایشان به معلمی و طلبگی مشغول بوده و بصورت بسیجی عازم جبهه شد . و بعنوان راننده آمبولانس مشغول بود که در روز دهم مهرماه سال ۱۳۶۱ بر اثر اصابت گلوله خمپاره نیروهای بعثی به ناحیه صورت شهيد و روح بلند ایشان به لقاء حق نایل می‌گردد. و در گلستان شهدای اصفهان ماوا می‌گزیند.

فرزند ارشد آن مرحوم ، مهندس سید محمود هاشمی فشارکی  نیز که از کارکنان معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان چهار محال و بختیاری و مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران بودند بر اثر بیماری در خرداد ماه ۱۳۹۷ به رحمت خدا رفتند .

در نخستین همایش شهدای امور تربیتی که در ۷ اسفند ماه سال ۹۳ در برج میلاد تهران برگزار شد از به نمایندگی آن ۴۱۱ شقایق امور تربیتی که ۳۲ نفر از خانواده های شهدا از جمله شهید سید ساعد هاشمی فشارکی به نمایندگی از سایر شهدای استان اصفهان تجلیل شد .

هماکنون دبیرستان دوره دوم دخترانه نمونه دولتی شهيد سيد ساعد هاشمی واقع در ناحیه ۳ اصفهان در خیابان شهید نیکبخت شرقی، کوچه شهید کریمیان بنام آن شهید والامقام می باشد ، تا دانش آموزان این دبیرستان با نام وراه این شهید مانوس شده و سیره وراه شهدا را در اینده دنبال کنند .

خبر درگذشت مرحوم حاج سید اسماعیل هاشمی فشارکی فرزند فرزند مرحوم حجة الاسلام حاج سید محمد پدر شهید سید ساعد موجب تاثر واندوه گردید این مصیبت را به خانواده آن مرحوم بویژه  دکتر سید منصور هاشمی و اقوام فشارکی تسلیت عرض نموده وبرای آن مرحوم طلب مغفرت و رحمت مینمایم.

ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان شاء الله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار گردد.

مراسم تشییع و تدفین  ساعت ۳:۳۰ بعداز ظهر  جمعه ۱۴۰۰/۷/۲۳ درگلستان روستای فشارک  می باشد .

روحشان شاد و يادشان گرامی باد.