فرمانده برجسته سپاه سوژه کتاب جدید «گلعلی بابایی»/ «صبح روز نهم» به‌زودی منتشر شد
فرمانده برجسته سپاه سوژه کتاب جدید «گلعلی بابایی»/ «صبح روز نهم» به‌زودی منتشر شد

«صبح روز نهم» عنوان جدیدترین اثر گلعلی بابایی است که به یکی از فرماندهان برجسته میدانی سپاه، هم در عرصه جنگ‌های نامتقارن و هم در صحنهٔ نبردهای منظم دوران دفاع مقدس می‌پردازد.

گلعلی بابایی نویسنده و پژوهشگر ادبیات مستند دفاع مقدس درباره شخصیت محوری این کتاب گفته است: «شهید علی‌رضا نوری» از مدیران کارآمد نظام طی سالیان نخست انقلاب و از جمله فرماندهان برجسته میدانی سپاه، هم در عرصه جنگ‌های نامتقارن و هم در صحنهٔ نبردهای منظم دوران دفاع مقدس بوده است. مهندس نوری اصالتاً اهل شهرستان ساری از استان مازندران است. این فرمانده به دلیل آن‌که از مدیران رده بالای راه‌آهن دولتی ایران و همچنین از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران منطقه ۱۰ استان تهران بود، مسئولیت فرماندهی بخشی از نیروهای اعزامی از تهران به جبهه‌های جنگ را نیز عهده‌دار بوده است.

فرماندهان شهیدی در تراز مهندس علی‌رضا نوری که پیشینه رزمی‌شان در یگان‌های خارج از زادگاه‌شان بوده و در آن لشکرها به شهادت رسیده‌اند، معمولاً در دیار نیاکانی‌شان چندان شناخته شده نیستند. ضمن آن‌که در استان‌های محل خدمت خود نیز به دلیل غیربومی بودن، مورد غفلت قرار می‌گیرند. لذا شایسته است برای این فرماندهان کارهای ویژه‌ای انجام بگیرد.

وی نگارش صبح روز نهم را ادای دینی به این شهید بزرگوار دانسته و در بخشی از مقدمه کتاب دلیل نگارش آن را چنین عنوان کرده است:

«… هنگامی که در زمستان ۱۳۹۷ و در جریان برگزاری مراسم تجلیل از این کمترین در شهر ساری، مسوولین استان سرسبز مازندران _ زادگاه و سرزمین آباء و اجدادی‌ام _ از صاحب این قلم خواستار پذیرش تالیف سرگذشت‌نامه یکی _ دو تن از سرداران شهید این استان شدند، ضمن تعظیم به ساحت نورانی تمامی شهیدان و سرداران بلندآوازهٔ دیار علویان، نام دو فرمانده شهید بر صفحه ذهنم نقش بست. دو سرداری که اصالتاً مازندرانی بودند، اما در دو یگان مقتدر تهران؛ لشکرهای ۲۷ محمّدرسول‌الله (ص) و ۱۰ سیدالشهدا‌(ع) فرماندهی کردند؛ خوش درخشیدند و در همان یگان‌ها به شهادت رسیدند. شهیدان: علی‌رضا نوری ساروی و سید ابراهیم کسائیان.

پس از خوانش و پژوهش مجموعهٔ داده‌های گرد‌آوری شده، توسط عزیزان مؤسسهٔ فرهنگی _ هنری ۲۷ بعثت پیرامون این دو شهید بزرگوار، مطالب مربوط به علی‌رضا نوری را تقریباً مفصل‌تر دیدم و برای نوشتن زندگینامهٔ مستند ایشان از خود شهید رخصت طلبیدم و دست به قلم شدم.»

فرمانده برجسته سپاه سوژه کتاب جدید «گلعلی بابایی»/ «صبح روز نهم» به‌زودی منتشر می‌شود

صبح روز نهم؛ کتاب پانزدهم از مجموعه «بیست و هفت در ۲۷»؛ سرگذشت‌نامه‌های فرماندهان شهید لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله(ص) است که در ۳۰۰ صفحه و بیست فصل از تولد (۱۳۳۱) تا شهادت (۱۳۶۵) علی‌رضا نوری را در برمی‌گیرد.

عناوین فصل‌ها: «به سخاوت خزر»، «بوی خوش آشنایی»، «از خدا مدد خواستم»، «زیر سایه طوبی»، «دختری به اسم فروغ»، «پوست‌اندازی مردم»، «گنجشک‌های بی‌پناه»، «روایت دیگران»، «بااعمال شاقه»، «دشمن در خانه»، «خودباوری»، «ضربات نفوذی‌ها»، «کوثر آمد»، «والله ان قطعتموا یمینی»، «عملیات ناممکن»، «مهران باید آزاد شود»، «در کنار هم»، «برای آخرین بار»، «وصال در سه‌راه شهادت» و «تصاویر – اسناد».

براساس این گزارش، صبح روز نهم که با همکاری مشترک نشر صاعقه و ۲۷ بعثت نگارش شده است، هم‌اکنون مراحل صفحه‌بندی را طی می‌کند و به‌زودی روانه بازار نشر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۲۱