یک شهید از ۶۹ شهید فشارکی آرمیده در گلزار شهدای چهاردانگه تهران
یک شهید از ۶۹ شهید فشارکی آرمیده در گلزار شهدای چهاردانگه تهران

در این نوشتار چکیده اطلاعات شهید عزیز فشارکی واقع در گلزار شهدای چهاردانگه تهران مستخرجه از کتاب ” گنجینه معارف شهدای فشارکی ( آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان ) ” ارایه گردیده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه

و منهم من ینتظر ومابدلوا تبدیلا

(سوره احزاب آیه ۲۳)

امروز، به فضل همین شهادتها و به برکت خون شهدا، ملت ما، ملت سربلند و آبرومندی است و ملتها آبرو و عزت را این گونه باید پیدا کنند.  امام خمینی(ره)

روز به روز باید نکته یابی و نکته سنجی زندگی شهدا در جامعه ما رواج پیدا کند.

 امام خامنه‌ای 

شهدا با مجاهده، فداکاری وایثارجان خود، ازطریق خون اهدایی شان، خود را در جامعه جاوید کرده و برجامعه تاثیرات معنوی میگذارند و محیط را برای دیگران مساعد می‌کنند. و بدین جهت هیچکس حقی به اندازه شهدا بربشریت ندارند .

‌ای خوشا با فرق خونین در لقاء یار رفتن          سرجدا پیکر جدا در محفل دلدار رفتن

شعر درج شده در وصیت نامه شهید مرتضی غلامی فشارکی وشهید امیرحسین آقاجانی فشارکی )

ملتی که کمتر از دوسال از نظام وابسته و ظالم ستم شاهی رهاشده بودودرحال شکل گیری نظام مردم سالاری دینی بود؛ به یکباره با هجوم همه جانبه ارتش بعث عراق به نیابت از غرب وشرق و تمامی دشمنان انسانیت و اسلام واقع میشود.و مردمی ترین و مقدس ترین دفاع جبهه حق علیه باطل در سرتاسرکشور شکل میگیرد و در این راه عزیزترین افراد خون پاکشان را اهدا وکشور وانقلاب را بیمه و تضمین بخشیدند . اصفهان نقش بی بدیلی بخود میگیرد و دراین میان اقوام فشارکی نقش برجسته وممتازی داشتند.

  • اقوام فشارکی‌ها ، شامل تمامی اقوام نسبی و سببی وصلت‌های درجه یک صورت گرفته را شامل می‌شود، که از میان جامعه فشارکی‌ها ، تعداد ۶۹ نفر تاکنون به شهادت رسیده اند و تقدیم اسلام وانقلاب شده اند.
  • شهدای والامقام فشارکی ، به ترتیب الفبا دارای این نام خانوادگی‌ها می‌باشند : اثنی‌عشری – احمدی فشارکی – اشجع – آقاجانی فشارکی – باب الخانی – بورانی – جعفری فشارکی – حاج شریفی – حسینی فشارکی – خوشبخت – سلمانی فشارکی – سوریان – شمس – عظیمی اصفهانی – علیمرادی – غلامی فشارکی – محمدی فشارکی -مطلبی فشارکی-  هاشمی فشارکی
  • از این تعداد دو نفر خانم که مسن‌ترین و خردسالترین شهید هستند مادر بزرگ (شهیده فاطمه مطلبی فشارکی) و نوه ( طیبه مطلبی فشارکی)  بوده‌اند که بر اثر بمباران هوایی دشمن به‌ شهادت رسیده و مابقی جزء رزمندگان بوده‌اند.
  • همچنین یک شهید عزیز( حمیدرضا باب الخانی ) نیز از مدافعان حرم می باشد که در سوریه به شهادت رسید .
  • کتاب “گنجینه معارف شهدای فشارکی(آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان)”به‌عنوان نــدای آسمــانیــان شهدای فشارکی و پیک پیام‌های فشارکی وآخرین سفارشهای آسمانیان فشارکی به ما جاماندگان و نیز نسلهای بعدی آنان، نزدیکان و علاقمندان، جهت بهره‌مندی بهتر و بیشتر گروههای مختلف سنی و شغلی تقدیم می‌گردد.

به منظور بهره برداری بیشتر، این اثر در چهار فصل زیر تدوین و ارایه شده است:

  • فصل اول: اختصاص به شهدا در آینه آمار دارد وخلاصه وضعیت شهدای فشارکی بوده و اطلاعاتی از معارف شهدای فشارکی ارایه شده است.
  • فصل دوم: وصیت‌نامه موضوعی شهدا، با رویکردی کاملاً ابداعی و جدید، جهت سهولت بهره‌برداری از وصایای شهدا تدوین گردیده است
  • فصل سوم[۱]: تحت عنوان سیمای شهید بوده، که در این فصل خلاصه‌ای از زندگینامه شهدای فشارکی به همراه تصاویر شهدا ارایه شده است.
  • در فصل چهارم، متن وصیت‌نامه شهدای فشارکی به قلم خود شهدا ارایه گردیده است.
  • در پیوست نیز برخی موارد مرتبط ارایه شده است.

چکیده اطلاعات شهید عزیز فشارکی واقع در گلزار شهدای چهاردانگه تهران مستخرجه از کتاب “گنجینه معارف شهدای فشارکی(آخرین سفارشها و نواهای آسمانیان)”  درج گردیده است . 

شهرستان چهاردانگه ۴۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده ، که نیمی از آنان در بهشت زهرا و تعدادی در گلستان شهدای یافت اباد و مابقی در گلزار شهدای چهاردانگه ارمیده اند و شهید محمد حسین غلامی فشارکی  نیز در این گلستان شهدا  جاودانه شده است  . 

شهید محمد حسین غلامی فشارکی  ،  فرزند محمد رضا  –  تاریخ تولد: ۵/۱۱/۱۳۴۵   تاریخ شهادت: ۲۰/۱۱/۱۳۶۵ 

وی بيست و پنجم دي ۱۳۴۵، در شهرستان ري دیده به جهان گشود. پدرش محمدرضا، شاغل در شركت بود و مادرش صغرا نام داشت. درس را نیمه رها کرده و به بسيج  ملحق شده و فعاليت مي‌كرد. به عنوان پاسدار وظيفه در گردان  ۱۵ قائم (عج) گروه  ۶۳  تویخانه  خاتم الانبیا (ص) مشغول شده و در جبهه حضور يافت. پنج روز قبل از اینکه بیست سالگی اش کامل شود ، در بيستم دي ۱۳۶۵، در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش و سوختگي به شهادت رسيد. پيكر وي در گلستان شهدای امامزاده عباس شهر چهاردانگه به خاك سپرده شد و محل زیارت عشاق گردید .

https://s19.picofile.com/file/8439638200/scan0013.jpg

 

آلبوم اختصاصی تصاویر شهید محمد حسین غلامی فشارکی – اینجا

 

قاب عشق ، تابلوی شهدای چهاردانگه – اینجا

 

استان تهران شهرستان چهاردانگه گلزار شهدای یافت آباد چهاردانگه – امامزاده عباس

 

گلزار شهدای امام زاده عباس

گلزار شهدای امام زاده عباس

 

زیارت نامه شهدا

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ،

اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ،

اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ

عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم

 یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم

 یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ،

 اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ

 بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم 

یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی

 طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ،

 وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ، فَیا لَیتَنی کُنتُ

مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم .