شهدای قزوین در تاریخ کشور می‌درخشند
شهدای قزوین در تاریخ کشور می‌درخشند

رئیس قوهٔ قضائیه با تاکید براینکه نباید مسائل سیاسی به رشد استان قزوین آسیب بزند، گفت: شهدای بزرگ قزوین همانند شهیدان رجایی، بابایی و لشگری نمادی از ایثار و بزرگواری بودند در تاریخ کشور می‌درخشند.

«غلامحسن محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به استان قزوین در گلزار شهدای قزوین اظهار کرد: استان قزوین با پیشینهٔ تاریخی و مذهبی و با ظرفیت‌های بسیار بالای مادی و معنوی جای دارد که نگاه ویژه‌ای به آن شود.

رئیس قوهٔ قضائیه عنوان کرد: علمای بزرگی که در این خطه حضور داشتند، در علم، فقه، کلام، فلسفه، شعر و ادبیات درخشان هستند.

اژه‌ای گفت: شهدای بزرگ این استان مانند شهیدان رجایی، بابایی و لشگری و آزادگان بسیار بزرگ مانند عالم بزرگوار حجت الاسلام شهید ابوترابی که نمادی از ایثار و بزرگواری بودند در تاریخ کشور می‌درخشند.

رئیس دستگاه قضایی اظهار کرد: قزوین امروز قطب اقتصادی، کشاورزی و صنعتی است و با بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی، با دشت‌های کشاورزی گسترده و حاصخیر، با مدارس متعدد علمیه و دانشگاه‌های بزرگ، مانند دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) و با مردم همیشه در صحنه، جای دارد که نگاه ویژه‌ای به آن بشود.

وی افزود: نباید با این همه ظرفیت‌های مادی و معنوی در اینجا مشکلات جدی در قزوین وجود داشته باشد.

این مسئول عنوان کرد: بدیهی است با این همه ظرفیت، جریان‌های مختلف سیاسی در اینجا وجود داشته باشد، اما نباید مسائل سیاسی به نحوی باشد که باعث شود استان آسیب ببیند، بلکه باید از مجموعه ظرفیت‌ها به نفع کشور، مردم و استان استفاده کرده و قزوین ارتقا پیدا کند.

اژه‌ای افزود: با توجه به این ظرفیت‌ها تصمیم گرفته شد که به این استان سفر کنیم. البته به دلیل شیوع کرونا کمی در این سفر تأخیر پیش آمد و در نهایت با بهبود وضعیت کرونا این سفر محقق شد.

رئیس قوه قضائیه گفت: دو سه مسئله در این سفر مهم است و امیدوارم به کمک همه مسئولین استانی، نماینده محترم ولی فقیه، استاندار، فرماندارها، نمایندگان مجلس و به خصوص آحاد مردم بتوانیم در این چند مسئله مهم که وجود دارد قدم هایی عمیق‌تر از گذشته برداریم و مشکلات را حل کنیم.

رئیس قوه قضائیه مشکل آب، محیط زیست، زمین، وقف و برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی را اولویت مشکلات قزوین خواند و گفت: امیدواریم به کمک همدیگر با هم افزایی با دولت و مجلس برای برخورد با ناهنجاری‌ها و مقابله جدی با فساد و تبعیض، برای از بین بردن گلوگاه‌ها و بسترهای فساد، مجموعه مشکلاتی که بیان شد را رفع کرده و در این مسیر بتوانیم گام برداریم.

انتهای پیام/ ۱۲۱