تأکید بر ارائه خدمات به ایثارگران مبتنی بر عدالت
تأکید بر ارائه خدمات به ایثارگران مبتنی بر عدالت

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بازدید از مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله (ع) با جانبازان حاضر در این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید به اتفاق آیت الله حسینی خراسانی نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان از مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله (ع) بازدید و با جانبازان حاضر در این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با جانبازان قطع نخاع از ناحیه گردن و کمر هشت سال دفاع مقدس در این مرکز برای آنان از درگاه الهی سلامتی مسئلت کرد و اظهار داشت: باید با تمام توان برای خدمت به جانبازان تلاش کنیم و هدف از این بازدید دیدار با جانبازان و شنیدن نظرات و مسائل این عزیزان بود و اینکه در ابتدای خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران دیداری برای تکریم و تعظیم به عظمت ایثارگری جانبازان صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: پای درد و دل جانبازان نشستیم تا مسائل آنها را از زبان خود این عزیزان بشنویم و برای رفع مسائل آنها برنامه‌های لازم اجرایی شود. از جمله مسائلی که مطرح شد مشکلات جانبازان ویلچری در تردد بود که برای این موضوعات باید چاره‌اندیشی شود.

وی با تأکید بر ضرورت برخورداری همه جانبازان و ایثارگران سراسر کشور از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ارائه خدمات به ایثارگران و حل مشکلات آنها باید مبتنی بر عدالت باشد. متأسفانه در مورد ویلچر جانبازان به دلیل اینکه ویلچر مناسب در سطوح کیفی بسیار بالا در کشور تولید نمی‌شود در کوتاه مدت و تا زمان رفع مشکل تولید داخل باید در مورد واردات این نوع ویلچرها پیش‌بینی لازم صورت گیرد و باید توجه کرد رفع همه مسائل منحصراً در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران نیست و دستگاه‌های دیگر نیز باید در چارچوب وظایف خود اقدام کنند.

معاون رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد کمیسیون‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کمیسیون‌های پزشکی تخصصی هستند و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این حوزه تخصصی نباید دخالت کند و پزشکان معتمد در چارچوب ضوابط و مقررات تصمیمات لازم را در مورد تعیین درصد و یا از کار افتادگی اتخاذ می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد درگذشت جانبازان عزیز تأکید کرد: جانبازان ۷۰ درصد پس از فوت شهید محسوب می‌شوند و در مورد سایر جانبازان نیز در صورتی که کمیسیون پزشکی علت فوت را بر اساس ضایعه جانبازی آنها تشخیص دهد شهید اعلام می‌شوند.

جانبازان مرکز توانبخشی جانبازان ثارالله (ع) نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیان مسائل خود پرداختند.

انتهای پیام/ ۱۴۱