مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «شمسی‌پور»
مروری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «شمسی‌پور»

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در همدان متولد شد و سرانجام در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ در پنجوین عراق بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«علیرضا شمسی‌پور» در سال ۱۳۴۲ در شهر همدان متولد شد. پس از دوران خدمت سربازی، فرمان امام خمینی (ره) را لبیک گفت و برای تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی داوطلبانه به عضویت بسیجی در آمد.

شمسی‌پور پس از یک سال فعالیت در پایگاه بسیج مسجد امیرالمومنین (ع)  لباس پاسداری بر تن کرد و از سال ۶۳ برای دفاع از مرزهای کشور و نبرد با دشمن بعثی مدام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت.

وی در عملیات کربلای ۴ معاون دسته غواصی شد و پس از شهادت داریوش ساکی فرماندهی این دسته را بر عهده گرفت. از دوستان و همرزمان سردار شهید علی چیت‌سازیان بود و سردار چیت‌سازیان را الگوی خود می‌دانست و در ماموریتی که به شهادت این سردار بزرگ سپاه اسلام منجر شد، همراه شهید چیت‌سازیان بود.

در عملیات والفجر ۴ ارتفاعات کانی مانگا که از موقعیت حساسی برخوردار بود به عنوان محدوده عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) تایید شد تا نتایج مهمی همچون خارج کردن مریوان از دید دشمن و تسلط بر ۱۳ شهر و روستای عراق را به همراه داشته باشد. حالا این عملیات ۳۳ روزه که تبدیل به میعاد‌گاه عاشقان و دانشگاه ایثار شده بود بعد از سال ها باز هم راوی دوران دفاع مقدس شد.

راوی راهیان نور، جستجوگر نور

علیرضا پس از پایان جنگ تحمیلی برای حفظ خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان راوی دفاع مقدس به همراه کاروان راهیان نور به مناطق جنگی می‌رود و از سوی دیگر برای بازگرداندن پیکر پاک شهیدانی که دور از وطن مانده بودند نیز به جمع جستجوگران نور می‌پیوندد و سال‌ها در مناطق جنگی به تفحص پیکر شهدا می‌پردازد.

با تولد داعش، نطفه شوم اسرائیل و آمریکا، این سردار سپاه اسلام مجدداً لباس رزم بر تن می‌کند و این‌بار در قامت مدافع حرم در عراق و سوریه به جنگ داعشیان می‌رود.

معمار ورزش نوین همدان

وی علاوه بر حضور گسترده در میدان جنگِ سخت، سنگر جنگ نرم با دشمن را خالی نمی‌گذارد و با فعالیت مستمر در عرصه ورزش به پرورش روح و جسم جوانان این مرز و بوم به ویژه جوانان همدانی می‌پردازد.

سردار ‌علیرضا شمسی‌پور در لباس مربی، داور، مدیر چند باشگاه فوتبال (‌فجر و پاس)‌، رئیس چند هیئت ورزشی (‌دوچرخه سواری و تیراندازی)، رئیس بسیج ورزشکاران استان، رئیس تربیت بدنی سپاه همدان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه سواری خدمات شایانی به ورزش همدان داشت، چنان که از وی به عنوان معمار ورزش نوین همدان یاد می‌کنند.

وی در دوران حضور پرثمرش در عرصه ورزش، قهرمانان مطرحی را به ورزش همدان و کشور معرفی کرد که از آن جمله می‌توان از احمد جمشیدیان‌ بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال و مربی فعلی تیم پاس همدان، بابک صمدیان‌ مربی سابق تیم شهرداری همدان و مه‌لقا جام‌بزرگ  تیرانداز المپیکی همدان یاد کرد.

سردار ‌شمسی‌پور در ۱۳ اردیبهشت ‌سال ۹۵ در عملیات تفحص شهدا در منطقه کانی مانگا (‌پنجوین عراق) بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد و با رسیدن به آرزوی دیرینه خود به جمع دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/