دوره حکمرانی فرهنگی
دوره حکمرانی فرهنگی

مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار کرد دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت و پیشرفته «مکتب حکمرانی متعالی» در طی سالیان پُر فراز و نشیب اداره کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، عملکرد حکمرانی در کشور عزیزمان به جهت اقتضائات گوناگون و نیز اجتناب ناپذیر بودن برخی از شرایط با آزمون و خطا همراه گردیده که این امر بعضاً […]

مدرسه حکمرانی شهید بهشتی

مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار کرد

دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت و پیشرفته «مکتب حکمرانی متعالی»

دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت و پیشرفته «مکتب حکمرانی متعالی» (حکمت ۲)

در طی سالیان پُر فراز و نشیب اداره کشور پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، عملکرد حکمرانی در کشور عزیزمان به جهت اقتضائات گوناگون و نیز اجتناب ناپذیر بودن برخی از شرایط با آزمون و خطا همراه گردیده که این امر بعضاً متضمن هزینه‌های هنگفت برای نظام بوده است.

امروزه و در شرایطی که تحولات فناوری در عصر حاضر با سرعتی چشمگیر روی می‌دهد و نیز نظر به موقعیت تاریخی کشورمان که ناشی از تقابلات خصمانه قدرتهای جهانی است، امر مهم حکمرانی، آنچنان پیچیده و بغرنج گردیده که بی‌تردید با اتکاء صرف بر رشته‌های تک ساحتی همچون علوم سیاسی، اقتصاد، مدیریت و… نمی‌توان چشم‌اندازی امید بخش به آینده حکمرانی متعالی و اثربخش در حل و فصل بحرانها و معضلات گوناگون داشت.

حال که در آغاز مسیر خطیر گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم و به سبب شرایط گوناگون از جمله شرایط ساختاری و حاکمیتی کشور، ناگزیر، بتدریج از حضور نسل‌های اول و دوم انقلاب در مصادر امور محروم خواهیم شد. همچنین انتقال مدیریت کلان کشور به جوانان متعهد و متخصص رویکردی مسجل قلمداد می‌گردد. بنابراین ضروریست تا از این طریق ان‌شاءالله زمینه هدایت ایمن و راهگشای کاروان انقلاب به سرمنزل مقصود فراهم شود.

در همین ارتباط، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با احصاء تجارب موفق و ناموفق حکمرانان ادوار مختلف نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته و همچنین ارائه مدلهای مختلف حکمرانی این فرصت مغتنم را فراهم نموده که نسبت به بهبود دانش، بینش، منش و کنش حکمرانی در نسل حکمرانان جوان کشور اقدام سازنده صورت پذیرد.

این مدرسه با تشکیل گروه‌های پژوهشی برای حوزه‌های مختلف حکمرانی، ضمن بررسی چالش‌های هر حوزه، ارائه راهکارهای برون رفت از آن چالش‌ها را هم در دستور کار خود قرار داده است.

نظر به موارد بالا، مدرسه حکمرانی شهید بهشتی با برنامه‌ریزی‌های مستمر و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های حکمرانی پیش گفته، سعی در پرورش و آماده‌سازی جوانان برای اخذ مسئولیت‌های حکمرانی دارد.

دانشجویان و اساتید محترم می‌توانند با مراجعه به سایت مدرسه در این دوره‌ها ثبت نام کرده تا آموزش‌های لازم را در یک یا چند حوزه حکمرانی فرا گیرند. این دوره‌ها ۲۰ ساعت بوده و از طریق فضای مجازی برگزار خواهد شد. زمان برگزاری کلاس‌ها روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۴ تا ۱۶ می‌باشد. لازم به ذکر است هزینه ثبت‌نام در هر دوره ۵۰ هزار تومان بوده و به فراگیران، گواهی شرکت در دوره اعطا می‌شود.

مدرسه حکمرانی شهید بهشتی همچنین بدینوسیله آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت اساتید صاحب نظر عنوان مدرس و پژوهشگر اعلام می‌دارد.

برای ثبت نام در هر دوره به لینک مربوطه مراجعه فرمایید.
حکمر انی پولیلینک ثبت نامحکمرانی تجارتلینک ثبت نام
حکمرانی آینده پژوهیلینک ثبت نامحکمرانی معدنلینک ثبت نام
حکمرانی دریاییلینک ثبت نامحکمرانی اجتماعیلینک ثبت نام
حکمرانی مردم پایهلینک ثبت نامحکمرانی فرهنگیلینک ثبت نام
حکمرانی اسلامیلینک ثبت نامحکمرانی سلامتلینک ثبت نام
حکمرانی سیاست خارجهلینک ثبت نامحکمرانی گردشگریلینک ثبت نام
حکمرانی فضای مجازیلینک ثبت نامحکمرانی تقنینیلینک ثبت نام
حکمرانی دادهلینک ثبت نامحکمرانی قضاییلینک ثبت نام
حکمرانی آبلینک ثبت نامحکمرانی محیط زیستلینک ثبت نام
حکمرانی صنعتلینک ثبت نامحکمرانی جمعیتلینک ثبت نام

یازهمین دوره از دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت و مقدماتی «مکتب حکمرانی متعالی» (حکمت) در هفته آینده برگزار می‌گردد. مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده عنوان این دوره، حکمرانی فرهنگی می‌باشد که طی پنج روز شنبه تا چهارشنبه، دوازدهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. حضور در این کلاس‌ها به منظور دریافت گواهی دوره ضروری است. لازم به ذکر است تنها برای کسانی گواهی صادر خواهد شد که در این دوره‌ها ثبت نام کرده باشند.

استاد این دوره:

  • دکتر علی خزاعی (مدرس دانشگاه و دانش آموخته مدیریت راهبردی فرهنگی)

زمانبندی برگزاری دوره‌های دیگر نیز متعاقباً اعلام خواهد شد.

لینک ورود به کلاس‌های این دوره:
online.snduonline.ir/ch/hclass3

از متقاضیان محترم درخواست می‌گردد پس از پایان کلاس‌ها در فرایند ارزشیابی دوره شرکت نمایند. تکمیل این فرم برای ثبت‌نام کنندگان این دوره ضروری می‌باشد.

فرم ارزیابی دوره حکمرانی فرهنگی

ردیفموضوع جلسهنام استادزمان برگزاریفایل ارائهفایل صوتی
۱مفهوم‌شناسی حکمرانی فرهنگیدکتر علی خزاعیشنبه

۱۲ تیر ۱۴۰۰

۱۴ تا ۱۶

دانلوددانلود
۲بررسی نظریه‌های مختلف برجسته در زمینه رفتارشناسی‌های مردمی در ایراندکتر علی خزاعییکشنبه

۱۳ تیر ۱۴۰۰

۱۴ تا ۱۶

دانلوددانلود
۳– تبیین درست وضعیت کنونی حکمرانی فرهنگی در کشور با توجه به ساختارهای کنونی

– امکان‌سنجی نیل به حکمرانی متعالی با توجه به مؤلفه‌ها و ساختارهای فرهنگی کنونی در جامعه ایران

دکتر علی خزاعیدوشنبه

۱۴ تیر ۱۴۰۰

۱۴ تا ۱۶

دانلوددانلود
۴شناسایی مؤلفه‌های ملی و اسلامی فرهنگی برای دستیابی به نظام مطلوب حکمرانی فرهنگیدکتر علی خزاعیسه‌شنبه

۱۵ تیر ۱۴۰۰

۱۴ تا ۱۶

دانلوددانلود
۵تبیین و بررسی عوامل مهم و تأثیرگذار لزوم دستیابی به نظام حکمرانی متعالی فرهنگی با توجه به بیانیه گام دوم انقلابدکتر علی خزاعیچهارشنبه

۱۶ تیر ۱۴۰۰

۱۴ تا ۱۶

دانلوددانلود

‌‌‌‌ ‌

نمونه ای از گواهی دوره

 

http://governanceschool.ir/fa/news/1243/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%AA-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%AA-%DB%B2-

http://governanceschool.ir/fa/news/1226/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%AD%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C