شهدای مدافعان حرم اهل بیت
شهدای مدافعان حرم اهل بیت

در این نوشتار ضمن بیان خلاصه ای از حوادث سوریه و مجاهدان و شهدای مدافع حرم ، اهداف آنان تبیین شده است .
*
دکترسیدجوادهاشمی فشارکی

شهدای مدافع حرم کسانی هستند که نخست از دیار خود از پاکستان ، افغانستان ؛ عراق ، لبنان ؛ ایران و….. مهاجرت کرده و پس از مجاهدت در دفاع از حرم اهل بیت و مردم مسلمان آن دیار ، خون پاکشان را نثار کرده اند .

هشت سال مردم مسلمان سوریه مورد فتنه دشمنان اسلام قرار گرفتند، تا این کشور اسلامی که به همراه عراق، با ایجاد حکومت داعش وحشی با هدف ایجاد حریم امنیتی رژیم اسراییل غاصب، شکل گرفت . وعلاوه بر تهدید نوامیش مسلمین ، حرمهای اهل بیت نیز درمعرض تهدید قرارگرفتند . لکن دفاع مجاهدان از کشورهای مختلف اسلامی با محوریت ایران اسلامی شکل گرفت و با مجاهدت رزمندگان مقاومت بساط حکومت وحشی داعش برچیده شد و در این راه قریب ۳۰۰۰ شهید تقدیم نهضت جهانی اسلام شده است .

 

  • اهداف اصلی شهدای مدافع حرم:

اما اهداف مدافعان حرم که برخی خونشان را نثار کردند چنین بوده است :

نخستین هدف، کمک به مردم مسلمان و مظلوم سوریه در برابر انواع تجاوزات و جنایات وحشیانه دشمنان اسلام، برحسب تکلیف شرعی بر اساس حدیث «دشمن ظالم بودن و یاور مظلوم بودن (کونوا لظالم خصما وللمظلوم عونا)» و حدیث نبوی: «کسی که صبح کندولی اهتمام به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست (من اصبح ولم یهتم به امورالمسلمین، فلیس بمسلم)»

و دومین هدف، دفاع از حرم‌های مطهر اهل‌بیت پیامبراسلام (ص)، حضرت زینب (ص)، حضرت رقیه (س)، حضرت سکینه بنت امام علی (ع)، و آنان که در باب‌الصغیر دمشق و سایر نقاط سوریه دفن هستند و مقامات شریفه‌ای که وجود دارد، در برابر تهاجمات تخریبی و اهانت آمیز وهابیون تکفیری و جلوگیری از تبدیل آن به قبرستان بقیع دیگر، کمااینکه متأسفانه برخی را چنین کردند.

 

  • اهداف ثانویه:

اهداف ثانویه ویا دستاوردهایی که مدافعان بهمراه داشته اند چنین بوده است :

۱- قطع دست کفار و صهیونیست‌ها از کشور اسلامی سوریه، بر اساس آیه شریفه «لم یجعل الکافرین علی المسلمین سبیلا»
۲- نابودی حکومت جعلی داعش، مدعی حکومت اسلامی، از مناطق تصرف شده
۳- آزادی مردم مسلمان و مظلوم سوریه از چنگال ظالمانه وحشیانه داعش و تاحدود زیادی بازگشت استقلال و تمامیت ارضی به کشور مسلمان سوریه
۴- دفع تهدید از کنار مرزهای سرزمینی‌ام القرای جهان اسلام و دفع احتمال تهدید و نفوذ داعش به شهرهای ایران و برداشتن سایه وحشت از مردم ایران
۵ – به شکست کشاندن طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان جهانی اسلام (امریکا، غرب و اسراییل) در ایجاد نقشه خاورمیانه جدید و تغییر آن به سود خاورمیانه اسلامی (منطقه جنوب غرب آسیا)
۶- برهم زدن و حذف حریم امنیتی ایجادشده توسط داعش برای مرزهای سرزمین کشور جعلی اسراییل و معکوس شدن آن، به‌نحوی‌که تهدید در مرزهایش شدیدتر شده است.
۷- خنثی‌سازی تهدید چهره اسلام ناب، توسط اعمال وحشیانه و خشونت‌بار و بدعت‌های وهابیان، با ادعای دولت اسلامی در عراق و شام.
۸- افزایش عمق راهبردی‌ ام‌القرای جهان اسلام، از لبه مرزهای جغرافیایی تا ۱۵۰۰ کیلومتر فراتر از مرزها، و اتصال زمینی به حزب‌الله لبنان و ایجاد عرصه‌ای گسترده و وزنه‌ای تعیین کننده در عرصه کارزار جهانی
۹ – با ایجاد نیروهای دفاع محلی در سوریه و حشد الشعبی در عراق و…. و کارهای زیرساختی دفاعی صورت گرفته شده، نیروی عظیم و توانمند در بیخ گوش رژیم اشغالگر ایجادشده و با انبار باروت‌های ایجادشده، مقدمات آزادی قدس فراهم گشته است.

 

  • سخن پایانی:

بحمدالله با تلاش مدافعان حرم و جان‌فشانی شهدای مدافع حرم و عنایات الهی، اهداف دشمنان محقق نگشت و موازنه قدرت معکوس شد

خون شهدای چند کشور اسلامی در راه مقدس ممزوج گشته و وحدت بی نشیری را بوجود آورده است و وظیفه ما در قبال شهدای مدافع حرم، حفظ وحدت مسلمین است .

رسالت ما جا ماندگان از غافله شهدای مدافع حرم ، نکوداشت یاد و پاسداری از راه شهدای عزیز در عرصه های مختلف احتماعی داخلی و بین المللی می باشد .

ان شالله براساس راهبرد اعلامی امام‌المسلمین مبنی بر نابودی رژیم نامشروع اسرائیل از سرزمین قبله اول مسلمین و فرمان صادره در آینده نزدیک، منطقه را از وجود غده سرطان چند دهه، پاک‌کرده، و قدرت نوظهور اسلام ناب محمدی، جهانی گردیده و مقدمات ظهور مهدوی برای گسترش عدالت در سراسر گیتی فراهم گردد.

 

دکترسیدجوادهاشمی فشارکی، پژوهشگر و مولف کتاب ره توشه مدافعان حرم