نیروهای اطلاعات، چشمان فرماندهان در دوران دفاع مقدس بودند
نیروهای اطلاعات، چشمان فرماندهان در دوران دفاع مقدس بودند

ردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در یادواره شهدای اطلاعات استان‌های تهران و البرز که صبح روز(یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۹۶ ) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به آماری از شهدای اطلاعات اظهار کرد: از بین سه هزار و ۳۰۰ شهید اطلاعات عملیات کل کشور، ۳۳۰ شهید اطلاعات […]

ردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در یادواره شهدای اطلاعات استان‌های تهران و البرز که صبح روز(یکشنبه ۱۳ اسفندماه ۹۶ ) در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به آماری از شهدای اطلاعات اظهار کرد: از بین سه هزار و ۳۰۰ شهید اطلاعات عملیات کل کشور، ۳۳۰ شهید اطلاعات عملیات در لشکرهای ۱۰ سیدالشهدا، ۲۷ محمد رسول الله (ص) تیپ ۳۱۳ حر، تیپ ۲۰ رمضان، ۵۳ خاتم، ۱۱۰ خاتم و لشکریان و سپاهیان استان تهران داریم.

وی افزود: ۲۹ شهید شاخص در بین این شهدا وجود دارند که از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و در بین رزمندگان حضور داشتند، همچنین ۳۷۰ جانباز و آزاده در بین نیروهای اطلاعات عملیات در تهران داریم.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: امروز شاهد هستیم دشمنان در منطقه سیلی محکمی از بسیج جهان اسلام خورده‌اند. بسیجی که امام راحل وعده آن را داده بودند محقق شد. بسیجیانی از کشورهای افغانستان، پاکستانی، عراق، سوریه و لبنان برای دفاع از حرم‌ها حرکت کردند. دشمنان داعشی را درست کردند تا همانند صهیونیزم غده‌ای سرطانی شود، اما امروز می‌بینیم کشورهای ارتجاع عرب و کشورهای حامی آن مایوس از ضربه زدن به جمهوری اسلامی شدند.

وی بیان کرد: این یادواره از سلسه یادواره‌های کنگره شهدای اطلاعات است و این مراسم یازدهمین یادواره در بحث تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. سعی داریم در این یادواره به روحیات شهدای اطلاعات در دفاع مقدس بپردازیم.

سردار یزدی یادآور شد: نیروهای اطلاعات، چشمان فرماندهان در دوران دفاع مقدس بودند و یگان‌های اطلاعات همواره جایگاه حضور طالبان شهادت بود. در روزهای سرد زمستان با حضورشان در دریاهای پر آب و ارتفاعات برفی سعی در شناسایی مسیرها داشتند. آنان بصیرتی از خود نشان دادند تا فرماندهان بدانند در پس ظاهر دشمنان چه موضوعاتی وجود دارد. وقتی از منطقه شناسایی، جایی که حتی تصورش برای خیلی‌ها قابل باور نبود باز می‌گشتند اطلاعات جمع‌آوری کرده را به فرماندهان می‌دادند تا طبق آن تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: بارها دیدیم نیروهای اطلاعات بدون هیچ هراس و واهمه چنانکه گویی در منطقه خودی حرکت می‌کنند به راحتی وارد کانال‌های دشمن شدند. این از خود گذشتگی‌ها سبب شد فرزندان این مرز و بوم از آب و خاک خود دفاع کنند.

در ادامه این مراسم از کتاب‌های «خاکستر و ققنوس» (زندگی شهید مرادی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر ۲۷ محمد رسول الله)، «خاکی‌تر از خاک» و «تراشه‌های ماه» رونمایی شد. این سه اثر مربوط به مجموعه‌ای ۴۰ کتابی در خصوص اطلاعات عملیات هستند.

در بخش دیگر این مراسم، از تمبر یادبود نیروهای اطلاعات عملیات رونمایی و از خانواده‌های ۱۲ شهید اطلاعات عملیات به نمایندگی از شهدای اطلاعات تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام