عملیات ظفر ۷؛ گامی دیگر تا شروع عملیات بزرگ والفجر ۱۰
عملیات ظفر ۷؛ گامی دیگر تا شروع عملیات بزرگ والفجر ۱۰

نيروهای قرارگاه «رمضان» سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با همكاری معارضان كرد عراقي، در روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۶۶ عملياتي را با نام «ظفر۷» با رمز «يا محمد رسول الله(ص)» در منطقه شرق استان «سليمانيه» مركز كردستان عراق – عقبه شمالي جبهه دشمن – به انجام رساندند. اين يورش كه در منطقه‌ای به گستردگي ۴۰ كيلومتر […]

نيروهای قرارگاه «رمضان» سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با همكاری معارضان كرد عراقي، در روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۶۶ عملياتي را با نام «ظفر۷» با رمز «يا محمد رسول الله(ص)» در منطقه شرق استان «سليمانيه» مركز كردستان عراق – عقبه شمالي جبهه دشمن – به انجام رساندند.
اين يورش كه در منطقه‌ای به گستردگي ۴۰ كيلومتر مربع صورت گرفت، با هدف آزادسازی بلندی‌های منطقه شهر «خرمال» و انهدام نيروی دشمن پيگيری شد. در اين عمليات ۱۴ ارتفاع مهم منطقه و ۷ روستا در حدفاصل نوار مرزی و شهر خرمال آزاد و به همراه آن ۱۵ دستگاه تانك و نفربر زرهی، ۲۰ دستگاه خودرو، ده‌ها قبضه خمپاره انداز و شماری سلاح سبك و نيمه سنگين دشمن منهدم و يگان‌های تيپ ۴۲۴،۴۳۲ و گردان مستقل حفاظت ارتش عراق متلاشي شد.
عراق در اين حمله ۵۵۰ تن كشته و زخمي و اسير بر جای گذاشت. همچنين ۱۰ دستگاه تانك، ۲۳ دستگاه خودرو نظامي، صدها قبضه آر.پي.جي۷ و شماری قبضه‌های خمپاره‌انداز دشمن به غنيمت رزمندگان اسلام درآمد.
سردار سرتيپ پاسدار شهيد عباس كريمي، فرمانده لشكر ۲۷ محمد رسول الله(ص) در روز پنجشنبه ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در حالی كه آخرين دستور ابلاغي از جانب قرارگاه را در عمليات بدر(منطقه شرق دجله و شمال القرنه) اجرا می‌كرد، بر اثر اصابت تركش خمپاره به ناحيه سرش مجروح شد و جان را به معشوق تسليم كرد.
تلفات دشمن بعثی در این حمله ۵۵۰ کشته، مجروح و اسیر بود و همچنین ۱۰ دستگاه تانک، ۲۳ دستگاه خودرو نظامی، صدها قبضه آر.پی.جی ۷ و تعدادی خمپاره انداز به غنیمت رزمندگان اسلام درآمد.

آزادسازی بلندی‌های منطقه عمومی خرمال و انهدام نیروهای دشمن یکی از اهداف عملیات ظفر ۷ به شمار می‌رود.

انتهای پیام