خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی و سومین پیروزی از فجر انقلاب سرداران شهید سراج و سوداگر به دیدار دیگر همرزمان خود شتافتند.          به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، شهیدان علیرضا سراج و احمد سوداگر از رزمندگان و سرداران هشت سال دفاع مقدس همزمان با سی و سومین پیروزی از فجر انقلاب اسلامی، […]

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی و سومین پیروزی از فجر انقلاب سرداران شهید سراج و سوداگر به دیدار دیگر همرزمان خود شتافتند.
سرداران شهيد سراج و سوداگر سردار شهيد عليرضا سراج مراسم تشييع سردار شهيد عليرضا سراج مراسم تشييع سردار شهيد عليرضا سراج مراسم تشييع سردار شهيد عليرضا سراج سردار شهيد احمد سوداگر مراسم تشييع سردار شهيد احمد سوداگر مراسم تشييع سردار شهيد احمد سوداگر مراسم تشييع سردار شهيد احمد سوداگر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، شهیدان علیرضا سراج و احمد سوداگر از رزمندگان و سرداران هشت سال دفاع مقدس همزمان با سی و سومین پیروزی از فجر انقلاب اسلامی، به دیار دیگر همرزمان خود شتافتند.

شهید سراج از رزمندگان و سرداران گردان کربلای لشکر حضرت ولی عصرخوزستان و جانبازان قطع نخاعی جبهه های نبرد حق علیه باطل بود که به دلیل از کارافتادن کلیه ها و مشکلات ریوی و تنفسی به شهادت رسید.

او از رزمندگانی بود که با وجود سن کم، غیرتمندانه به دفاع از دین و میهن خویش برخواست و به درجه رفیع جانبازی نایل شد.

وی پس از حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل به طوری شدید از ناحیه نخاع مجروح شده و این مسأله سبب شد که طمع دویدن با فرزندان کودک خود را از یاد ببرد.

این شهید گرانقدر در مدت ۲۳ سال از پایان جنگ تحمیلی بارها مورد انجام عمل های متمادی در بیمارستان های کشور قرارگرفته و سرانجام در ۲۲ بهمن ماه سال جاری به دیار باقی شتافت.

گفتنی است شهید علیرضا سراج با ۷۰ درصد جانبازی و قطع نخاعی و همچنین شیمیایی سالهای پس از جنگ را با سختی و مرارت طی کرد و در برابر هجوم انواع بیماریها، مقاومت نمود و با همه مشکلات موفق به اخذ مدرک کارشناسی گردید و اجر و پاداش خود را با شهادت دریافت کرد که دیروز در آرامستان شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

شهید سودا گر هم به دیار باقی شتافت

سردار سرتیپ پاسدار احمد سوداگر از جانبازان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس عصر روز ۲۱ بهمن‌ماه در سن ۵۰ سالگی و بر اثر عارضه قلبی دعوت حق را لبیک گفت که دیروز در قطعه شهدای شهرستان دزفول آرام گرفت.

وی در دوران جنگ تحمیلی مسئول اطلاعات و عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) بود و پیش از فوت، مسئولیت پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس را برعهده داشت.

سردار سوداگر از پیشکسوتان دفاع مقدس به شما رفته و از ابتدای جنگ تحمیلی در صحنه مبارزه علیه باطل حضور داشت و طی این مدت چندین بار مجروح و قلب وی نیز مورد جراحی قرار گرفته بود.

وی از نخستین روزهای دوران دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری فعال و تاثیرگذار داشت. در عملیات والفجر مقدماتی مسئول اطلاعات قرارگاه قدس بود.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس و خادم رزمندگان در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار حاج احمد سوداگر پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزات پس از تحمل شکیبانه جراحات دوران دفاع مقدس در بیست و ششمین سالگرد این عملیات، در روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۰بر اثر جراحات فراوان ناشی از جنگ و عوارض شیمیایی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست.

کتاب جاده‌های سربی اثر ماندگار این شهید است که شامل خاطرات وی از دوران دفاع مقدس است.

خاطرات سردار احمد سوداگر از دوران جنگ تحمیلی، به کوشش محمد مهدی بهداروند توسط دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری منتشر شده و به چاپ سوم رسیده است.

همچنین در مراسم تشییع سردار سرتیپ پاسدار احمد سوداگر که امروز برگزار شد، آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار باقرزاده رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، دریابان علی شمخانی رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروهای مسلح، سردار احمد دانش‌پژوه فرمانده قرارگاه مقدم کربلا، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه منطقه خوزستان و سیدجعفر حجازی استاندار خوزستان حضور یافتند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس و خادم رزمندگان در قرارگاه خاتم الانبیاء و لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار حاج احمد سوداگر پس از سال‌ها مجاهدت و مبارزات پس از تحمل شکیبانه جراحات دوران دفاع مقدس در بیست و ششمین سالگرد این عملیات، در روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۰بر اثر جراحات فراوان ناشی از جنگ و عوارض شیمیایی به یاران و همرزمان شهیدش پیوست که امروز در کنار یارانش آرام گرفت.

نماز میت دیروز به امامت آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اقامه شد و پس از تشییع، پیکر سردار رشید اسلام حاج احمد سوداگر در قطعه شهدای شهرستان دزفول آرام گرفت.

گفتنی است در این مراسم پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرائت شد./۹۴۶۵/پ۲۰۲/ص