کتاب معراج منتشر شد
کتاب معراج منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کتاب «معراج» را با موضوع تفحص شهدا منتشر کرد.   به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اهواز، کتاب «معراج» با عنوان روایتی از تفحص پیکر پاک شهدای دفاع مقدس از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد.   این کتاب از سوی حسن ابراهیمی […]

خبرگزاری رسا ـ کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کتاب «معراج» را با موضوع تفحص شهدا منتشر کرد.
کتاب معراج 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اهواز، کتاب «معراج» با عنوان روایتی از تفحص پیکر پاک شهدای دفاع مقدس از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح منتشر شد.

 

این کتاب از سوی حسن ابراهیمی صفحه آرایی و در ۷۶ صفحه منتشر شده است و بخش های گوناگونی از جمله «حماسه بزرگ تفحص و تشییع شهدا» را شامل می شود که در این بخش سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با گروه‎های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۷۹ درج شده است.

 

رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان کردند: «خیل عظیم کاروان شهدا وقتى وارد شهرها مى‌شود، عطر معنویّت و فضیلت و شهادت را در اعماق فضاى آن شهر و آن منطقه نفوذ مى‌دهد؛ این هم بسیار اهمیت دارد.

 

افزون بر اینها، شما یک کار نمادین مى‌کنید؛ این‌که شما از روى جسدِ على‌الظّاهر پنهان شده‌ یک شهید، غبارها و خاک ها را برطرف مى‌کنید و آن را مى‌آورید سرِ دست مى‌گیرید، یک معناى نمادین و رمزى دارد. معنایش این است که على‌رغم کسانى که مى‌خواهند مسأله‌ شهادت و شهید و فداکارى را زیر غبارها و خاک ها پنهان کنند، شما نمى‌گذارید این کار انجام شود.»

 

بخش دیگری از  کتاب «معراج» به نام «بهشتی روی زمین» مزین است که در آن به معرفی معراج شهدای اهواز واقع در پادگان شهید علی محمودوند می پردازد.

 

در این بخش آمده است: معراج شهدای اهواز محل حضور پیکرهای مطهر و نورانی شهدای تازه تفحص شده ای است که به تازگی از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور کشف شده اند. این شهدا از مناطق عملیاتی گوناگون همچون فاو، جزایر مجنون، شلمچه و فکه از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای کاوش، کشف و شناسایی می شوند.

 

«جستجوگر نور» نام بخش دیگری از کتاب «معراج» است که به بیان به شرح کوتاهی از زندگی شهید علی محمودوند فرمانده تفحص لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می پردازد.

 

شهید علی محمودوند در ۲۶ تیرماه سال ۱۳۴۳ در بیمارستان مادر تهران به دنیا آمد و عصر روز ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۷۹ با سجده ای خونین بر خاک های فکه بوسه زد و از همان جا زائر شهر شهادت و هم نشین شهدای قطعه ۲۷ بهشت زهرا سلام الله علیها در تهران شد.

 

بخش دیگری از کتاب «معراج» در کوی گمنامی نام دارد که در آن خاطرات شهدای گمنام و چگونگی شناسایی آنها از سوی خانواده هایشان بیان می شود.

 

در این بخش خاطراتی از شهید عبدالحسین عرب نژاد، شهید حمید ابوطالبی، شهید حمیدرضا ملاحسنی و شهید حسین عرب نژاد آورده شده است.

 

نام بخش پنجم کتاب «معراج» در جستجوی شقایق های گمشده است که در آن مبانی تفحص شهدا و خاطرات جستجوگران نور منتشر شده است.

 

شهید علی محمودوند، شهید مجید پازوکی و شهید علی رضا غلامی از جمله شهدایی هستند که در این بخش خاطراتشان از تفحص پیکرهای مطهر شهدا آورده شده است.

 

در بخش «در جستجوی شقایق های گمشده» همچنین به برخی از شبهات درباره چگونگی شناسایی شهدای گمنام ایرانی پاسخ داده شده است.

بخش «نسیم کجاوه های نور در شهرها و دانشگاه‎ها» نیز تحلیلی بر تشییع و خاکسپاری پیکرهای طیبه شهدای گمنام در نقاط خاص کشور است که در  کتاب «معراج» منتشر شده است.

 

در این بخش به پرسش ها و شبهات و چرایی تدفین شهدای گمنام در نقاط گوناگون کشور به ویژه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی جواب داده شده است.

 

در بخش پایانی کتاب «معراج» نیز عکس های زیبا و منحصر به فردی از تشییع شهدای گمنام در نفاط گوناگون کشور به همراه تصاویری از مرقد نورانی شهدای گمنام منتشر شده است./۹۴۵/ن۶۰۱/ق