مرور سالهای جنگ با «کوچه نقاش‌ها»
مرور سالهای جنگ با «کوچه نقاش‌ها»

خبرگزاری رسا ـ خاطرات سید ابوالفضل کاظمی با عنوان «کوچه نقاش‌ها» از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ هجدهم رسید.   به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «کوچه نقاش‌ها» در برگیرنده خاطرات سیدابوالفضل کاظمی از دوران کودکی تا پایان سال ۱۳۶۷ است.در این اثر با تمرکز بیشتر بر سال‌های حضور وی در جبهه‌های […]

خبرگزاری رسا ـ خاطرات سید ابوالفضل کاظمی با عنوان «کوچه نقاش‌ها» از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ هجدهم رسید.
کوچه نقاش ها 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سوره مهر، «کوچه نقاش‌ها» در برگیرنده خاطرات سیدابوالفضل کاظمی از دوران کودکی تا پایان سال ۱۳۶۷ است.در این اثر با تمرکز بیشتر بر سال‌های حضور وی در جبهه‌های دفاع مقدس است.

 

ابوالفضل کاظمی، از رزمندگانی است که در کنار شهید دکتر مصطفی چمران و در گروه شهید اصغر وصالی با عنوان «دستمال سرخ‌ها» در کردستان فعال بوده است. کاظمی با شروع فعالیت‌ ضدانقلاب در کردستان، همراه شهید قاسم دهباشی و شهید محمد بروجردی به کردستان رفت. آنان همچنین به گروه شهید چمران در درگیری‌های سنندج و پاوه پیوستند.

 

کاظمی سال ۱۳۶۵ فرماندهی گردان میثم لشکر ۲۷ محمد‌رسول‌ الله صلی الله علیه و آله و سلم را برعهده گرفت و همراه شهید اصغر ارسنجانی در عملیات‌های کربلای ۵ و ۸ حضوری فعال داشتند. او در دوره‌های مختلف زندگی، تجربه‌های متعدد و متنوعی داشت.

 

کتاب «کوچه نقاش‌ها» در ۱۶ فصل و بر اساس تاریخ وقایع و مکان آن‌ها تدوین و به دلیل تمرکز بر حوادث جنگ، رخدادهای انقلاب خلاصه شده است.

 

مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری درباره این کتاب گفته است :‌ «کوچه نقاش‌ها» کتاب بسیار متفاوتی در حوزه ادبیات دفاع مقدس است. اصل مهم در سند بودن کتاب، لهجه اصیل تهرانی سید ابوالفضل است که توسط خانم صبوری در این کتاب رعایت شده است.

 

راحله صبوری نویسنده کتاب، درباره این اثر خاطرنشان کرد: برای تدوین کتاب سختی‌هایی داشتم. در مدت مصاحبه دوبار سید ابوالفضل کاظمی در بیمارستان بستری شد ولی با این وجود ادامه دادند.

 

گفتنی است چاپ هجدهم «کتاب کوچه نقاش‌ها» با شمارگان  ۲۵۰۰ نسخه در ۵۴۰ صفحه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود./۹۹۸/د۱۰۲/ق