نهمين يادواره تجليل از ايثارگران و شهداي بهداري لشگر ۲۷ محمد رسول الله (صلي‌الله‌عليه‌وآله)
نهمين يادواره تجليل از ايثارگران و شهداي بهداري لشگر ۲۷ محمد رسول الله (صلي‌الله‌عليه‌وآله)

نهمين يادواره تجليل از ايثارگران و شهداي بهداري لشگر ۲۷ محمد رسول الله (صلي‌الله‌عليه‌وآله) محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، روز جمعه، ۲۳ مهرماه، در نهمين يادواره تجليل از ايثارگران و شهداي بهداري سپاه محمد رسول الله(صلي‌الله‌عليه‌وآله) با بيان اين مطلب اظهار كرد: لازم نيست انقلابي، حزب‌اللهي و همسنگر شهدا باشيم فقط اگر ذره‌اي انصاف داشته باشيم […]

نهمين يادواره تجليل از ايثارگران و شهداي بهداري لشگر ۲۷ محمد رسول الله (صلي‌الله‌عليه‌وآله)

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران، روز جمعه، ۲۳ مهرماه، در نهمين يادواره تجليل از ايثارگران و شهداي بهداري سپاه محمد رسول الله(صلي‌الله‌عليه‌وآله) با بيان اين مطلب اظهار كرد: لازم نيست انقلابي، حزب‌اللهي و همسنگر شهدا باشيم فقط اگر ذره‌اي انصاف داشته باشيم در مي‌يابيم كه همه ما زندگي مادي و معنوي خود را مديون خانواده معظم شهدا و ايثارگران هستيم.

وي با اشاره به اينكه شهدا نعمات زيادي براي امروز ما گذاشتند كه بايد قدرشناس آن باشيم، افزود: چنين مجالسي، مجلس قدرداني از شهداست اما در واقع مجلس تذكر به يكايك ماست به ويژه آنهايي كه مسئوليتي دارند كه اين مسئوليت، امانتي است كه به بركت خون شهدا و امام شهدا(ره) سپرده شده است.

قاليباف ادامه داد: بايد خداي بزرگ را شاكر باشيم كه عمر ما و نسل ما را در اين زمان قرار داد، در عصر امام خميني(ره) كه يك مرد الهي بود و تمام زندگي خود را وقف اسلام كرد و در راه خدا گام برداشت و خدا را شكر كنيم كه در سايه نظام اسلامي مشغول خدمت هستيم.

شهردار تهران افزود: به بركت انقلاب بود كه خانواده شهدا با خدا داد و ستد كردند، ما در هر كجا كه هستيم بايد ياد امام و شهدا را پاس داريم كه به بركت آنهاست كه چنين توفيقاتي يافتيم.

وي به ويژگي‌هاي دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: دوران دفاع مقدس، نمايشگر قله حضور انسان‌ها بود. يعني نشان داد در سرزميني كه متعلق به اسلام باشد و به نام اسلام در آن زندگي كنند و مردم دفاعي به نام اسلام انجام دهند، ظرفيت‌هاي انساني شكوفايي پيدا مي‌كنند.

شهردار تهران با اشاره به شهيداني همچون همت، چراغي، ممقاني، كلهر اظهار كرد: انصافا وقتي زندگي هر كدام را نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم اگر دوران دفاع مقدس نبود چطور اين ظرفيت‌ها را مي‌توانستيم بشناسيم، اين يكي از بركات جنگ است.

شهردار پايتخت با بيان اينكه وصيت‌نامه امام(ره) را بايد مرتب مطالعه كرد، اظهار كرد: در آن دوران خون و آتش كه هر كس جنگ را مي‌ديد فكر مي‌كرد تخريب و آتش است امام خميني‌(ره) دفاع مقدس را براي ما نعمت خواندند و تأكيد كردند اين از اين نعمت‌هاست كه ظرفيت‌هاي انساني در سايه اسلام شناخته شود، اين به بركت انقلاب اسلامي است.

وي با تأكيد بر اينكه دفاع مقدس درس بزرگي به همه داد كه بايد به آن توجه كنيم اظهار كرد: نظام الهي به عنوان نظام متكي بر انديشه اسلامي و برگرفته از فرهنگ اهل بيت‌(عليه‌السلام) است و دفاع مقدس اثبات كرد كه اگر بر اساس اين نظام و بر قدرت و مدار ايمان حركت كرده و از سنت‌هاي الهي تبعيت كنيم، در هر شرايطي پيروزي از آن ماست.

شهردار تهران افزود: دفاع مقدس به ما نشان داد كه قدرت ايمان چيست و قدرتي كه بر ايمان متكي نباشد چيست، اين كلام خداست كه به حق است اما باوركردن آن در زندگي بسيار مهم است و بركت دفاع مقدس اين بود كه اين باور را در يكايك رزمندگان به وجود آمد.

قاليباف در ادامه اين بخش از سخنان خود افزود: بچه‌هاي جبهه يادشان است كه گاهي هر كاري انجام مي‌داديم، همه چيز مهيا بود، تجهيزات و شناسايي و نيروها به خوبي آماده بودند اما هر كاري مي‌كرديم، موفق نمي‌شديم.

وي در بيان علل اين موضوع اظهار كرد: چراكه آن زمان باورمان اين بود كه اين نتيجه خلاقيت خودمان است و همه كارها خوب انجام شده و بر وفق مراد است اما آن وقت كه از نظر قدرت مادي در شرايط بدي بوديم، از خدا كمك مي‌خواستيم و پيروز مي‌شديم، مانند پس گرفتن مهران كه براي اولين بار هم با تعداد كمي نيرو و هم در روز عمليات انجام داديم اما موفق شديم و بعد از عمليات كربلاي يك همه به اتفاق گفتند خدا و كسي نگفت من.

شهردار پايتخت افزود: در زمان پيامبر(صلي‌الله‌عليه‌وآله) نيز در برخي جنگ‌ها كه امكانات خوب وجود داشت اسلام پيروز نشد اما در برخي جنگ‌ها كه در فشار بودند، خدا پيروزي را از آن آنها كرد و خداوند نشان داد ايمان از هر قدرتي بالاتر است.

قاليباف تأكيد كرد: امروز هم بايد توجه داشته باشيم كه قدرت ايمان و خدا تنها در موضوعات نظامي نيست، اگر امروز دغدغه مشكلات اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و … داريم بايد به قدرت ايمان توجه كنيم، قدرت ايمان همچنان به جاي خود باقي است.

وي ادامه داد: در جنگ نرم با دشمنان هم اگر باور داشته باشيم و بر بناي سنت‌هاي الهي حركت كنيم و جز خدا به كسي توكل نكنيم پيروزي از آن ماست، پيروزي وقتي مي‌آيد كه از ديد ما، اميدمان نااميد شده، زماني كه از همه جا ببريم و به او وصل شويم پيروز خواهيم شد.

قاليباف اظهار كرد: اگر بگوييم دفاع مقدس يك قطعه از بهشت است حرف گزافي نگفته‌ايم و اميدوارم اين دوران را خوب بشناسيم كه گنجي تمام نشدني است و بايد به نسل‌هاي ديگر منتقل كنيم و به درستي از اين فضا استفاده كنيم.

وي با اشاره به شهداي بهداري بيان كرد: انصاف اين است كه آن زمان در حوزه بهداشت و درمان هم مديران در جبهه تدبير كردند و هم جامعه پزشكي توانست قدم‌هاي بزرگي بردارد.

شهردار تهران با اشاره به اينكه در دوران جنگ، از دغدغه‌هاي فرماندهان لشكر اين بود كه خط را به خوبي تقويت كرده و از سويي ديگر مجروحان را به شكل مناسبي تخليه كنند گفت: انصافا اگر مجروحي را به امداد مي‌رسانديم، بيمارستان‌هاي پشت خط به خوبي به او رسيدگي مي‌كردند، حتي شنيديم صدام ملعون امكانات بهداري و پشتيباني ما را بر سر آدم‌هاي خودش مي‌كوبيد و مي‌گفت كار بهداري را از رزمندگان ايراني ياد بگيريد.

قاليباف خطاب به فرزندان شهداي بهداري گفت: شايد اين عزيزان ندانند كه پدرانشان چه خدماتي انجام دادند اما كافيست به زمان بمباران‌هاي شيميايي اشاره كنيم كه چه بار مسئوليتي براي پدران شما به وجود مي‌آمد و خودشان نيز بسيار آسيب مي‌ديدند.

وي با اشاره به پدران شيميايي شده اظهار كرد: اجر شما فرزندان كه پدرانتان اينگونه مانند شمع در جلوي چشمانتان آب مي‌شوند، كم نيست و اين اجر نزد خدا محفوظ است.

وي تصريح كرد : اميدوارم خداوند توفيق دهد كه راه امام و شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري پيش ببريم و جامعه را به يك جامعه كارآمد در حوزه دين و نظام ديني تبديل كنيم.
————–
منبع: خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)