ثر دوجلدی کتاب «بچه‌های حبیب؛ مجموعه تصویری عملکرد گردان حبیب ابن مظاهر» از سوی مؤسسه فرهنگی روایت ۲۷ بعثت منتشر شده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «بچه‌های حبیب؛ مجموعه تصویری عملکرد گردان حبیب ابن مظاهر» به اهتمام سید حسن شکری از سوی مؤسسه فرهنگی روایت ۲۷ بعثت منتشر شده است. این مجموعه دوجلدی […]

ثر دوجلدی کتاب «بچه‌های حبیب؛ مجموعه تصویری عملکرد گردان حبیب ابن مظاهر» از سوی مؤسسه فرهنگی روایت ۲۷ بعثت منتشر شده است.
تاب «بچه‌های حبیب؛ مجموعه تصویری عملکرد گردان حبیب مظاهر»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب «بچه‌های حبیب؛ مجموعه تصویری عملکرد گردان حبیب ابن مظاهر» به اهتمام سید حسن شکری از سوی مؤسسه فرهنگی روایت ۲۷ بعثت منتشر شده است.

این مجموعه دوجلدی آلبوم‌های تصویری عملکرد گردان حبیب بن مظاهر از لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم طی دوران دفاع مقدس است که تصاویر منحصر به فردی از رزم بی‌امان رزمندگان گردان حبیب و ابوذر را به نمایش می‌گذارد.

در این کتاب، ابتدا مختصری از عملیات بیان و سپس نقشه آن آورده شده و در ادامه سایر عکس‌های مربوط به عملیات و رزمندگان وجود دارد.

این عملیات‌ها عبارت‌اند از:

فتح مبین، الی بیت المقدس، عملیات برون مرزی رمضان، عملیات مسلم بن عقیل، والفجر مقدماتی، عملیات کوهستانی والفجر ۴، عملیات آبی – خاکی خیبر، عملیات والفجر ۸ و کربلای ۱، کربلای ۵، عملیات تکمیلی کربلای ۵، عملیات نصر ۷، عملیات‌های بیت المقدس ۴ و ۷، عملیات غدیر و عملیات مرصاد.

در بخشی از مقدمه و سخن ناشر این کتاب می‌خوانیم:

گذر زمان وقایع و حوادث را به فراموشی می‌سپارد و اکثر آن‌ها از خبر به اثر تبدیل می‌شوند. در این میان برخی حوادث همچون دری گران‌بها به دست شده و هرچه قدمت و عمر آن‌ها سپری می‌شود، بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود.

این آیندگان هستند که این گنج‌ها را از لابه‌لای آثار و کتب و جست‌وجوی کرده و به دست می‌آورند و آن‌ها را سرلوحه راه و مرام و عمل خود قرار می‌دهند.

بدون شک آثار به‌جا مانده از دفاع مقدس ۸ ساله ملت ایران در نبرد با بعثیون کافر از همین نوع است. هرچند در سال‌های اخیر با نگارش کتب متعدد و خاطرات رزمندگان به یادگار مانده از دفاع مقدس، بخش بزرگی از آن خبرها به اثر تبدیل شده و ماندگار شده است، ولی زمانی که این آثار تکمیل‌تر خواهد شد که به صورت تصویر، بیانگر بخشی از آن حقایق باشند. آیندگان به هر کدام از این تصاویر بنگرند به غلبه حق علیه باطل، اثر تقوا و توکل در جهاد فی سبیل الله، صفا و خلوص و ایثار و هر آنچه در مکتب اسلام ارزش تلقی می‌شود، پی خواهند برد.

به واسطه رسالت تاریخی که بر عهده داشتیم و به منظور تکریم شهادت و شهدا و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، وظیفه خود دانستم شرح وقایع تاریخی گردان حبیب بن مظاهر را از بدو تشکیل گردان جدید ابوذر غفاری به نگارش در آوردیم و اینک جلد دوم کارنامه درخشان حبیب بن مظاهر تقدیم ملت شهیدپرور شده، بر خود لازم دانستیم مجموعه از عکس‌های و تصاویر این گردان را در طول دفاع مقدس در دو آلبوم تقدیم کنیم.

این کتاب با عنوان «ما آن شقایقیم»؛ دفتر اول مجموعه آلبوم‌های تصویری عملکرد گردان حبیب بن مظاهر از لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم طی دوران دفاع مقدس است که تصاویر منحصر به فردی را از رزم بی‌امان رزمندگان گردان‌های حبیب و ابوذر به نمایش می‌گذارد.

به جرأت می‌توان گفت تا به امروز در هیچ یک از یگان‌های رزم و نیروهای مسلح کشورمان؛ اثر مشابه این کتاب، از چه موضوعی و چه از حیث ساختاری تدوین و منتشر نشده است.

در بخشی از این کتاب درباره تولد گردان حبیب مظاهر آمده است:

در جریان راه‌اندازی تیپ‌های مانوری توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شامگاه ۱۷ بهمن سال ۱۳۶۰ تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله صلی الله علیه و آله و سلم به فرماندهی شهید احمد متوسلیان رسما در قرارگاه مرکزی کربلا اعلام موجودیت کرد. استعداد رژیم این تیپ به تدریج بر تعداد گردان‌های آن افزوده می‌شد. ابتدا ۷ گردان بود که سرانجام به ۹ گردان رسید.

آخرین گردانی که در چارت سازمانی تیپ ۲۷ قرار گرفت، گردان حبیب بن مظاهر بود، که به همت فرمانده عملیاتی جبهه بازی دراز در سال نخست جنگ و دانشجوی رشته مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت تهران و از دانشجویان پیرو خط امام، محسن وزوایی، روز یکم اسفند از پادگان ولیعصر تهران راهی خوزستان و وارد پادگان دوکوهه شد. این گردان با تصویب تیپ ۲۷ رسما به گردان حبیب مظاهر نام‌گذاری شد و در چارت سازمانی گردان ۲۷ قرار گرفت.

گفتنی است، مجموعه دوجلدی کتاب «بچه‌های حبیب؛ مجموعه تصویری عملکرد گردان حبیب ابن مظاهر» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در ۷۸۸ صفحه به قیمت ۸۵ هزار تومان از سوی مؤسسه فرهنگی روایت ۲۷ بعثت منتشر شده است./۹۹۸/ن۶۰۲/ق