رونمائی از کتاب «حبیب تولدی دیگر»
رونمائی از کتاب «حبیب تولدی دیگر»

با حضور گل علی بابائی صورت گرفت؛ رونمائی از کتاب «حبیب تولدی دیگر» خبرگزاری رسا ـ با حضور گل علی بابائی نویسنده دفاع مقدس، کتاب «حبیب تولدی دیگر» رونمائی شد، این کتاب حوادث گردان حبیب بعد از تشکیل دوباره از سوی طلاب و روحانیون تهران را مورد بررسی قرار داده است.    به گزارش خبرنگار خبرگزاری […]

با حضور گل علی بابائی صورت گرفت؛
خبرگزاری رسا ـ با حضور گل علی بابائی نویسنده دفاع مقدس، کتاب «حبیب تولدی دیگر» رونمائی شد، این کتاب حوادث گردان حبیب بعد از تشکیل دوباره از سوی طلاب و روحانیون تهران را مورد بررسی قرار داده است.
رونمايي حبيب تولدي ديگر رونمايي حبيب تولدي ديگر 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب «حبیب تولدی دیگر» با حضور نویسنده و پژوهشگر این کتاب؛ گل علی بابائی در حاشیه ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس رونمائی شد، این اثر به کارنامه گردان حبیب بن مظاهر لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم که از سوی روحانیون تهران بار دیگر تشکیل شد، پرداخته است.

گلی علی بابائی نویسنده دفاع مقدس در این مراسم به جایگاه کتب دفاع مقدس و ارزش آن پرداخت و افزود: کتاب های چون نورالدین پسر ایران توانست بعد از انتشار با محتوای غنی و ادبیات بالای خود کتب دفاع مقدس را از انزوای اقتصادی و محتوایی خارج کند.

وی با اشاره به سبک انتخاب کتاب رهبر معظم انقلاب، ابراز داشت: ایشان در انتخاب کتاب هایی که مطالعه می فرمایند کتاب هائی با محتوای بالای و غنی از لحاظ ادبی و محتوایی را مورد عنایت قرار می دهند، توجه ایشان به کتاب های دارای رتبه بالا و محتوای بالا می باشد.

بابائی در خصوص کتاب حبیب تولدی دیگر، ابراز داشت: وجه نام گذاری این کتاب به حبیب تولدی دیگر آن بود بیشتر رزمندگان این گردان در عملیات خیبر به شهادت رسیدن که عملا این گردان مختل شد، این کتاب به واقیع گردان حبیب بعد از شکل گیری دوباره توسط تعدادی از طلاب و روحانیون تهران پرداخته است.

وی ادامه داد: در این کتاب به کارنامه عملیاتی گردان حبیب بن مظاهر از بهار ۱۳۶۲ تا بهار ۱۳۶۵ می پردازد، این کتاب ناگفته‌هایی از عملیات‌های والفجر ۴، عملیات آبی خاکی خیبر، عملیات والفجر ۸ و عملایت لغو شده والفجر ۵ که قرار بود در ارتفاعات بمو انجام شود، را روایت کرده است.

نویسنده کتاب دفاع مقدس اذعان داشت: ماجرای «گردان نهم» درباره گردان حبیب‌بن مظاهر است که از بدو تشکیل آن، یعنی از اسفند ۱۳۶۰ تا پایان عملیات والفجر ۱ در فروردین ۱۳۶۲ در جلد نخست روایت شده است،‌ هم‌چنین در جلد دوم مخاطب با گردان نهم از بهار ۶۲ تا بهار ۶۵ همراه می‌شود.

وی افزود: نحوه تشکیل تیپ‌ها و گردان‌های رزمی سپاه،‌ نحوه هجوم دشمن به خاک ایران در شهریور سال ۵۹، محورهای هجوم و هسته‌های مقاومتی که در مناطق مخالف جبهه تشکیل و اندک اندک شکل منسجمی گرفت‌، ورود بسیج به عنوان بازوی سپاه، سازماندهی بسیج توسط سپاه از محورهای مورد اشاره در این کتاب است.

نوع شکل‌گیری گردان «حبیب‌ابن مظاهر» مسئولان آن در مقاطع مختلف، عملیات‌ها، محورهای عملیاتی نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است. در واقع این اثر مستندی پژوهشی است که در قالب داستان بازگو شده است، هم‌چنین نحوه شهادت شهید همت نیز در این کتاب ذکر شده است.

گفتنی است کتاب در ۱۱ فصل تنظیم شده که در پایان هر ۳ فصل، مجموعه ای از اسناد و تصاویر به نمایش درآمده است./۸۵۴/پ۲۰۲/ق