خاطرات زندگی شهیدان دفاع مقدس در حال جمع‌آوری است
خاطرات زندگی شهیدان دفاع مقدس در حال جمع‌آوری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته جمع آوری اسناد شهدای روحانی گفت: کمیته شهدای روحانی در حال جمع آوری خاطرات زندگی شهیدان دفاع مقدس است تا بتواند سبک زندگی شهدا را الگویی برای جوانان امروز قرار دهد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سلیمانی، مسؤول کمیته جمع آوری اسناد شهدای روحانی، امروز در دیداری معنوی که […]

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کمیته جمع آوری اسناد شهدای روحانی گفت: کمیته شهدای روحانی در حال جمع آوری خاطرات زندگی شهیدان دفاع مقدس است تا بتواند سبک زندگی شهدا را الگویی برای جوانان امروز قرار دهد.
حجت الاسلام علي سليماني، مسؤول کميته جمع آوري اسناد شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سلیمانی، مسؤول کمیته جمع آوری اسناد شهدای روحانی، امروز در دیداری معنوی که با حضور فرماندهان و مسؤولان سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران در بیت والدین شهدای والامقام ملکی برگزار شد، گفت: ارتباط و توسل به حضرت زهرا(س) در سیره نظری و عملی شهدا بسیار محسوس و قابل توجه است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه افراد مسؤول در تفحص، با توسل به اهل بیت(ع) پیکر پاک شهدا را تفحص می‌کنند، بیان داشت: متفحصان نام معصومی را که در تفحص شهید به آن توسل جسته‌اند را بر کفن آن شهید یافت شده می‌نویسند و ما در معراج شهدا شاهد آن هستیم که نام مبارک حضرت زهرا(س) بیشتر از همه معصومین(ع) بر کفن شهدای والامقام منقش است.

مسؤول کمیته جمع آوری اسناد شهدای روحانی ابراز کرد: مهدی در ایام فاطمیه و با رمز یازهرا(س) و از ناحیه پهلو به فیض شهادت نائل شده است و این امر عظمت آن شهید را بیان می‌کند.

وی درباره ۱۲۱ شهید روحانی ثبت شده در تهران، گفت: این تعداد شهید روحانی استان تهران و ۱۳شهرستان آن را شامل می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی تأکید کرد: کمیته شهدای روحانی در حال جمع آوری خاطرات زندگی شهیدان دفاع مقدس است تا بتواند سبک زندگی شهدا را الگویی برای جوانان امروز قرار دهد.

مسؤول کمیته جمع آوری اسناد شهدای روحانی ادامه داد: این خاطرات پس از جمع آوری در قالب کتاب مبلغان آسمانی منتشر و در اختیار مردم و جوانان قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت مستند از سیره این شهدا در رأس همه فعالیت‌های این کمیته قرار دارد که هم اکنون در این زمینه پنج مستند به پایان رسیده است.

در ادامه این دیدار معنوی پدر شهیدان حسین ملکی در سخنانی گفت: مصطفی از نیروهای لشکر ۲۷ محمد رسول الله سپاه پاسداران بود که در ۲۱ بهمن ماه سال ۶۴ در سن۲۰ سالگی در منطقه ام الرصاص جاوید الاثر شد.

وی افزود: مهدی نیز از نیروهای بسیجی جنگ بود که در ۲۷ بهمن سال ۶۴ در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید و در قطعه ۵۳ بهشت زهرا بنا به وصیت شهید مدفون است و هر دو پسرانم در عملیات فاو به درجه والای شهادت نائل شدند و از ویژگی‌ها بارز این دو شهید ولایتمداری آنان بود./۸۱۳/۲۰۲/ب۲