تحلیل انتخابات خرداد۱۴۰۰ و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب
تحلیل انتخابات خرداد۱۴۰۰ و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب

• دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی، استاد دانشگاه و مسول ستاد مردمی منطقه۱۳ تهران آیت الله رییسی درنمازجمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ شهر ورامین با موضوع : ” تحلیل انتخابات خرداد۱۴۰۰ و انتظارات از دولت منتخب در گام دوم انقلاب” ایراد سخن داشت . سپس خطبه های نمازجمعه توسط ایت الله دکتر سید محسن محمودی در مسجد جامع صاحب الزمان ( عج) ورامین خوانده و آنگاه نمازجمعه به امامت ایشان برپاشد.

 

  • دکتر هاشمی فشارکی انتخابات خرداد ۱۴۰۰ را یک حماسه بی نظیر ملت ایران نامید وآنرا شایسته تکریم دانست . ایشان شرایط پیش از برگزاری انتخابات چنین برشماری کرد : ” بحران جهانی کرونا ، که طبق انتخابات جاهای دیگر دنیا با ۱۰ تا ۱۵ درصد حداقل بایستی کمتر حاضر میشدند ، افزایش تحریمهای دشمنان ایران ، علیرغم همه امتیازاتی که مذاکره کنندگان به قربانگاه بردند، سو مدیریتها وکاهلی های مدیریان دولتی در برابر مشکلات اقتصادی ، فشارمعیشتی بی سابقه برمردم با تورم های چند برابری در ملک ، خودرو ، لوازم کار وزندگی ، سکه وارز ، تبلیعات بی سابقه دشمنان با شعار رای بی رای برای اسقاط مشروعیت مردمی نظام ، رفتارهای جریان حاکم بر دولت با ایجاد تردید حضور ویا عدم حضور در انتخابات ، تلاشهای یک فرد مغرور که بر چهره نظام پنجه کشیده وبدنبال فشار برای تایید صلاحیت و امتیاز خواهی بود با القای من رای نمی دهم ، نارضایتی شدید مردمی که رییس جمهور فعلی رای داده بودند و کاهش محبوبیت وی و دولت مستقر به ۷ درصد ، پمپاژ شدید شبهه در فضای مجازی ، القای بدبینی به افراد صالح موجود در میان نامزدهای انتخابات ، که قبلا به دیگری رای دادیم اینگونه رفتار کرد ، مشکل تبلیغات انتخاباتی بعلت شرایط کرونا که امکان دمیدن شور و نشاط را کاهش داده بود .” در روز انتخابات نیز قصور مجریان ستاد انتخابات کشور با دو سه ساعت دیر زمان شروع کردن رای گیری سبب نارحتی مردم و انصراف برخی گردید ؛ قطع سرورهای مرکزی ستاد انتخابات کشور ، مشکل ایجاد کردن برای برخی از ارای ثبت الکترونیکی نشده ، مشکل در مشابهت تعرفه های رای رایت جمهوری با صندوق های رای سایر انتخابات شورای شهر و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در اشتباه انداختن ارا به صندوق دیگر، ضعف درجمع اوری صندوق های رای و نحوه اعلام تجمیع شمارش آرا و حواشی دیگر ” که پیامدهای منفی را بهمراه داشت . و با شرایط خاصی که وجود داشت ، نبایستی بیش از ۱۰ الی ۱۲ ملیون رای دهنده به پای صندوق رای می آمدند . با چنین شرایط اگر نیم و حتی یک سوم نیز کاهش می یافت چیزدور از ذهن نمی بود و به همین جهت نیز دشمنان کشور از نتایج انتخابات مبهوت شده و با تحلیلهای خود بدنبال فرافکنی می باشند .

 

  • این استاد دانشگاه در ادامه بیان داشت : در این انتخابات ۲۹ میلون نفر از ۵۹ ملیون نفر واجد شرایط رای با چنین شرایطی که عرض شد، پای صندوق های رای حاضر شدند و حضور ۴۹ درصدی را رقم قابل قبولی باید دانست ، در دوره های قبلی نیز ما مشارکت ۵۱ و ۵۳ درصدی آنهم در شرایط طبیعی را داشته ایم ومشارکت دراین انتخابات نزدیک به ان انتخابات بوده است و دیگر اینکه در مقایسه با مشارکت بسیاری کشورهای دیگر که ۳۳ تا ۶۰ درصد داشته اند از میانگین مشارکت قابل قبولی تلقی میشود ؛ بخصوص اینکه در شرایط کرونا درکشورهایی که انتخابات برگزارشده است ، مشارکت حدود ۳۰ الی ۳۵ درصدی بوده است و مشارکت مردم ما نمره بالاتری اخذ کرده است ، دیگر اینکه در برابر این حجم از تهاجم وموانع حضور، درصد بسیار معنادار و ارزشمندی بوده است . وبدین سبب حماسه بی نظیر و پیروزی ملت ایران در این صحنه تاریخ ساز کشور تلقی میشود . وبایستی شکرانه حضور برگزار کرد و این به سبب عنایات الهی و رهنمودهای رهبرانقلاب و حضور هشیارانه مردم بوده است .

 

  • ایشان پیام دیگر نتایج انتخابات را چنین بیان داشت : ۳ ملیون رای به نماینده جریان اصلاح طلبانی که دولت را در اختیار داشته اند ، نشان از ریزش شدید .و رویگردانی مردم از این صاحبان حرفهای بی عمل و مشکل دارمی باشد . اما مهمترین ثمره و میوه شیرین این انتخابات ، نوع انتخاب مردم و در برگزیدن فرد اصلح ، علیرغم همه فرافکنی ها ، اتهامات بی اساس و بی حرمتی های صورت گرفته به شخص آیت الله رییسی می باشد، که فراتر از انتظار بوده است . ۱۸ ملیون رای اگاهانه یعنی کسب ۶۲ درصد ارا ؛ رییس جمهور منتخب را بهمراه داشته است . بعد دو سه دهه سیطره جریانات لیبرالی و زوایه دار رای به گفتمان انقلابی صورت گرفته است . دولت انقلابی با مدیریت انقلابی و روحیه احیا ارزشهای انقلاب و چرک زدایی های از پیکره چله اول انقلاب را خواهد داشت .

 

  • دکترهاشمی فشارکی در ادامه اظهار داشت : هنگامه تغییر فرا رسیده و نیاز به تلاش مسولان جدید و همیاری مردم دارد . نخستین مساله نیز توجه عملی به شعارهای سال ، می باشد . سال جاری که سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی هاست ، بایستی در دولت جدید بسرعت ملاک عمل قرار گیرد . حمایت از تولیدات کشاورزی ، تولیدات صنعتی و کارگاههای کوچک وبخصوص نیازهای ضروری مردم در اولویت قرار گیرد تا فشار اقتصادی و معیشتی را کاهش دهد . و پشتیبانی های لازم از مراکز تولیدی و مراکز کشاورزی صورت گیرد . با دفع مدیران مانع تولید و رفع ضوابط مانع رشد تولید ، حذف رانتهای واردات ، بخش مانع زدایی شعار سال جامه عمل پوشد .

 

 

  • ایشان در بخش پایانی سخنرانی خود ؛ رسالت و ویژگیهای مسولان دولت اینده را براساس بیانیه گام دوم انقلاب که ضمن تشریح آن مثالهایی نیز زدند، بیان چنین بیان داشت : دلهای مسولان بایستی بطور دایم باید برای رفع محرومیت بتپد ، طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات ، دفع صاحبان حرفهای بی عمل ، حراست از دستاوردهای انقلاب ، مرز بندی با دشمنان ، مجاز نبودن مذاکره با امریکا بعلت زیان بار بودن آن ، دنبال راه حل مسایل کشور در داخل ، تداوم یافتن از مظلومان ومحرومان ، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ، بکار گیری مدیران جوان انقلابی می باشد .

 

دکتر هاشمی فشارکی درپایان اظهار داشت : بایستی بسرعت با بازسازی ویرانی های بوجود آمده از سوی دولت تدبیر؛ از مشکلات فعلی خارج شده و ایران قوی را با زیرساختهای مقاوم ، مدیران مقاوم و مردم مقاوم ساخته و وارد ایجاد تمدن نوین اسلامی شده و زمینه ساز ظهور مهدوی (عح) گردیم . ان شاالله