اهل جنگ نیستیم اما با تمام وجود مقابل متجاوز می ایستیم
اهل جنگ نیستیم اما با تمام وجود مقابل متجاوز می ایستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، تاکید کرد: جنگ تحمیلی آزمایشی بود تا مشخص شود چه کسانی پشت نظام و ولایت می‌ایستند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل کوثری، فرمانده وقت لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ظهر پنج‌شنبه ۱۵ مرداد در مراسم یادواره شهید مرتضی خانجانی […]

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابعاد مختلف جنگ تحمیلی، تاکید کرد: جنگ تحمیلی آزمایشی بود تا مشخص شود چه کسانی پشت نظام و ولایت می‌ایستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل کوثری، فرمانده وقت لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ظهر پنج‌شنبه ۱۵ مرداد در مراسم یادواره شهید مرتضی خانجانی در حسینیه فاطمه الزهرا(س)، گفت: پس از جنگ تحمیلی عده‌ای که باقی ماندند شاید در برابر برخی سختی‌ها به مشکل برخورده باشند، اما شهدایی همچون مرتضی خانجانی توانستند با شهادت خود به فیض الهی برسند و به سوی خدا بروند.

وی افزود: کشور ما هرگز به دنبال حمله نظامی و تجاوز نیست، اما اگر روزی مورد حمله قرار بگیرد، با تمام توان خود برای دفاع از حیثیت و ناموس خود در برابر دشمن خواهد ایستاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که، جنگ تحمیلی نوعی آزمایش الهی بود، ادامه داد: دفاع مقدس محلی بود تا ثابت شود که چه کسانی در راه انقلاب هستند و پشت سر رهبری و ولایت می‌ایستند.

کوثری با بیان این مطلب که ایرادات فراوانی به برخی از مسؤولان ارشد در زمان جنگ وجود دارد، تصریح کرد: در آن زمان عده‌ای از افراد حضور موثر در جبهه‌ها نداشتند و تنها کاری که کردند این بود که شرایط را برای پذیرش قطعنامه ۵۹۸ مهیا کنند.

وی با انتقاد شدید از بهزاد نبوی و رییس دولت اصلاحات، گفت: این افراد با وارونه جلوه دادن برخی از واقعیات موجود در آن زمان و دادن اطلاعات غلط تلاش کردند تا این موضوع را القا کنند که مردم دیگر توان جنگیدن ندارند و امکانات لازم برای ادامه جنگ وجود ندارد، اما دروغ بودن این موضوع زمانی معلوم شد که وقتی پس از پذیرش قطعنامه دوباره عراق دست به تجاوز زد، دوباره نیروهای مردمی در دسته‌های بسیار زیاد به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل آمدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه شهدا و جانبازان، گفت: امروز باید قدردان افرادی باشیم که در زمان جنگ با نثار خون و سلامت خود حافظ نظام اسلامی شدند.

وی در پایان گفت: باید همگی ما پشتیبان ولایت باشیم و در همه حال با حمایت از رهبر معظم انقلاب نگذاریم به هیچ وجه و در هیچ زمانی تهدیدی نظام اسلامی ما را مورد هدف قرار دهد.

گفتنی است در بخش دیگری از این آیین نکوداشت، با اهدای لوح تقدیری از پدر شهید خانجانی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، شهید مرتضی خانجانی در ملایر به دنیا آمد و در ۵ مرداد ماه سال ۶۷ در جبهه‌های دفاع به شهادت رسید./۸۵۶/پ۲۰۲/ج